Canal Digital med pvr-boks for kabel-tv - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 13 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 243
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av backkfish
    Nettopp fått canal digital pvr - med harddisk og er veldig skuffet. Det gjelder lyden fra harddisken som overdøver alt. Jeg har tidligere hatt Panasonic harddiskopptager som var praktisk talt lydløs selv under opptak. Men CD's opptager kjører harddisken hele tiden og selv om jeg har understøttet den med filt og skumgummi bråker den som bare det.
    Spørsmål:
    1. Har jeg returrett innen 14 dager :cry: ?
    2. Går det an å slå av harddisken og se tv via decoderen allikevel ?
    3. Finnes det andre alternativ som kan bruke ett decoderkort og ta opp mens jeg ser en annen kanal ?
    Beklager, men jeg har skrevet dette innlegget i feil forum. Gjelder parabol.
    Veldig rart, min bråker ikke i det hele tatt. Har du ett eller annet oppå den? Vi gjorde den erfaringen at hvis dvd`spiller etc sto oppå så gikk vifta høyere for å holde tempraturen nede. Når den sto alene gikk det bra. Hører ingenting fra den som står her. (nå skal det sies at jeg har ett tv-skap)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Serieopptak?

Heisan, jeg har en tante som vurderer denne PVR'en da hennes gamle VHS spiller har gått fløyten. På Get har vi muligheten til å legge inn serieopptak, men jeg kan ikke se at dette stemmer for denne dekoderen. Er dette virkelig mulig, eller er det noe jeg har gått glipp av når jeg har lest igjennom tråder her og gått igjennom sidene til CD?
    Ville en eventuell mulighet her være en HD-mottaker(som de får av borettslaget) men en HDD opptaker etterpå i kjeden?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tillater meg en liten bump.....

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av GWH
    Heisan, jeg har en tante som vurderer denne PVR'en da hennes gamle VHS spiller har gått fløyten. På Get har vi muligheten til å legge inn serieopptak, men jeg kan ikke se at dette stemmer for denne dekoderen. Er dette virkelig mulig, eller er det noe jeg har gått glipp av når jeg har lest igjennom tråder her og gått igjennom sidene til CD?
    Ville en eventuell mulighet her være en HD-mottaker(som de får av borettslaget) men en HDD opptaker etterpå i kjeden?

Jeg har en CD PVR og den går det ikke ann å merke en episode av en serie og si at den skal ta opp alle kommende episoder. Dersom det er det du mener?

HD-mottakeren har jeg ikke noe greie på.ops:

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en CD PVR og den går det ikke ann å merke en episode av en serie og si at den skal ta opp alle kommende episoder. Dersom det er det du mener?
    Joda, det er dette jeg mener. Det burde vel være planlagt med en liten firmware oppdatering, eller er det jeg/CD(stryk det son ikke passer) som er på bærtur når det gjelder hva en kan forvente av brukervennlighet?

Newcomer slowscan sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, det er dette jeg mener. Det burde vel være planlagt med en liten firmware oppdatering, eller er det jeg/CD(stryk det son ikke passer) som er på bærtur når det gjelder hva en kan forvente av brukervennlighet?
    Da stryker jeg deg...

Kanskje en DM800c er tingen istedet, hvis det noen gang dukker opp noen slike bokser i salg...

(SS)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette kommer nok. CD kan ikke leve med at "alle" konkurentene har dette men ikke de.
    Nå fungerer ikke GET sin HD PVR med serielink enda men det kommer etterhvert på den også sier de.
    Nå har vi ikke sett HD PVR kabelboksen til CD som hvem vet....
    Antagelig er den kliss lik den for parabol.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    De fleste seriene går vel til faste tider og dager. Da er det bare å programmere "ukentlig" i stedet for "en gang" så passer boksen opptaket selv - i ferier og alt.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

SPDIF / Dolby Digital virker ikke etter oppdatering??

Min CD PVR gir ikke noen lyd på SPDIF når den er satt på Dolby Digital lenger (etter siste software oppdatering).

Det ser imidlertid ut til at utgangen virker på SPDIF / PCM .....men da får jeg vel ikke Dolby Digital sendt over til forsterkeren på kanaler som sender Dolby ?

Noen erfaringer?

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av teom66
    Min CD PVR gir ikke noen lyd på SPDIF når den er satt på Dolby Digital lenger (etter siste software oppdatering).

Det ser imidlertid ut til at utgangen virker på SPDIF / PCM .....men da får jeg vel ikke Dolby Digital sendt over til forsterkeren på kanaler som sender Dolby ?

Noen erfaringer?
    Oppdaterte min PVR for et par dager siden, har ikke noe problemer med det. Får DD på de filmene som C+ sender med DD, også på Svensk tv.

Har hatt det slik at noen ganger har jeg vært nødt til å gå in på A Lang(Audio Language) knappen å velge språk for å få lyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Fikk i oppgave av svigerinnen til å sjekke om hennes siste kjøp fra CD var bra.
    Hun hadde kjøpt KCF-N550H2CO som jeg stusset veldig over. Det eneste digitale her var jo spdif utgangen. Det var verken DVI eller HDMI på den, ikke engang en ussel komponent utgang var å finne.
    Idag ringte hun CD med en "liste" over ting jeg hadde satt opp, som hun måtte spørre om. Fikk i svar at hun skulle få tilsendt en hd-pvr boks til kabel-tv som ankom norge igår (sikkert bare sånnt sprøyt de sier til dem som klager over analogt "digital tv").
    Uansett, boksen kostet 2990,- og skal undersøkes nærmere av undertegnede når den kommer på plass (regner med at den har HDMI ut).

Hvordan kan CD si at kunder får digital-tv ved bruk av KCF-N550H2CO ?
    Er ikke det direkte lureri ?

Newcomer slowscan sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Digitize
    Hei,

Fikk i oppgave av svigerinnen til å sjekke om hennes siste kjøp fra CD var bra.
    Hun hadde kjøpt KCF-N550H2CO som jeg stusset veldig over. Det eneste digitale her var jo spdif utgangen. Det var verken DVI eller HDMI på den, ikke engang en ussel komponent utgang var å finne.
    Idag ringte hun CD med en "liste" over ting jeg hadde satt opp, som hun måtte spørre om. Fikk i svar at hun skulle få tilsendt en hd-pvr boks til kabel-tv som ankom norge igår (sikkert bare sånnt sprøyt de sier til dem som klager over analogt "digital tv").
    Uansett, boksen kostet 2990,- og skal undersøkes nærmere av undertegnede når den kommer på plass (regner med at den har HDMI ut).

Hvordan kan CD si at kunder får digital-tv ved bruk av KCF-N550H2CO ?
    Er ikke det direkte lureri ?
    Nei, er en evig diskusjon det der. Det er selve distribusjonen frem til boksen som er digital istedetfor analog, altså er det såkalt digital-tv, selv om det blir et analogt ledd i kjeden. Ingen vits i å starte en ny diskusjon om det der, alle er enige om at hdmi er bedre enn scart, selv om RGB over scart faktisk kan bli veldig bra.
    Det at HD-PVR-boksene plutselig er klare for levering er nye toner, de har jo tidligere bare lovt "i løpet av 2008". Selv har jeg kjøpt meg en dreambox DB800-C, den fungerer helt konge!

(SS)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pushing av gammel teknologi

Jeg ser at det har vært tildels lange og heftige diskusjoner rundt denne dekoderen. Ser også at begrepet "lureri av CD" fremkommer med jevne mellomrom. Der er jeg selv nå! Saken er slik; Jeg er tilknyttet et kabelnett i Alta. De har en avtale med CD for levering av digitale signaler. Dette etablerte jeg for ca ett år siden, så mao er jeg kunde både av det lokale selskapet og hos CD. Dekoderen jeg fikk i fjor var Philips-dekoderen (leiedekoder). Denne har fungert greit, men er jo uten PVR og HD. Det lokale nettet er ennå ikke oppgradert for å sende HD-signaler, så jeg har ikke hatt hastverk med å bytte dekoder. Som de fleste har jeg jo anskaffet med et HD-ready (i det minste) TV, og jeg har sett frem til at HD-sendingene skal dukke opp i mitt nett, og at jeg da ville anskaffe meg HD-dekoder. HD-PVR er ikke noe must for meg, da jeg har TV med innebygd opptaker. Så ordinær HD-dekoder ville ha vært nok for meg.

Men så skjer det plutselig noe. I begynnelsen av mai får alle CD-kunder i Alta beskjed om at leiedekoder skal ut, og at CD vil stoppe signaler for denne dekoderen 22 mai. Vi må snarest melde fra til CD om vi fortsatt ønsker å ha digital TV, og at vi godtar at vi nå må kjøpe en ny dekoder. Ellers - ingen digital TV!!

"Alle" godtar dette, og den 22 mai får jeg tilsendt den nye dekoderen. Og hvilken dekoder tror dere de har sendt? Joda, PVR-kodeken. Det går to-tre dager før ting begynner å synke inn hos meg, og jeg begynner å stille spørsmål hva dette er for noe.

- For er ikke dette en gammel dekoder?
    - Har de ikke en HD-dekoder de pusher ut i nye nett?
    - Når det lokale nettet blir HD-klart, må jeg da kjøpe ny dekoder?
    - Hvorfor fikk jeg ikke noe valg om hvilken dekoder jeg ville kjøpe?
    - Er det ikke like før HD-PVR er tilgjengelig?

For å finne svarene har jeg brukt dette utmerkede forum.

- Ja, det er en gammel utskjelt dekoder som de faktisk har fjernet fra salgslista for mange måneder siden
    - Flere skriver at de får HD-dekoderen ved nyetablering av nett i f.eks borettslag
    - Ja, jeg MÅ kjøpe ny dekoder når nettet blir HD-klart, og jeg får ikke levert denne tilbake
    - Sansynligvis fordi de ønsker å blitt kvitt gammelt skit
    - Ja, det har vært like før i mange måneder

Og så er det tidspunktet dette skjer på. Jeg har jo 14 dagers angrefrist, men jeg vegrer meg for å sende dekoderen tilbake nå like før EM. Faktisk kunne jeg tenkt meg HD-dekoderen de har nå (uten PVR), men dersom jeg sender noe tilbake nå, og ikke får en ny før om noen uker, er det katastrofe.

Så noen tekniske spørsmål.
    Er det slik at kabelnettet må være tilpasset dekoderen, eller sagt på en annen måte - er det slik at innføring av PVR-dekoderen i et kabelnett utelukker bruk av philips-dekoderen? Eller det kortet som sperres?

Jeg bruker optisk utgang på den nye, og har satt den til Dolby digital. Får utnyttet dette på CD+ filmkanalene. Men det forårsaker at jeg mister lyden på NRK1. Må sette SPID/F til Av eller PCM for å få lyd. Tungvindt! Og hva betyr det når jeg setter den til Av. Det går jo fortsatt signal gjennom den til receiveren.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool Er klar nå i følge DINGZ.NO

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om logitech harmony fjernkontrollene er kompatibel med canal digital kabel-tv pvr boksen (Kaon K-550)?

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Den funka som bare det da jeg prøvde. Valgte "Canal Digital KCF-N550HCO" lasta rett inn alt bortsett fra en knapp jeg måtte lære den.
    Sist endret av Gorm; 06-16-2014 kl 20:10 Begrunnelse: fjernet quote av forrige innlegg

Active
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker Logitech Harmony 525 til denne PVR-en, og jeg opplever at det tar kjempelang tid før den slår seg av. Kanskje opptil 10-15 sekunder. Derfor må jeg sitte og holde fjernkontrollen mot PVR-en så lenge før jeg kan forlate TV-en. Og hvis jeg ikke gjør dette, så fører det til at neste gang noen skal se TV, blir TV-en slått på og PVR-en av. Tips??

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frank1
    Så noen tekniske spørsmål.
    Er det slik at kabelnettet må være tilpasset dekoderen, eller sagt på en annen måte - er det slik at innføring av PVR-dekoderen i et kabelnett utelukker bruk av philips-dekoderen?
    I utgangspunktet ikke.

Det er kun HD kanalene som krever ny decoder. (Men du kunne forsatt kun sett på SD kanaler uten problemer)

Teknologiskt kan du bruke vilken som helst "DVB-C" kompatibel decoder.

Sitat Opprinnelig postet av Frank1
    Eller det kortet som sperres?
    Det vil jeg tro. Det er ulike måter de kan gjøre dette på.

Newcomer superman sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av christt
    Jeg åpnet min PVR i dag. I min sitter det en Seagate 160GB ATA-100 HD (ST3160212ACE).
    Synes denne harddisken bråker ganske mye, og vurderer å skifte den ut.

Tok ut harddisken, og skrudde på boksen. Det fungerte helt fint. Alle menyer, kanaler, fungerte som vanlig. Hvis man prøver å browse filer får man en feilmelding om at man må sjekke harddisken.

Dette betyr at det bør være uproblematisk å bytte harddisk.
    Neste skritt blir å sette disken i PCen for å se hvordan den er formatert. Regner med at det er FAT32.
    Det står i hvert fall dette på hjemmesiden til KAONMEDIA:
    "A new model(KTSC-550H2R) with two Tuner can work with PC with USB (2.0) interface and has a compatibility with PC due to same file system (FAT32)."
    Beklager at jeg drar opp en gammel tråd, men har noen skiftet Harddisk på denne, og hvordan har det gått?

Vurderer å sette inn en mye større hd...

Superman

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Fikk diskcrash i sommer dagen før ferie og hadde ikke tid til å vente på ny så jeg satte inn en ny, litt større.

Boksen ser at disken ikke er formatert, så det må du gjøre først. Ikke FAT, mao du kan ikke sette en full disk inn i en PC og så kopiere opptak......

Disken som sitter i er en spesiell AV-versjon. Det betyr at den er lydløs når den skriver i motsetning til vanlige disker. Var vel også 7200 rpm. Ser imidlertid ut til at det går rundt med 5400 rpm.

Vet ikke hvor store disker som går inn, men det er bare å prøve.

Det ideelle for deg ville kanskje være å sette inn en 2.5" disk. Men så er det det at større disker og 7200 rpm disker i dag er SATA.

Vær også obs på at det sitter en forsegling bak som kanskje medfører problemer ved reparasjon hos CD.

Lykke til!
    Sist endret av Gorm; 06-16-2014 kl 20:11 Begrunnelse: fjernet quote av forrige innlegg

Side 12 av 13 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •