Canal Digital med pvr-boks for kabel-tv - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 13 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 243
    Newcomer emphezis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av teedjay
    Boksen har to tunere. Du kan dermed ta opp fra en kanal mens du ser på en annen, eller ta opp fra to kanaler samtidig. Hvis du tar opp fra to kanaler samtidig kan du bare se på de to kanalene du tar opp fra.
    Ikke verst at den kan ta opp fra 2 kanaler samtidig da. Kan være nyttig til tider...

Du kan ikke se på programmer mens de tas opp. Men du kan ta opp to kanaler samtidig som du ser på noe du har tatt opp tidligere.
    DET er sinnsykt da. Hvorfor i all verden kan du ikke det? Hvorfor kan den ikke sende en kanal både til opptak og til TV? Og hvis det er så problematisk, kan den ikke da bruke den andre tuneren til å vise denne kanalen til TV'n? Du KAN jo se på de 2 kanalene du tar opp hvis du tar opp fra 2 kanaler samtidig (i følge utsagnet over), hvorfor kan du ikke da se på den ENE kanalen du tar opp?

Hvis du aktiverer timeshift i menyen kan du pause og spole tilbake i sendingen du ser på. Men TIMESHIFT på en kanal du tar opp fra virker ikke.
    Det er jo også totalt idiotisk. Hvis jeg vet at jeg kommer 10 minutter for sent til en film. Så setter jeg denne på opptak. Så vil jeg jo begynne å se den med en gang jeg kommer hjem (og evt. ta igjen filmen i real time takket være at jeg spoler forbi reklamen). Nå må jeg altså vente i 2-3 timer på at filmen skal bli ferdig før jeg kan se på den?

Litt irriterende at innhold i EPG'en tømmes hver gang man skrur av boksen. Det tar gjerne et par minutter på kanal 70 før alle kanaler er oppdatert etter at man skrur den på.
    Er vant til at det er mye rart med EPG'n fra den forrige dekoder'n også, så overlever vel det...

Var mye rart her slik jeg tolket det! Beklager hvis jeg har tolket ting feil - noe jeg håper at jeg har.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men hvor bra blir egentlig bildet med denne dingsen da? Vil forskjellen i bildekvalitet fra analogt til digitalt forsvare innkjøpet av den? Har en PV60 plasma-TV, og er forholdsvis fornøyd med bildekvaliteten i dag, men ser jo at det er en og annen skygge ute og går. Mulig at bildet blir en del skarpere med digital dekoder (er vel ihvertfall det som skal være en stor del av poenget)?

Active
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    362
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det mulig å koble til en ekstern dvd spiller(via scart), og ta opp fra den.

Og er dte noen som har prøvd å sette i en større disk?

Newcomer Woodstock sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 9ppel
    Men hvor bra blir egentlig bildet med denne dingsen da? Vil forskjellen i bildekvalitet fra analogt til digitalt forsvare innkjøpet av den?
    Jeg har benyttet forskjellige digitalbokser på div. tv'er siden de kom for 5-6 år(?) siden og har ihvertfall sett forbedring på alle sammen. Mest er det selvfølgelig å hente på ekte 16:9-bilder der den reelle oppløsningen på bildene blir større med dekoder.

Dette er muligens et teit spørsmål, men kan PVR'en plasseres på høykant..? Har gjort dette med alle dekoderene mine hittil grunnet et litt overfylt tv-møbel... :neutral: hehe.

Newcomer KriZ87 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har denne dekoderen samme problemet med sync mellom lyd og bilde som den gamle?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av emphezis
    Hvorfor i all verden kan du ikke det? Hvorfor kan den ikke sende en kanal både til opptak og til TV? Og hvis det er så problematisk, kan den ikke da bruke den andre tuneren til å vise denne kanalen til TV'n? Du KAN jo se på de 2 kanalene du tar opp hvis du tar opp fra 2 kanaler samtidig (i følge utsagnet over), hvorfor kan du ikke da se på den ENE kanalen du tar opp?
    Du kan selvsagt se på den kanalen du tar opp fra, men du kan ikke se på opptaket mens det tar opp.

Mao, du kan ikke spole tilbake eller starte avspilling 10 minutter etter at programmet har startet. Du må enten se programmet i real-time, eller se opptaket når det er ferdig.

Det er jo ikke usannsynlig at dette kan fikses i en senere software. Det er som sagt mulig å ta opp fra to kanaler samtidig som du ser på tidligere opptak.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KriZ87
    Har denne dekoderen samme problemet med sync mellom lyd og bilde som den gamle?
    Jeg har straks hatt boksen en uke og har ikke opplevet noen sync problemer mellom lyd og bilde. Har brukt den forholdsvis mye og den har heller ikke krasjet noen gang.

Men, en ting plager meg litt - EPG'en er ikke spesielt forutsigbar. Når man skrur på spilleren er EPG blank og det er ikke alltid den fylles opp (selv om man setter den på kanal 70 i EPG modus i 2-3 minutter slik manualen beskriver).

Faktisk er det såpass "ustabilet" at jeg sikkert i 50% av tilfellene må slå opp på text-tv eller i avisa og manuelt programmere tidene for opptak jeg ønsker, selv fra NRK og TV2.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan selvsagt se på den kanalen du tar opp fra, men du kan ikke se på opptaket mens det tar opp.

Mao, du kan ikke spole tilbake eller starte avspilling 10 minutter etter at programmet har startet. Du må enten se programmet i real-time, eller se opptaket når det er ferdig.

Det er jo ikke usannsynlig at dette kan fikses i en senere software. Det er som sagt mulig å ta opp fra to kanaler samtidig som du ser på tidligere opptak.
    Betyr det at man heller ikke har timeshift på denne PVR'n? Kan man f.eks. i fotballkampen trykke på Pause når telefonen ringer? Og så se videre ved å trykke Play?

Hvis dette er mulig er det jo heller ingen grunn til at man ikke skal kunne se på opptak mens de fortsatt tas opp...

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg har fått pvr dekoderen nå og har ingen problemer med timeshift. Jeg kan pause, gå på do, og fortsette samme sted når jeg kommer tilbake. Kan også "ta igjen" live sendingen. Jeg kan også ta opp på 2 forskjellige kanaler mens jeg ser på en 3 kanal live.

Men det dere kanskje mente var at man ikke kan spole tilbake på et opptak som man ikke har brukt timeshift på. Og det kan ikke jeg heller, ganske irr egentlig.

Men sync probleme ser ut til å være borte. Og den switcher kanal raskere enn den gamle. Sleit litt med å få sortert kanalene i de forskjellige favoritt listene, men fikk det til tilslutt.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KriZ87
    Men det dere kanskje mente var at man ikke kan spole tilbake på et opptak som man ikke har brukt timeshift på. Og det kan ikke jeg heller, ganske irr egentlig.
    Det er jo 100 % latterlig da. Siden det tydeligvis ER (teknisk) støtte for det egentlig...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    202
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan noen bekrefte om denne har s-video ut på en av scartene?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har ofte kommet mitt i programmer jeg tar opp, startet opptaket fra start, sett på det, spolt over reklamepauser etc og tatt igjen real life sendingen.

Ikke noe problem når jeg kom hjem igår midt i Man U's slakt av Tottenham, PVR boksen sto på Canal + Sport 1 så jeg barse spolte men en time tilbake og fikk med meg hele kampen, deilig :-)

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GeirOlsen
    Har ofte kommet mitt i programmer jeg tar opp, startet opptaket fra start, sett på det, spolt over reklamepauser etc og tatt igjen real life sendingen.

Ikke noe problem når jeg kom hjem igår midt i Man U's slakt av Tottenham, PVR boksen sto på Canal + Sport 1 så jeg barse spolte men en time tilbake og fikk med meg hele kampen, deilig :-)
    Eh.. ditt utsagn motstrider jo alle andre.

Kan noen vennligst bekrefte hva som er korrekt? :-P Men en PVR-boks uten denne muligheten som beskrives her er jo HELT latterlig. Så ble mer overrasket over at det ikke var mulig enn at det faktisk er mulig...

Hva er sannheten?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Skuffet!

Jeg har nettopp installert PVRen, men er ikke fornøyd så langt.

Både samboeren min og jeg synes bildet er dårligere enn med den gamle digitale dekoderen: selve bildet er mørkere og mer kornete, og det er en irriterende hakking på enkelte kanaler. Det er vanskelig å si hva som forårsaker hakkingen, men det kan se ut som om det detter ut en frame hvert sekund slik at bildet fryser i 1/25 sekund.

Boksen får heller ikke TVen til å veksle automatisk mellom 16:9 og 4:3 via scart, så jeg må enten inn i menyen til TVen for hvert kanal/programskifte eller leve med at alle 4:3sendinger ser veldig brede ut. Patetisk, spesielt når den gamle dekoderen klarer det.

Hadde jeg ikke hatt den gamle dekoderen ville jeg kanskje akseptert at det bare er sånn det er, men jeg vil jo helst ikke gå ned i funksjonalitet når jeg kjøper en ny boks. Nå vurderer jeg om jeg ikke bare skal sende den tilbake.

Sitat Opprinnelig postet av pal+
    Kan noen bekrefte om denne har s-video ut på en av scartene?
    Ja, den kan settes opp med s-video ut på scart, og har dessuten en egen s-videoutgang.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Woodstock
    Har dere testet om det går greit å sende pvr-opptak videre til ekstern vanlig dvd(/hdd)-opptaker via scarten? (Helst RGB da...) Det bør vel ikke bli noe ekstra kvalitetstap iforhold til å ta opp sendingene direkte siden pvr-opptakene er ukomprimerte.
    Ja og da mener de fleste ukomprimert i forhold til den opprinnelige datastrømmen. Det er DEN jeg er ute etter å få over til min Mac.

Tipper det funker med kobling til en vanlig DVD/HDD opptaker, men nok en gang - da går signalet digitalt -> analogt -> digitalt og er per def dårligere. Men det er sikkert mer enn bra nok å se på!

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GeirOlsen

Det er jo nettop fordi dekoderen har stått på den kanalen en stund.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry

Sitat Opprinnelig postet av emphezis
    Eh.. ditt utsagn motstrider jo alle andre.

Kan noen vennligst bekrefte hva som er korrekt? :-P Men en PVR-boks uten denne muligheten som beskrives her er jo HELT latterlig. Så ble mer overrasket over at det ikke var mulig enn at det faktisk er mulig...

Hva er sannheten?
    Siden jeg allerede har sutret i denne tråden tenkte jeg at jeg kunne være litt konstruktiv og teste ut dette. Det hjalp ikke akkurat på inntrykket jeg har av boksen så langt.

Det stemmer at du ikke kan se på, spole i osv. et opptak mens det ennå tas opp, men du kan bruke "time shift"; altså, hvis du skifter til kanalen du tar opp fra og lar PVRen stå der i fem minutter så kan du spole filmen fem minutter tilbake. Hvis boksen har stått på en annen kanal, eller du bytter kanal underveis, må du ganske riktig vente til opptaket er ferdig før du kan begynne å se på det.

Det verste er at boksen slutter å ta opp når den blir satt i standby. Da jeg var ferdig med testingen tenkte jeg at jeg skulle la boksen ta opp resten av filmen i ro og fred mens jeg postet her, så jeg skrudde av TVen og dekoderen--fra fjernkontrollen, så klart.

Tabbe.

Harddisken spant ned i det boksen gikk i standby, og da jeg skrudde den på igjen for å sjekke hva som hadde skjedd var opptaket ferdig, selv om filmen hadde (har) timer igjen å gå.

Er det så vanskelig å tenke seg at man kommer til å skru av boksen uten å tenke seg om når man er ferdig med å se på TV, selv om det går et opptak i bakgrunnen? Kanskje jeg har for høye forventninger til brunevarer.

I standbymodus trekker boksen hele 18W, så det kan ikke være for å spare strøm at den kutter opptaket. Den bruker ikke mer enn 25W når den står helt på.

Jeg kjenner at jeg skriver meg irritert på denne greia nå, men må det virkelig være slik?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uansett hva den kan og ikke kan gjøre: Hvis det man tar opp på boksen ikke kan komme ut av boksen, er den helt ubrukelig for min del.

-"Åhhh. tok du opp den a-Ha konserten fra Frognerparken som ble sendt i 2006 eller noe sånt?"

-"Eh... ja, men det var på en boks som gikk føyken en gang i 2008..."

-"Jammen tok du ikke vare på opptaket da????"

-"Eh.... nei, det gikk ikke an den gangen..."

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for mange gode tilbakemeldinger.

Boksen virker mer og mer latterlig for meg. Tenker jeg sparer mine 2000 spenn til det kommer noe bedre til høsten. Da helst med HDMI også tipper jeg.

Nærmer seg jo kanskje et visst håp for å få se HD-sendinger også etterhvert da. Selv om CD av en eller annen merkelig grunn bare unner sine parabolkunder dette foreløpig.

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med deg, emphezis. En PVR som ikke kan spille av et pågående opptak er helt patetisk.

Side 3 av 13 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •