Canal Digital med pvr-boks for kabel-tv - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 13 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 243
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pvr

er denne noe å satse på ?
    blir det no bra hvis jeg tar opp fra hd til Pvr da?
    lønner det seg og vente til den kommer med hdmi?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Flere erfaringer?

Ja har hatt min pvr i noen dager nå og har følgende spørsmål:

Lyden lar seg ikke stille med pvr fjernkontrollen..Noen som vet om den bare stiller lyden på audio utgangen og ikke scart?

Tekst tv fungerer ikke noe særlig. Startsiden (side 100) vil ofte ikke komme fram. Andre med samme problem?

Må dekoderen stå PÅ for at den skal starte opptak?

Er det mulig å endre kanalnr i favorittlisten slik at man kan legge TV2 på nr 2 osv?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pvr

kan noen gi meg litt specs på denne saken?
    hvor mange timer tar den opp, o.s.v hvordan blir bioldet hvis jeg vil ta opp fra hd?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har funnet ut om det finnes noe firmware som muliggjør eksport av PVR opptak og avspilling av divX?

Utrolig irriterende at dette ikke fungerer på de norske modellene. På supportsiden til kaonmedia sies det at denne modellen skal kunne overføre både opptak og spille av divX. Det sies videre at filene skulle være lagret i .TRD eller noe lignende format (fant noe på et forum at dette kunne konverteres tilbake til mpeg 2).

Må innrømme at jeg er litt på tynn is her (vanligvis håpløs DIY HIFI nerd), så alle innspill tas imot med takk. Må finne ut om denne boksen skal tilbake til CD.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Programvelger

Noen som kan fortelle hvordan jeg setter opp PVRen til å skifte kanal og gå ut av programlisten når jeg trykker OK?
    Har fått ny boks og finner ikke manualen...

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det mulig å benytte alternative pvr-tunere? Fristet ikke så veldig med denne...

/S

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av japasu
    Noen som kan fortelle hvordan jeg setter opp PVRen til å skifte kanal og gå ut av programlisten når jeg trykker OK?
    Har fått ny boks og finner ikke manualen...
    Gå på Systeminstilling, da er det aller siste valget (Annen Innstillng -> Enkel liste for skjulte kanaler). Slå den på. Da forsvinner kanallisten etter at du har valgt kanal med OK.

Newcomer linsti sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Støy

Er det noen av dere som opplever at boksen støyer?

Var hos en nabo som akkurat har fått sin pvr, og jeg synes at den støyer veldig.

Har selv planer om å gå til anskaffelse av denne, men er litt i tvil nå..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet noen om Canal Digital kommer med en ny tuner med hdmi utgang i løpet av høsten/tidlig 2008 (de har jo en HD-tuner nå, men kommer det en ny og rimeligere som erstatning for deres PVR dekoder))? Noen rykter??

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av linsti

Var hos en nabo som akkurat har fått sin pvr, og jeg synes at den støyer veldig.

Min gjorde det også - litt av en lyd! Men det var bare å legge noe mykt under beina foran, da ble det stille. Siden har jeg ikke hørt en lyd. Er egentlig kjempefornøyd med den nå når jeg begynner å bli kjent med alle knappene...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av linsti

Det kommer helt ann på underlaget. Hardisken i PVRen vibrerer ganske mye så bare ha riktig underlag så blir det stille. Jeg satte noen ekstra møbelknotter under den, etter det ble den stille. Det er veldig enkel i bruk, til og med min mor bruker den og elsker pause funksjonen:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tips:

• Du kan stille den inn sånn at kanallisten forsvinner når du velger kanal med OK - tullete å måtte trykke EXIT.
    • To trykk på Recall switcher mellom de to siste kanalene du har sett på, du trenger ikke trykke OK der.

Så håper jeg de fikser følgene irritasjonsmomenter:
    at EPG skifter kanal bare man ser på programmet for en annen kanal.

Og at man må trykke OK etter å ha valgt Text-tv - selv om det bare er ett språk tilgjengelig.

Noen flere som har noen gode tips til dekoderen?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Canal digital PVR, dårlig kjøp?

Jeg har nettopp bestilt en PVR fra Canal Digital. Nå spør jeg: er dette et dårlig kjøp?

Når jeg leser innleggene i denne tråden virker det som det er mange negative kommentarer. Spesielt foruroligende er det å lese at bildekvaliteten på PVR'en er dårligere enn på en normal digital dekoder.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dr.Oetker
    Jeg har nettopp bestilt en PVR fra Canal Digital. Nå spør jeg: er dette et dårlig kjøp?

Når jeg leser innleggene i denne tråden virker det som det er mange negative kommentarer. Spesielt foruroligende er det å lese at bildekvaliteten på PVR'en er dårligere enn på en normal digital dekoder.
    Nei, vil jeg si. Jeg har både c1201 og PVR, og har ikke merket stor forskjell mellom dem på bildekvaliteten. Det vil altid være noe å pirke på for så ivrige brukere som folk på dette forumet er. Jeg er kjempe fornøyd med begge til hvert sitt bruk. Men det er et dårlig kjøp hvis du er keen på HD da ryktene går på at CD vil lansere en HD PVR denne høsten/vinteren, da ville jeg brukt 30 dagers angrefristen å ventet på at den kom, selvom det er en risk da det kan hende den ikke blir lansert før om leeenge.. Håper du fikk litt mer forståelse nå enn om jeg bare gjorde deg mer usikker

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes ikke det er spesielt dårlig bilde fra PVR dekoderen (sammenlignet med CX1201), det er nok heller enkelte kanaler som rett og slett er dårlig pakket eller bruker for lav bitrate. Det er godt synlig på fotball (og annen rask sport) - ansikter i bevegelse blir utydlige og grasset ser ut som en grønn grøt. Men vanlige sendinger på NRK, filmer på Canal+ osv er av akseptabel kvalitet.

Det jeg misliker mest med dekoderen er den elendige fjernkontrollen (må peke direkte på spilleren for å i det hele tatt fungere) samt den ulogiske bruken av knapper som ofte variere fra meny til meny samt viktige funksjoner "bortgjemt" bak masse klikking. Her er det noen som skulle hatt seg et kurs i bukergrensesnitt hos Apple.

Men, bruker du den som en VCR (opptak, programmering og avspilling) så er den bra - bare synd å tenke på at den kunne vært så utrolig mye bedre med annen software.

Det er også en rekke funksjoner som er strippet bort fra CD´s variant, blant annet står det "GameStation" logo på fronten, men ser ikke ut til at MSX spillene lar seg spille (jeg har testet flere, som beskrevet i den engelske manualen).

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ingen grunn til å vente...

Nei - PVR dekoderen til Canal Digital er meget bra, spesielt til dagens pris. Dekoder og opptaker til ca. 1500,- + porto for nye kunder, eller gamle kunder som sier opp og tegner nytt abonnement Hvem gidder å vente på en HDMI utgave i 2008. Forkjellen i bilde blir minimal på en 42".

Den har fremdels noe bugs, men det kommer stadig til å forbedre seg med oppdateringer via kabelnettet. Nydelig med to tunere, nå gidder jeg ikke å bruke det analoge nettet ved siden av. Har plasma Pioneer PDP-427XA og bildene er supre, spesielt fra NRK, TV2 og Canal+, som leverer med skikkelig bitrate.

Løp og kjøp :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er ingen rykter, men cd vil ikke si når den skal komme ut Hd pvr finnes i svergie bombe. neppe

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool Pvr

javel kansje jeg skulle vurdere en da?
    kan jeg koble inn andre enheter på den f.eks dvd?
    kan man ta opp på forhånd evt?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dark
    det er ingen rykter, men cd vil ikke si når den skal komme ut Hd pvr finnes i svergie bombe. neppe
    Den finnes ikke i sverige, men de tar i mot bestillinger.
    Svenskene har det med å være tidelig ute, kanskje for tidelig.
    Når HD boksen kom ut i sverige hadde den ikke engang undertekst + at den var full av bugs, det er fortsatt en del som står igjen.
    Det er nok best å vente til boksen er noenlunde klar og ikke blir en pest & en plage å bruke.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dark
    javel kansje jeg skulle vurdere en da?
    kan jeg koble inn andre enheter på den f.eks dvd?
    kan man ta opp på forhånd evt?
    Den har 2 stk scart som du kan koble til f.eks DVD, men det finnes ingen digitale tilkoblingsmuligheter. Det er det ingen "lovlige" bokser som har.
    Ta opp muligheter finnes, både direkte, time shift og Timer fra EPG (elektronisk program guide).

Side 6 av 13 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •