Canal Digital med pvr-boks for kabel-tv - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 13 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 243
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan man bruke andre PVR produkter med Canal Digital, eller er det bare den de nå har lansert som fungerer?

Finnes jo enormt mye annet bra som f.eks KISS osv...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dalecooper
    Kan man bruke andre PVR produkter med Canal Digital, eller er det bare den de nå har lansert som fungerer?

Finnes jo enormt mye annet bra som f.eks KISS osv...
    Det finnes så vidt jeg vet ikke andre PVR-produkter med digital tuner. De tar altså opp fra det analoge signalet, som betyr dårligere kvalitet.

At du nevner KISS og "bra" i samme setning må jeg bare kommentere, jeg har selv KISS DP-558 hd-opptaker og det er i særklasse det dårligste elektronikkproduktet jeg noensinne har hatt i hus...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kom i posten i dag

Jeg fikk min CD PVR i posten i dag, og er forsåvidt fornøyd. Raske og greie menyer, ti hakk over den vanlige digitale.
    Opptak og pause fungerer knirkefritt, og kvaliteten på opptakene er lik den direktesendte. Mao. ukomprimert. MEN - ved usbtilkobling til pc, blir mappen med opptakene gjort utilgjengelig...
    Så nei, det går ikke an å kopiere opptak til pc. Det eneste man kan gjøre, ser det ut som, er å legge over mp3-filer som så kan spilles av på pvren.
    Dette har jeg ikke fått testet enda, da den kom i hus for ca. en time siden.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stefanus
    Opptak og pause fungerer knirkefritt, og kvaliteten på opptakene er lik den direktesendte.
    Jeg synes spolingen i timeshift er utrolig dårlig, man har ingen idikasjon på hvor langt unna "real time" man er (uten å slå på "info-modus" før man begynner å spole). Jeg mister også lyden i flere sekunder etter hver spoling eller pausing.

Så nei, det går ikke an å kopiere opptak til pc. Det eneste man kan gjøre, ser det ut som, er å legge over mp3-filer som så kan spilles av på pvren.
    Dette har jeg ikke fått testet enda, da den kom i hus for ca. en time siden.
    Jeg har testet det - fungerer helt fint og det er muligheter for å knote ned playlister (ikke orka å teste det enda). Det er FAT32 så lange filnavn går fint (men det er begrenset hvor mange tegn som kan vises på skjermen).

Man kan også opprette nye kataloger og i manualen står det noe om divx og lysbilder med henvisning til kapittel 6 (som ikke finnes).

Antar det bør være mulig å lage kataloger med JPEG's i det minste, får teste det senere i helga.

På websiden til produsenten hintes det også om mulighet for spill og annet, kanskje en uoffisiell firmware er tingen ...

Newcomer emphezis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kan ta et bilde av TV'n med de nye menyene osv. da?

Synes menyene på dagens digitale dekoder holder 80-tallsstandard med tanke på layout/utforming og ikke minst respons...

Er det igjen mulig å "zappe" gjennom kanalene? Eller tar det fremdeles 3-4 sek. mellom hvert kanalbytte?

Og hvordan er fjernkontrollen? Gjerne bilde av den også...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Noe poeng i å kjøpe nå?

Er det noe poeng i å kjøpe denne mpeg2 pvr boksen nå?

Når man går over til mpeg4 må man da ikke kjøpe en ny en?

Og dersom planen fra ntv holder snakker vi da om varighet på ca 1/2 år forr de første kundene?

Eller tar jeg grundig feil her?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nilsern
    Er det noe poeng i å kjøpe denne mpeg2 pvr boksen nå?
    Når man går over til mpeg4 må man da ikke kjøpe en ny en?
    Det er en DVB-C boks, altså for kabeltv - ikke en DVB-T for mpeg4 bakkesendingene til NTV.

Boksen koster 1990 + 57 i frakt, så jeg forventet ikke allverdens - og er nå sånn delvis fornøyd med boksen etter å ha hatt den en hel dag (sett sport, fotball, diverse barneprogrammer og NRK).

Her er min pros / cons liste så langt ... Forhåpentligvis minsker cons etterhvert, mulig jeg har oversett noe i menyer / manual.

+ praktisk med to digitaltunere og hdd i samme boks
    + mp3 er ok, kjekt å ha en 10-12 cd'er liggende på boksen
    + bilde virker bedre enn på den forrige digitaltuneren til CD
    + bilde på opptakene blir bra (bare synd man ikke får dem ut via USB)
    + enkelt oppsett (grafisk, med en wizard)
    + ganske stille (kan høre og kjenne litt hdd sus, ikke plagsomt)
    + kortplass skjult bak deksel

- ingen Dolby Digital via spdif (men menyene er der)
    - boksen rebooter (automatisk) og kjører en hdd-sjekk etter USB bruk
    - fjernkontrollen er som alt annet "kina-utstyr", usannsynlig retningsbestemt
    - lyden forsvinner et par sekunder etter spoling
    - viktige features på betjeningen på de "minste" knappene
    - ingen HDMI utgang

Dessuten var manualen ganske uklar på enkelte ting, men for de med litt peiling er det ikke noe problem. Men ville vel anbefalt CD en liten test, hvor de observerer hva som skjer når de setter en "newbie" foran esken med boksen, en tv, en videospiller og et stereoanlegg. Det er mye som burde vært bedre i den manualen ...

Konklusjonene så lagt er at hvis det står mellom denne til 1990 og den gamle uten HDD til 690 så hadde jeg helt klart anbefalt denne.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bilder av menyer

Legger ved noen bilder av menyene i en zip-fil.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Video

Og et par videoer av bruk. Også zip.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har testet boksen litt i kveld, her er hva jeg har funnet ut.

Manuel redigering av opptak gjør man ved å gå inn på menyen som heter "Klokke" (elendig oversettelse av Timer). Der får oversikt over hva som venter på opptak og kan justere tidspunkt.

Menyen "Ta opp" ser ikke ut til å fungere, der skal man kunne be spilleren om å ta opp resten av programmer og så skru seg av. Jeg får ikke justert varigheten så funksjonen ser ut til å ha en stygg bug.

Siden det står i manualen at man kan spilla av DIVX, lastet jeg ned DivxConverter fra KAONMEDIA og konverterte en film (det blir to filer, antar det er TS og infofil). Kopierte filene over til en VIDEO katalog på boksen og den dukker opp med DIVX logo i menyen. Desverre rebootet hele maskina da jeg startet avspilling. Kan jo hende jeg hadde uflaks med klippet - får teste mer senere. Uansett spiller ikke boksen divx, converterprogrammet tar divx filer og gjør dem om til KAON-format (sikkert mpeg2, de blir i allefall dobbelt så store).

Fant også ut at de andre N550H2 DVB variantene (sattelite og terrestrial) kan spille gode gamle MSX spill (last inn ROM-filer til GAME katalogen). Desverre virker det som om CanalDigital har disablet denne funksjonen på sine modeller. Jeg har ikke GAME valget i menyen, og det dukket heller ikke opp etter å ha lastet over et par gamle spillklassikre.

Dolby Digital virker heller ikke, det er valg i menyer og spdif oppsett - men det fungerer ikke. Faktisk får man ikke lyd i det hele tatt om man velger DD, det blir ikke engang mikset ned til 2-kanals pcm. For å få lyd på sendinger med DD må man selv velge et av PCM trackene (A.LANG knappen).

I manualen står det at man bør lage underkataloger til opptakene sine for å hindre treghet. Ser at bildene i manualen har valg for å lage ny katalog, men det har ikke jeg på min boks med den installerte software i allefall

Står også i manualen at man kan vise JPEG og spille slideshow. Kopierte over en haug filer, men ingen filer dukker opp når jeg går til bilde katalogen.

Lastet ned PC kanalredigerings software fra KAONMEDIA, desverre var det RS232 only, så jeg fikk ikke testet det.

Lastet også ned den engelske manualen til de andre N550H2 dekoderene, den er hakket bedre enn den norske fra CanalDigital og den har det forsvunnene kapittel 6 som forklarere DIVX og JPEG.

Ser også ut til at de andre dekoderene kan kopiere ut PVR opptak via USB, så dette er bare en funksjon som CanalDigital har bestemt seg for å sperre.

Newcomer emphezis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Såpass ja.... mye som er disablet her. Nå må man vel bare vente på at noen kommer opp med en crack da? :-P

En del bugs her, er det slik at det vil komme ny software til denne dekoderen som lastes ned automatisk gjennom kabel-tv-uttaket? Eller kommer det ingen ny software, eller må den leveres inn for å få gjort dette?

Synes det er slett arbeid av CD å ikke teste produktene mer enn de tydeligvis har gjort før de sendes ut på markedet da... Her har de tydeligvis sett Thomas Giertsen på TV (reklamen for Get) og fått hetta og kjøpt et produkt i hui og hast. :-P

Takk for flotte tester av stefanus og teedjay!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av emphezis
    En del bugs her, er det slik at det vil komme ny software til denne dekoderen som lastes ned automatisk gjennom kabel-tv-uttaket? Eller kommer det ingen ny software, eller må den leveres inn for å få gjort dette?
    Er valg for OTA oppgradering, så oppgradering over kabelnettet skal gå fint.

CD hinter om at DolbyDigital kommer i en senere software i det medfølgende quick-start arket.

Newcomer Woodstock sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har dere testet om det går greit å sende pvr-opptak videre til ekstern vanlig dvd(/hdd)-opptaker via scarten? (Helst RGB da...) Det bør vel ikke bli noe ekstra kvalitetstap iforhold til å ta opp sendingene direkte siden pvr-opptakene er ukomprimerte.

Ser at den ikke skifter kanaler noe speselt mye raskere enn min Force 315c, synd at dette ikke kan gjøres enda bedre, men det er vel mulig jeg er litt kravstor kanskje...

Henger meg forresten på og takker for bra testjobbing av stefanus & teedjay! 8-)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser dette har vært tatt opp tidligere i tråden, men forsøker med et spørsmål allikevel. Dette er jo MPEG 2, hvordan blir det med det nye digitale bakkenettet? Vil vi som kjøper denne for kabelbruk, kunne bruke den i det nye nettet? Bør man vente til andre dekodere med opptaksmulighet kommer så man slipper å binde seg til Canaldigital?

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Woodstock
    Har dere testet om det går greit å sende pvr-opptak videre til ekstern vanlig dvd(/hdd)-opptaker via scarten? (Helst RGB da...) Det bør vel ikke bli noe ekstra kvalitetstap iforhold til å ta opp sendingene direkte siden pvr-opptakene er ukomprimerte.

Ser at den ikke skifter kanaler noe speselt mye raskere enn min Force 315c, synd at dette ikke kan gjøres enda bedre, men det er vel mulig jeg er litt kravstor kanskje...

Henger meg forresten på og takker for bra testjobbing av stefanus & teedjay! 8-)
    Det er kanskje flisespikking men opptakene er ikke lagret ukomprimerte. Da ville en 120GByte disk vært full etter et par timers opptak. Mottageren lagrer komprimert MPEG2 direkte på harddisken uten å dekomprimmere/rekomprimmere. Det er derfor det blir samme kvalitet som "live" men fortsatt er det komprimmert signal.

I MPEG2 sendes det et helt bilde ca. 2 ganger i sekundet. Derfor vil det kunne ta minst 0.5 sekunder før mottageren viser bilde etter kanalzapping ( i praksis trolig litt mer).

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stesch
    Jeg ser dette har vært tatt opp tidligere i tråden, men forsøker med et spørsmål allikevel. Dette er jo MPEG 2, hvordan blir det med det nye digitale bakkenettet? Vil vi som kjøper denne for kabelbruk, kunne bruke den i det nye nettet? Bør man vente til andre dekodere med opptaksmulighet kommer så man slipper å binde seg til Canaldigital?
    Det er ingen grunn til bekymring.

PVR'en til Canal Digital kan kun brukes til å motta DVB-C. Det du tenker på er sikkert Norges Televisjons digitale bakkenett ? I bakkenettet skal det benyttes DVB-T mens kabelnettene benytter DVB-C. DVB-T gir dårlig båndbredde utnyttelse i forhold til DVB-C og er derfor uegnet for kabelnett. Derfor blir det garantert ingen DVB-T i kabelnett. DVB-T er optimert med hensyn på at signal refleksjoner ikke skal skape problemer og at hjelpesendere kan benytte samme frevens som hovedsender (single frequency network). DVB-T har en kapasitet på ca. 22Mbit/s i 8MHz mens DVB-C kan klare opptil 51MBit/s på en 8MHz kanal.

T står for "terrestrial" mens C står for "Cable". Det er to vidt forskjellige moduleringssystemer som ikke er kompatible med hverandre. Kabelnettene kommer fortsatt til å benytte DVB-C så det nye digitale bakkenettet påvirker ikke kabelnettene bortsett fra at NRK kan forsvinne fra analoge kabeltv nett.

En MPEG2 DVB-C mottager vil fungere på MPEG2 kanaler
    i DVB-C kabelnett også etter at digitalt bakkenett er i gang. Det vil sikkert komme MPEG4 HDTV kanaler i DVB-C kabelnettet men for vanlig TV vil det nok gå mange år før MPEG2 DVB-C mottager er avlegs.

Newcomer KriZ87 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Switcher denne kanal noe raskere enn den gamle boksen? Og har denne samme problemet men sync av lyd og bilde?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har dere testet følgende med PVR'en fra CD :
    1.Kan man se et gammelt opptak samtidig som den tar opp ?
    2.Kan den ta opp to programmer samtidig som man ser på et gammelt opptak ?
    3.Kan man starte å se på et opptak før opptaket er ferdig innspilt?

Har fra før en Kiss Dp558, på den er svaret nei på sp. 1 og 2, men ja på 3.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kornelione
    Har dere testet følgende med PVR'en fra CD :
    1.Kan man se et gammelt opptak samtidig som den tar opp ?
    2.Kan den ta opp to programmer samtidig som man ser på et gammelt opptak ?
    3.Kan man starte å se på et opptak før opptaket er ferdig innspilt?
    Boksen har to tunere. Du kan dermed ta opp fra en kanal mens du ser på en annen, eller ta opp fra to kanaler samtidig. Hvis du tar opp fra to kanaler samtidig kan du bare se på de to kanalene du tar opp fra.

Du kan ikke se på programmer mens de tas opp. Men du kan ta opp to kanaler samtidig som du ser på noe du har tatt opp tidligere.

Hvis du aktiverer timeshift i menyen kan du pause og spole tilbake i sendingen du ser på. Men TIMESHIFT på en kanal du tar opp fra virker ikke.

Litt irriterende at innhold i EPG'en tømmes hver gang man skrur av boksen. Det tar gjerne et par minutter på kanal 70 før alle kanaler er oppdatert etter at man skrur den på.

Side 2 av 13 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •