Canal Digital med pvr-boks for kabel-tv - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 13 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 243
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Cerberus
    Dette savner jeg:

Flere timere. 8 timere revolusjonerer på langt nær TV-hverdagen!
    Timervalg for hverdager. Mange program tar pause i helgene.
    Sortering/omnummerering av kanaler. Det finnes en bråte med favoritter og sortering etc, men ikke det en trenger, nemlig å nummerere om kanalene etter eget ønske slik at f. eks.
    1 blir NRK (lokal)
    1 TV2
    2 TV Norge
    etc
    I definitely agree on the number of timer-events being ridiculously low !
    But is the 'move' (I guess 'flytte' in the norwegian menu) not the thing your looking for ? You can place all channels in the order you like. The way it works is a bit counter-intuitive though - it took me a minute or so to figure out. Downside is that you can only define the order for 'all channels' (AFAIK), so you're stuck with the same order in all favourite lists. It is also annoying that - even when you're using a favourite list - pressing 1,2,3 etc doesn't get you to the 1st 2nd 3rd channel in your list but just to the channel with that (frequency-dependent) number. The 'favourites' order only works if you press the channel-up and channel-down button. Maybe that's the problem you meant anyway ?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arvee
    pressing 1,2,3 etc doesn't get you to the 1st 2nd 3rd channel in your list but just to the channel with that (frequency-dependent) number. The 'favourites' order only works if you press the channel-up and channel-down button. Maybe that's the problem you meant anyway ?
    Exactly what I ment! :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som har prøvd å bytte harddisk på pvren? er det noe man må være oppmerksom på hvis man har tenkt å prøve det? bortsett fra at garantien ryker så klart?
    har ikke CD kutta ut mange av funksjonene som produsenten av boksen egentlig har lagd? mener å ha lest det i en annen tråd....
    er det isåfall mulig å kjøpe pvren fra et annet sted enn CD, og få alle funksjonene?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som vet når/om det kommer en oppdatering til PVR'en? Som nevnt i denne tråden så er det en del ting som bør rettes på. De to viktigste tingene er vel EPG'en og antall timer opptak (kun 8 timeropptak er latterlig). Har prøvd å sende mail til CD ang. dette, men de svarer ikke engang på mail. Elendig kundeservice.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rec
    Er det noen som vet når/om det kommer en oppdatering til PVR'en? Som nevnt i denne tråden så er det en del ting som bør rettes på. De to viktigste tingene er vel EPG'en og antall timer opptak (kun 8 timeropptak er latterlig). Har prøvd å sende mail til CD ang. dette, men de svarer ikke engang på mail. Elendig kundeservice.
    Fikk opprigning fra et markedsinstitutt for noen uker siden, og fikk der anledning til å gi tilbakemelding på alt som var galt, så det ser ut til at CD nå i alle fall forsøker å finne ut alle svakheter.

Tips: dersom du programmerer overlappende opptak (og samtidig ser et opptak): slå av Time Shift. Sannsynligvis er det en flaskehals i prosessorkapasiteten (kan rettes ved mer effektiv skrevet software) eller begrensningen ligger i skriving/lesing til disk, og som gjør at opptak ikke kan spilles av i ettertid helt eller delvis.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har CD gjort noen utbedringer eller må jeg forvente å få de samme problemene dersom jeg skaffer meg en slik boks?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny Software til PVR-boksene (Canal Digital)

Endelig en EPG som fungerer og dolby digital lyd :-D

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg åpnet min PVR i dag. I min sitter det en Seagate 160GB ATA-100 HD (ST3160212ACE).
    Synes denne harddisken bråker ganske mye, og vurderer å skifte den ut.

Tok ut harddisken, og skrudde på boksen. Det fungerte helt fint. Alle menyer, kanaler, fungerte som vanlig. Hvis man prøver å browse filer får man en feilmelding om at man må sjekke harddisken.

Dette betyr at det bør være uproblematisk å bytte harddisk.
    Neste skritt blir å sette disken i PCen for å se hvordan den er formatert. Regner med at det er FAT32.
    Det står i hvert fall dette på hjemmesiden til KAONMEDIA:
    "A new model(KTSC-550H2R) with two Tuner can work with PC with USB (2.0) interface and has a compatibility with PC due to same file system (FAT32)."

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av christt
    Neste skritt blir å sette disken i PCen for å se hvordan den er formatert. Regner med at det er FAT32.
    "A new model(KTSC-550H2R) with two Tuner can work with PC with USB (2.0) interface and has a compatibility with PC due to same file system (FAT32)."
    Gidder du å si fra her hva du finner ut om dette? Jeg kunne i alle fall godt ha tenkt meg å putte en mye større disk i boksen hvis dette skulle vise seg å være en triviell sak å få til.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dennis
    Ny Software til PVR-boksene (Canal Digital)

Endelig en EPG som fungerer og dolby digital lyd :-D
    Noen som har mottatt denne oppdateringen?
    Jeg bestilte tuneren den 20. april, og fikk den 5. mai, men den jeg fikk var ikke oppgradert og har de samme problemene som beskrevet i tråden. Leste et sted at oppdateringene blir rullet ut i Oslo-området først, og resten av landet etter hvert.

Jeg bor selv i Trondheim, og har ikke mottatt noen oppdatering enda.

Noen som har det, og kan videreformidle litt erfaringer?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, ser at prisen på PVR boksen på canal-digital sine hjemmesider har gått opp til 2490 nå. Er dette fordi de har en ny modell, eller har de justert opp prisen på den samme gamle?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hagfors
    Hmm, ser at prisen på PVR boksen på canal-digital sine hjemmesider har gått opp til 2490 nå. Er dette fordi de har en ny modell, eller har de justert opp prisen på den samme gamle?

Justert opp prisen på den gamle såvidt jeg vet. Selgeren sa det til meg når jeg bestilte 20. april.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akrian
    Jeg bor selv i Trondheim, og har ikke mottatt noen oppdatering enda.

Noen som har det, og kan videreformidle litt erfaringer?
    Fikk oppdateringen i dag (Trondheim).

Ser ut til at oppdateringen fungerer fint, bortsett fra en ting;
    TV'n (Pioneer 436XDE) skifter fremdeles ikke mellom 4:3 og 16:9 automatisk. Canal Digital skriver "Endring i førstegangsinnstallasjon, format valg 4:3/16:9 er oppdatert", trodde det hadde med det å gjøre, men det har kanskje ikke det..?

Andre som har erfaringer?

Bjørn V

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk den akkurat jeg også (Trondheim).

EPG'en ser mye bedre ut, SPDIF fungerer nå bra. Har selv ikke problemer med bildeformatet, så det vet jeg lite om. Har SAMSUNG PS50q7h.

Godt fornøyd

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjornv
    Fikk oppdateringen i dag (Trondheim).

Ser ut til at oppdateringen fungerer fint, bortsett fra en ting;
    TV'n (Pioneer 436XDE) skifter fremdeles ikke mellom 4:3 og 16:9 automatisk. Canal Digital skriver "Endring i førstegangsinnstallasjon, format valg 4:3/16:9 er oppdatert", trodde det hadde med det å gjøre, men det har kanskje ikke det..?

Andre som har erfaringer?

Bjørn V
    Prøv å fabrikkresete boksen for å gjøre førstgangsinnstallsjon på nytt med den endringen.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har akkurat fått oppdateringen (Harstad)
    Kan ikke si jeg merket noe stor forandring. Hvilken forandring er det på EPG'en.
    Programmer jeg programerer via EPG'en får fortsatt feil navn i avspillings lista.
    Jeg kan fortsatt ikke ha mer enn 8 programerte opptak i opptakslista. det er en latterlig begrensning. Man kan fortsatt ikke spille av et opptak som pågår, man må vente til det er ferdig, det er for dårlig.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry

Plukker opp igjen denne tråden...

Har nettopp satt opp CD's PVR for foreldrene mine, og synes den er utrolig dårlig i forhold til Get sin PVR. (Jada, jeg vet at Get-PVR er full av bugs, men når den først fungerer er den mye mye bedre).

-Brukergrensesnittet er rotete og uoversiktelig for brukere som ikke er så flinke med teknologi.

-Knappene på fjernkontrollen er inkonsekvente og lite intuitive. Hvorfor må man feks trykke på "swap" for å komme i "slettemodus"?

-Boksen bytter kanal automatisk ved start av opptak, selv om jeg sitter og ser på et tidligere opptak. Dermed må jeg sette igang programmet jeg så på på nytt og spole meg frem til stedet hvor jeg ble avbrutt.

-Opptak via EPG begynner på nøyaktig klokkeslett. Den må begynne noen minutter før og avslutte noen minutter etter oppsatt sendeskjema i tilfelle dette er forsinket. Jeg vet at man kan gå inn og endre dette manuelt, men det er alt for tungvint.

-Ustabil EPG. Programoversikten på enkelte kanaler forsvinner plutselig. Dessuten husker den ikke programoversikten hvis den slåes av.

-Ingen måte å komme seg ut av EPG uten at en bytter til kanalen man tilfeldigvis har bladd til. Exit-knappen som man skulle tro var en en slags "avbryt"-knapp skifter også kanal.

Er det noen som vet noe om kommende oppdateringer? Jeg synes CD har levert et utrolig dårlig produkt utifra hva man bør kunne forvente av minimumsfunksjonalitet på en PVR.

Hva synes dere andre, eller har alle innfunnet seg med dette til CD kommer med en HD-PVR? (En slik HD-PVR bør helst være i tip-top shape, men det er en annen diskusjon...)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig med forrige innlegg. Fint om det blir litt fart i denne tråden igjen.
    Ellers oppfordrer jeg alle til å ringe Canaldigital kundeservice og klage på den dårlige funksjonaliteten slik at det kanskje kan komme en oppdatering som faktisk endre litt funksjoner.
    Er lei av å ikke kunne stole på at opptak fungerer og en mangelfull EPG!!!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I prinsippet har man vel krav på å få boksen reparet (feilen utbedret), eventuelt heve kjøpet (eller prisavslag) i og med at boksen helt klart har mangler.

Hva har du krav på hvis varen har en mangel? (Forbrukerportalen.no)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av christt
    Jeg åpnet min PVR i dag. I min sitter det en Seagate 160GB ATA-100 HD (ST3160212ACE).
    Synes denne harddisken bråker ganske mye, og vurderer å skifte den ut.

Tok ut harddisken, og skrudde på boksen. Det fungerte helt fint. Alle menyer, kanaler, fungerte som vanlig. Hvis man prøver å browse filer får man en feilmelding om at man må sjekke harddisken.

Hei!

Hvordan gikk det med "prosjektet" ditt?
    Fikk du satt i ny disk?

Jeg fikk dekoderen i dag, og det er nok bare et tidsspørsmål før jeg forsøker på det samme selv..

Greit å høre om andres erfaringer/synspunkter på dette..

Side 5 av 13 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •