Canal Digital med pvr-boks for kabel-tv - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 13 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 243
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Opptak mislykket

Sitat Opprinnelig postet av slowscan
    Endelig kommer snart Canal Digital med en pvr-boks for kabel-tv:
    Lanserer harddiskopptaker for kabel-tv (Canal Digital)
    Fikk boksen i går og har kopla den til. Kanaloversikt (EPG) fungerer greitt og timeshift fungerer men det er ikkje mogeleg å gjere opptak.

Både programmerte opptak og opptak av pågåande program resulterer i at ein meldingsboks sprett opp på skjermen med følgande tekst: "Opptak mislykket". Er det nokon som veit kva som er galt?

-jarl

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Enkel løysing

Sitat Opprinnelig postet av ttjarl
    Fikk boksen i går og har kopla den til. Kanaloversikt (EPG) fungerer greitt og timeshift fungerer men det er ikkje mogeleg å gjere opptak.
    Løysinga var ganske enkel :-?

1. Les instruksjonsheftet
    2. Les instruksjonsheftet ein gong til
    3. Les instruksjonsheftet enno eit par gongar til
    4. Kikk på brevet som fulgte med smartkortet - kanskje det står noko du har oversett der?
    5. Loopbackadapter???
    6. Aha!!!
    7. Opne posen med kabler du ikkje trudde du fekk bruk for
    8. Plugg loopback kabelen i PVRen

Elles må eg seie at PVRen svarer til forventningane. Digitale signal gjer seg når biletet skal visast på nyinnkjøpt 40" LCD TV. EPG, enkel programmering av opptak og timeshift er kjekt å ha.

Eg har også forsøkt å kople PCen til USB-utgangen og observerer (som andre) at det berre er MP3-katalogen som er synleg. Men utan at eg er nokon ekspert på dette, så vil eg tru at det ikkje vil vere nokon vits i å laste ned opptaka til PC. Eg går ut frå at opptaka også vil vere koda og at ein vil trenge ein dekoder (m/smartkort) for å kunne vise dei. I så fall må opptaka leggast attende på harddisken i PVRen for å kunne sjå dei...

- jarl

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GeirOlsen
    Har ofte kommet mitt i programmer jeg tar opp, startet opptaket fra start, sett på det, spolt over reklamepauser etc og tatt igjen real life sendingen.

Ikke noe problem når jeg kom hjem igår midt i Man U's slakt av Tottenham, PVR boksen sto på Canal + Sport 1 så jeg barse spolte men en time tilbake og fikk med meg hele kampen, deilig :-)
    Huff, kryper til korset... har blingset jeg, har jo Get sin PVR boks jeg, Kaon KVR-3000 tror jeg den heter, så i farten ikke at dette gjaldt Canal Digital over kabel, beklager og ikke rart vi er uenige!

Newcomer Chasin sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fulgt med denne boxen på CD sine sider en stund, tenkte å kjøpe den straks den kom ut, men ville vente litt for å se om folket her inne testen den...

Derfor, mine spm nå:

Er det stor forskjell på bildekvaliteten på en CRT tv med denne? Har i dag ingen dekoder..

Hvilke lydutganger har denne?

Kan jeg bestille denne i eget navn? Da det er huseier som betaler for det som er i kontakten i veggen min uten at CD skal prakke på meg eget abb?

Newcomer DagM sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er sånn semi-fornøyd med denne boksen, alt er veldig bra bortsett fra at jeg har opplevd:

- At den ikke har tatt opp hele programmet når jeg har trykket på record knappen, jeg antar at dette har noe med at epgen ikke fungerer ordentlig. Den er ikke veldig god for øyeblikket. Den fylles nesten maks to programmer forover på hver kanal, og kun 30-60% av alle kanalene har denne informasjonen.

- At den har satt feil navn på opptaket, altså, det ble tatt opp et program på tv2 som ble American Chopper (som egentlig vises på Discovery), men innholdet er riktig... Dette tror jeg skjedde fordi jeg fikk en feilmelding når jeg prøvde å ta opp dette programmet og av en eller annen grunn så henger noe av den informasjonen igjen i boksen...

Jeg har ikke feilsøkt noe spesiellt hvorfor den ved 2-3 anledninger (av 5-6) har kun tatt opp 5-30 minutter av sendingene, men kan komme tilbake til det hvis jeg finner ut hvorfor det har skjedd.

Ellers vil jeg kanskje si at man kan se at den er lagd i Asia, både på menyen og kontrollen.
    Knappene er ikke veldig bra lagt opp på kontrollen heller, må bruke to hender ved flere anledninger.

Men alt annet er bra, jeg ville aldri gått vekk fra boksen iallefall, og CD sier at de jobber med å få fikses EPGen osv...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rimeleg godt fornøgd

Eg har no hatt boksen i vel 2 veker og er rimeleg godt fornøgd med den. Her følger eg har funne av problem med PVRen:

Det største problemet med den er EPG. Ein kan få fleire variantar av denne på skjermen - dei 3-4 mest unyttige variantane ser ut til å fungere nokonlunde medan den nyttigaste der ein får alle (eller oftast ingen) program presentert i tabellform har meget variabel kvalitet. Av og til er her ein svært god oversikt over kva som går i alle kanaler og ein kan bruke dette til å enkelt programmere opptak - men ofte er informasjonen her borte vekk. Eg har ikkje klart å finne noko mønster/work-around for korleis ein kan få populert denne tabellen på ein forutsigbar metode . I brevet som fulgte med står det noko om at ein må skifte til kanal 70 og la denne stå på i 2-3 minutt for å oppdatere EPGen - men også denne oppskrifta gjev meget variabelt resultat.
    Dersom denne funksjonen hadde fungert skikkeleg hadde dette heilt klart vore ein av dei største fordelane med boksen.

Når EPGen ikkje fungerer må ein ty til manuell programmering av opptak. Dette er i beste fall knotete. Menyvalget er godt gøymt og for å gjere det ekstra vanskeleg må ein knotte inn ei 4-sifra kode for å få tilgang til den :evil: . Menyvalget har fått det godt gjennomtenkte namnet "Klokke" (er det nokon som har forsøkt å oversette "Timer"?). Som om dette ikkje er nok så er det ikkje mogeleg å spesifisere namn på opptaket - namnet som blir brukt ser ut til å vere valgt tilfeldig mellom dei opptaka som vore på disken. PVRer legg rett nok på dato og klokkeslett som suffiks, men du får kanskje eit forklaringsproblem overfor konemor når du skal ta opp "Farmen" for henne og opptaket blir heitande "Hot chicks_02_21_20_00" :-D .

Elles er det nemnt noko i manualen om at ein bør sortere opptaka i undermapper, men det er ikkje forklart korleis ein gjer dette og eg har heller ikkje funne ut om det er mogeleg. Det hadde heilt klart vore eit pluss å kunne plassere opptaka i undermapper.

Exit-knappen er i ein del menyar forveksla med OK-knappen - td i EPGen (tabelloversikt). Dersom ein trykker Exit her går ein ikkje tilbake til kanalen du ser på men til den kanalen som tilfeldigvis er valgt...

Av andre plagsomme ting så dukker det opp ein boks med teksten "Kanalliste oppdatert" 2-3 gongar for dagen. Dersom ein trykker OK for å oppdatere blir skjermen svart i 20-30 sek. Eg anar ikkje kvifor dette skjer og om ein bør/må oppdatere, men eg observerer at ein del kanaler - ma TV2 Nyhetskanalen - skifter plass mellom kanal 29 og 1025...

Men når dette er sagt så er det også svært mange nyttige funksjoner på boksen som fungerer som dei skal så alt i alt er eg rimeleg godt fornøgd med den. Eg reknar også med at CD jobber på spreng for å få løyst problema med EPGen - når dette er løyst vil PVRen vere super.

-jarl

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har forsøkt å legge inn MP3 filer? Fungerer det greitt? Er det noen begrensinger på antall filer / foldere?

Jeg spør fordi en kamerat som bor et stykke unna har skaffet seg en slik PVR, men han har lite greie på data.

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke for å mase, men er det ingen av de som har denne boksen som kan svare på mine spørsmål?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Chasin
    Ikke for å mase, men er det ingen av de som har denne boksen som kan svare på mine spørsmål?
    Lydutganger er svart på tidligere i tråden, boksen har både analog og digital lydutgang. Problemet er at den pr i dag har en bug som gjør at man ikke får ut DolbyDigital/AC-3 signalet.

Om bilde fra digitaltuneren blir bedre enn analog-signal på CRT er det vel ingen facit på. Det kommer ann på hvor bra analog-signalet er, hvor bra analog tuner tv'en har, hva slags bildebehandling tv'en har på video inngangene og hva slags sendinger du ser på.

Jeg har en LCD-tv og der ser digitalbilde stor sett bedre ut en analog utgaven. Bilde er ikke perfekt og heller ikke DVD kvalitet, men de digitale artifaktene er mindre plagsomme enn støy på analogsignalet.

Du får også ekte widescreen fra digitalboksen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hårek
    Er det noen som har forsøkt å legge inn MP3 filer? Fungerer det greitt? Er det noen begrensinger på antall filer / foldere?
    Ja, det går fint. Det er litt klønete siden du må koble boksen til pc'en vha USB-kabel (som jo ikke er spesielt lange), men det går raskt å overføre.

Så lenge bruken er å ha et titalls album liggende for avspilling så fungerer det greit. Men vi snakker fjernkontroll med piltaster her - så det er jo et stykke unna iTunes eller Winamp med playlister og mus når det gjelder finesser og brukervennlighet.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fulgt med denne boxen på CD sine sider en stund, tenkte å kjøpe den straks den kom ut, men ville vente litt for å se om folket her inne testen den...

Derfor, mine spm nå:

Er det stor forskjell på bildekvaliteten på en CRT tv med denne? Har i dag ingen dekoder..
    Dette har eg ikkje testa så eg kan ikkje svare på det. På min 40" LCD er det stor forskjell på den analoge tuneren i tv-en og signala frå PVRen.

Hvilke lydutganger har denne?
    Det er stereo, stereo m/dolby 5.1 og digital lydutgang. Men dette er vel uinteressant så lenge sendingane ikkje har 5.1 lyd?

Kan jeg bestille denne i eget navn? Da det er huseier som betaler for det som er i kontakten i veggen min uten at CD skal prakke på meg eget abb?
    Dette bør du sjekke med CD.

-jarl

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teedjay
    Så lenge bruken er å ha et titalls album liggende for avspilling så fungerer det greit. Men vi snakker fjernkontroll med piltaster her - så det er jo et stykke unna iTunes eller Winamp med playlister og mus når det gjelder finesser og brukervennlighet.
    Kan man bare spille en låt av gangen? Eller kan man velge en hel mappe (et album)?
    Tanken var å ha noen hundre album inne, men er redd for at det blir upraktisk.

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med digital utgang menes da optisk eller coax?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Red face noen bugs

Jeg har hatt PVRen fra CD i snart to uker nå.

Har opplevd at en del av opptakene mine er blitt ødelagt, spesielt de som jeg har tatt opp fra TV1000Action. Opptakene har rett og slett vært umulige å se på (spilleren henger seg opp helt til jeg trykker på stop)

Når man bruker EPGen og blar mellom programmer, må man være lynrask med å trykke på Record knappen eller en piltast før cursoren spretter tilbake til programmet på nåværende klokkeslett.

En bug jeg fant var at dersom jeg går til kanalen ZTV så stilles klokken tilbake en time. Dermed starter opptakene 1 time for tidlig, og slutter en time for tidlig. Blar jeg til en annen kanal så stiller den seg tilbake. Dette forklarer hvorfor en del av opptakene mine ble avbrutt for tidlig. Løsningen var å fjerne autoinnstilling av klokke. En annen ting som var greitt å fjerne var alle passordene som man må bruke når man går inn i forskjellige menyer.

Når man bruker timeshift, og den blå knappen kombinert med piltastene for å spole x prosent tilbake i sendingen, så får man ofte problemer med at den posisjonerer seg på en helt tilfeldig posisjon i sendingen, f.eks dersom jeg spoler tilbake til 23% i sendingen så havner den på 76, og dersom jeg setter den på 24% så havner den på 11 (etc etc). Så da må man bruke ff / fr isteden. Fastforward/Fastrewind er forøvrig begrenset til max 32X hastighet, noe som er litt sakte.

Det er også litt dårlig at man ikke kan avspille et program under opptak fra begynnelsen (snakker ikke om timeshift)

Ellers er det bra bilde, mye bedre enn med vanlig analog (som har en del støy hjemme hos meg). En annen ting som er bra, er at den kan ta opp på to kanaler samtidig (da kan man se på en tredje kanal som er på samme frekvens som de to man tar opp, dvs man kan se på cca 6-7 kanaler)
    Jeg synes det er et ok kjøp, spesielt dersom man ikke har digitialtuner fra før, hadde ikke så høye forventninger, og forhåpentligvis kan en del av bugsa blir rettet opp.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har mottatt CD's nye PVR i dag og koblet opp. Har ikke fått testet funksjoner ennå - utover å bla i kanaler. Jeg er imidlertid veldig i tvil om sammenkobling med annet utstyr - og vil gjerne ha råd fra noen med erfaring/peiling. Jeg har følgende utstyr:
    TV: SONY Bravia KDL-40V2000 (Denne har bare to Scart-innganger - den ene med Smart-Link funksjon)
    SONY RDR-HX 1010 (DVD opptaker/brenner)
    PANASONIC SA-HT75 (DVD avspiller(hjemmekino anlegg)

Har dere et forslag til optimal sammenkobling av disse enhetene, slik at jeg slipper å koble om ved opptak/avspilling fra de forskjellige enheter?
    Spesielt vil jeg gjerne kunne ta opp også direkte på den ene opptakeren, mens jeg spiller av fra den andre. Samtidig vil jeg gjerne kunne overføre opptak fra PVR-opptakeren til Sony-opptakeren for brenning av DVD'er.
    Må jeg gjøre noe med innstillingen av TV'en? (Koblet opp via Scart). Signalet fra dekoderen er jo et AV-signal slik at det ikke er mulig å gjøre digitale innstillinger i TV-menyene?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Stoppe harddisken?

Hvis man skrur av timeshift funksjonen og ikke tar opp er det (vel?) ingen grunn til at disken snurrer. Men den stopper ikke. Neida. Og den bråker nok til at dette er et irritasjonsmoment. Noen som vet om det går an å få den til å stoppe når den ikke er i bruk? Manuelt om nødvendig.
    --
    baard

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

recordings saved scrambled (?)

Sitat Opprinnelig postet av stefanus
    ... ved usbtilkobling til pc, blir mappen med opptakene gjort utilgjengelig... Så nei, det går ikke an å kopiere opptak til pc...
    I DID manage to get some recordings to my PC, using (a quite old version of) Filerecovery Pro from OnTrack. In principle this software is meant to recover deleted files, but it also does the trick on files that are hidden this way.
    HOWEVER, playing the files it seems the PVR saves the files in 'scrambled' (don't know whether I'm using the right word here) format :evil:, so they DO play on my PC (using Nero Showtime) but the video looks like pure nonsense (the only 'correct' things are the image dimensions and duration). Unless Filerecovery is messing up things somewhere, this suggests the 'unscrambling' i done during playback on the box, so you need canaldigital's card (or some descrambling software, but I don't know if such a thing exists for this kind of streams/scrambling). So - until CD decides to allow people to keep the broadcasts they pay for :wink: - I'll just use the SCART connection and some MPEG/DivX encoding hardware on my PC to encode the recordings I want to keep, playing multiple files with the playlist option of the PVR (overnight or whenever I have no recording/TV viewing planned). I did some testing and the quality is A LOT better than what I got from doing the same thing using an analog source. The same trend should be seen on my 2 DVD recorders but I haven't tested that yet. The improve in quality is as expected as (AFAIK) the streams that are recorded on the PVR aren't compressed further; the playback signal should therefore be identical to the 'live' (direct to TV) signal, so the 'SCART transfer' I'm using should give identical results to recording from the live stream. Some quality is inevitably lost because of the re-encoding, but (assuming you have a decent MPEG-2 encoder card or DVD-recorder and use a high enough quality setting), nothing noticable (even on my 40 inch screen :grin Still, this whole effort sort of defeats the purpose I bought the PVR for - easy recording, easy archiving...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AG42
    ...
    TV: SONY Bravia KDL-40V2000 (Denne har bare to Scart-innganger - den ene med Smart-Link funksjon)
    SONY RDR-HX 1010 (DVD opptaker/brenner)
    PANASONIC SA-HT75 (DVD avspiller(hjemmekino anlegg)
    ...
    Maybe you already found the answer but since I have a very similar setup, try this (I assume you don't only want to transfer from the PVR to the SONY DVD recorder but still be able to record from analog TV too)

I)TV cable wiring:
    1 cable from wall-outlet into PVR and loop through with the short black cable as in the manual (you probably already have that)
    1 cable from the PVR TV-out into the DVD recorder (so you can still record analog TV on that if you like)
    and
    1 cable from the DVD recorder's TV-out into your TV
    Make sure you use short enough cables for this, not to mess up the analog signal too much.

II)SCART or component video video wiring:
    1 SCART from PVR VCR-SCART connection to SONY SCART IN for 'copying' from the PVR to the SONY RDR.
    1 SCART from PVR TV-SCART connection to your TV screen
    1 SCART from the SONY DVD recorder to your TV screen
    1 Component video cable from the component video out from the Panasonic to component video in of your TV.
    (component connection is often labeled YPbPr. It looks similar but is NOT the same thing as the common 'red white yellow plug' cable combination, with 3 RCA plugs on each end of the cable; the component video cable typically has a red, green and blue plug.
    I'm pretty sure the component connection is there (definitely on the TV as it's supposed to give better quality image compared to SCART) but alternatively you can instead use another (so the 4th...) SCART cable to connect the Panasonic's SCART out to the TV. But...that way you would end up with 3 SCART cables to the TV and only 2 connections on the TV. This can be 'fixed' by using a SCART 'switch box'; my old TV only had 1 SCART connection so I bought a box with 3 SCART inputs and 1 output (at Clas Ohlson). Not ideal, since you would still need to go to the box to switch inputs, but that's at least better than having to really switch cables every time. Anyway, like I said, you probably have the YPbPr connection and normally your TV (or DVD unit) will have been shipped with a proper cable for that.
    I'm not sure about the TV setup in terms of screen format - I think it's enough to 'tell' the PVR you have a 16:9 (so widescreen) TV. Just make sure that you set the 'signal type' correctly to match especially between the PVR SCART(VCR) and the SONY DVD recorder SCART in (RGB, CVBS,...) or else you might just see really strange colors or even a black screen.

Hope this helps you or someone else with a similar setup (even if in English and not in Norwegian, sorry...). Questions/comments/suggestions welcome

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

PVR - min erfaring så langt

Canal Digital har lovet ny s/w, så jeg håper både mine frustrasjoner og ønsker blir rettet i kommende versjoner:

Bugs (tar ikke med de kjente som EPG og Dolby Digital):

Time shift fungerer ikke bestandig – særlig ved tilbakespoling, og i alle fall ikke i 40 minutt.
    Nedlasting: Manualen nevner både ned- og opplasting, men det går bare an å laste opp i MP3 folderen.
    Avspilling av program under opptak. Dette burde ikke kapasitetsmessig være noe problem.
    Programmerte opptak stopper før tiden. Opptak blir scramblet. Opptak stopper etter en stund uten at en kan spille av slutten (f. eks på 70%).

Dette savner jeg:

Flere timere. 8 timere revolusjonerer på langt nær TV-hverdagen!
    Timervalg for hverdager. Mange program tar pause i helgene.
    Sortering/omnummerering av kanaler. Det finnes en bråte med favoritter og sortering etc, men ikke det en trenger, nemlig å nummerere om kanalene etter eget ønske slik at f. eks.
    1 blir NRK (lokal)
    1 TV2
    2 TV Norge
    etc

Valg av sidefarge ved 2:3 sendinger. Boksen sender ikke ut switchesignal på SCART-pluggen som er vanlig på tilsvarende utstyr, men legger til svarte felt på sidene. Greit nok, men vi som er eiere av plastmaskjermer er litt redde for innbrenning og skulle ønske et grått felt (=”gjennonsnittslys”) i stedet for.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av babu
    Hvis man skrur av timeshift funksjonen og ikke tar opp er det (vel?) ingen grunn til at disken snurrer. Men den stopper ikke. Neida. Og den bråker nok til at dette er et irritasjonsmoment. Noen som vet om det går an å få den til å stoppe når den ikke er i bruk? Manuelt om nødvendig.
    --
    baard
    I følge tester, varer ikke disken lengre om den ikke går.

Da er det bedre å se på opphenget - det er vibrasjoner fra disken gjennom chassiset du hører. Forsøk å løft den i været. Min står oppå DVD'en og burde hatt myke gummiføtter. Tror det skal finnes gummioppheng til harddisker.

En annen mulighet er å skifte disk til en 2 1/2" (notebook-disk), En får tak i overganger til disse. Støyer mindre enn 3 1/4", Husk at garantien da ikke gjelder.

Side 4 av 13 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •