Canal Digital med pvr-boks for kabel-tv - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 13 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 243
    Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    Nå lurer jeg litt på om jeg skal kutte helt og bestille noe fra RiksTV eller noe. Alt må da være bedre enn kabel fra Canal Digital?
    Problemet er at det ikke er en tøddel bedre andre steder... Det er samme forbrukerfiendtlige framgangsmåte over hele fjøla...

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trist at den gjennomsnittlige forbruker ikke vet bedre enn å nikke og bukke.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    Trist at den gjennomsnittlige forbruker ikke vet bedre enn å nikke og bukke.
    Hehe, jeg har ikke akkurat nikket og bukket i min korrespondanse med CD. Men merkelig nok - når man begynner å begrunne sin argumentasjon godt (dvs beviser at man har bittelitt peiling på det man snakker om), så blir det _helt_ stille fra CD... Jeg har henvendelser gjort pr telefon og epost som er over 3 måneder gamle nå som jeg ikke har fått fornuftige svar på....

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wideload
    Hehe, jeg har ikke akkurat nikket og bukket i min korrespondanse med CD. Men merkelig nok - når man begynner å begrunne sin argumentasjon godt (dvs beviser at man har bittelitt peiling på det man snakker om), så blir det _helt_ stille fra CD... Jeg har henvendelser gjort pr telefon og epost som er over 3 måneder gamle nå som jeg ikke har fått fornuftige svar på....
    Jeg har opplevd det samme vedrørende forespørsler om en bedre HD-dekoder for kabel-TV..... Enten vet de ikke hva de snakker om, eller så later de som at de har misforstått hva spørsmålene egentlig dreier seg om.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andy_Dandy
    Jeg har opplevd det samme vedrørende forespørsler om en bedre HD-dekoder for kabel-TV..... Enten vet de ikke hva de snakker om, eller så later de som at de har misforstått hva spørsmålene egentlig dreier seg om.
    Jeg har til og med skriftlig foreslått at jeg sponser flybillett og opphold for innkjøpsansvarlig i CD til diverse produsenter i Østen - for der å se på hva som finnes av vettuge løsninger. Hjalp ikke det heller gitt...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

TV2 hjelper deg - Sak

For at CD skal forstå dette må nok "TV2 hjelper deg" kontaktes, slik at de kan kjøre en sak vedrørende kvalitet og spec på CD sine dekodere (både kabel og parabol).

Nå som bakkenett rulles ut og Viasat har fått flere kanaler, så vil jo dette fort koste i antall aboneneter og dermed kroner.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Momagel
    For at CD skal forstå dette må nok "TV2 hjelper deg" kontaktes, slik at de kan kjøre en sak vedrørende kvalitet og spec på CD sine dekodere (både kabel og parabol).

Nå som bakkenett rulles ut og Viasat har fått flere kanaler, så vil jo dette fort koste i antall aboneneter og dermed kroner.
    Nja... "TV2 Hjelper deg" er litt avhengig av tabloid-preg på saken. Ála "slemmingen tok pengene jeg skulle bruke til å betale hofteoperasjonen til min syke bestemor, og nekter å betale de tilbake!".

Vet ikke om Forbrukerinspektørene har blitt like tabloide dog.

Problemet er mer at absolutt ingen av leverandørene (CD, Get, RiksTV) leverer løsninger som tilfredsstiller det som vi her inne setter som minimums-krav. Men for den vanlige "Ola Dunk" så fungerer det sikkert bra nok. Ergo gir de totalt F i en kravstor minoritetsgruppe fordi kost/nytte-prinsippet blir anvendt til det fulle her.

Det å appellere til fornuften til disse folka hos CD, Get etc preller vel av som vann på gåsa, de skuffer jo inn millioner av kroner fra "Ola Dunk". Det merkes ikke engang på bunnlinja om 1000 brukere sier opp avtalen sin... Nei, det må en litt holdningsendring til hos leverandørene - og den prosessen må starte internt hos de selv. Stolthet over produktene de får produsert og selger videre kan jo være en grei start...

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som er trist er at vi ikke uten videre kan kjøpe vår egen HD PVR og bruke denne. Merkelig at de insisterer på å gjøre det på denne måten.

Tenk om Telenor plutselig bestemte at de kun supporterte Samsung mobiltelefoner i prisklasse opp til 1500,-?

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Svar fra Canal Digital 11.04.08

Dette svar fikk jeg i dag, vet ikke om jeg skal le eller grine

Hei!

Takker for din henvendelse.

Beklager men HD PVR dekoderen er ikke klar på kabel tv enda dessverre. Men vi har ingen dekodere til utleie til de som evt venter på Hd PVR dekoderen.

Nå har de tydeligvis ingen vanlige dekodere tilgjengelige heller.
    Så jeg får vel slite videre med analog, at det går an
    Heldigvis har jeg nettopp kommet ned fra gjerdet og landa på Blu-ray, har ladet opp med 43 Blu-ray filmer fra forskjellige tilbud den siste måneden, så jeg har jo mye og kose meg med mens jeg utålmodig venter

Newcomer Tulling sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fortsatt ingen som har hørt noe om fremdriften i denne saken? Det går da ikke an å starte fotball-EM uten HD!

Hva er enklest, utsette fotball-EM eller ordne med HD PVR??

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tulling
    Fortsatt ingen som har hørt noe om fremdriften i denne saken? Det går da ikke an å starte fotball-EM uten HD!

Min erfaring med Canal Digital sier at det blir mye enklere å få utsatt fotball EM :lol:

Men så spørs det om vi greier å utsette EM på ubestemt tid da

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

I kunde nytt Mai 2008 som går på å melde seg på eFaktura er det en 2. og 3. premie, sitat: Den aller nyeste "HD PVR" dekoderen som blir lansert for kabel-tv-kundene i løpet av våren.

Bør jo da være like før da.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om det kommer en slik dekoder som erstatter den kjipe Qam dekoderen som vi i frittstående antennelag kan bruke? Er så lei den Qam dekoderen fra Philips som benyttes - kan også kun leies...

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper ikke den eneste forbedringen er PVR, da står jeg over.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tulling

Snakket med CD i begynnelsen av denne uka og fikk til svar at HD PVR for kabel mest sannsynlig ikke kommer før på sensommeren

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tinge
    Snakket med CD i begynnelsen av denne uka og fikk til svar at HD PVR for kabel mest sannsynlig ikke kommer før på sensommeren
    Hehe, makan.... da bør de tilby "låne-HD-dekoder" til de som egentlig vil ha HD-PVR. Vårt borettslag er ikke så veldig stort (ca 200 enheter), men får jeg ikke HD-PVR så kommer jeg til å kreve at den vanlige HD-dekoderen blir byttet asap zulu så fort HD-PVR er tilgjengelig.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme her i grunn, beholder ikke dagens HD dekoder fra Canal Digital et sekund mer enn ytterst nødvendig. Frykter likevel at den nye blir samme skrapet, bare med PVR.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andy_Dandy
    Samme her i grunn, beholder ikke dagens HD dekoder fra Canal Digital et sekund mer enn ytterst nødvendig. Frykter likevel at den nye blir samme skrapet, bare med PVR.

Syntes PVR dekoderen fungerer utmerket. Har hatt litt problemer med harddisk check, men den nye softwaren fikset dette.
    Har også vært i kontakt med CD angående HD og er veldig fornøyd med svarene jeg får.

Gleder meg til den nye HD-PVR for kabel kommer. Bare krysser fingerne for at den kommer før EM.

Så at noen diskuterte å gå over til RIKS-TV?? Har dere sjekka PVR der?? Den kan knapt kalles PVR etter min mening!! Kan kun ta opp programmet du ser på!!!

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Grobble
    ...
    Så at noen diskuterte å gå over til RIKS-TV?? Har dere sjekka PVR der?? Den kan knapt kalles PVR etter min mening!! Kan kun ta opp programmet du ser på!!!

Hehe.. Jeg er bare lei av at noen aktører skal kunne prakke på kundene sine hva som helst. Det finnes mange gode HD PVR i verden, men ikke pokker om vi skal få lov til å bruke noe annet enn det RÆLET som CD prakker på deg!

Jeg kjøper ikke noe som helst av dårlig kvalitet med mindre jeg MÅ. Så lenge analoge signaler eksisterer betyr det at jeg sitter på gjerdet inntil noen har lyst til behandle kundene sine med respekt. Bare synd at det ikke er noe makt i det så lenge jeg sitter her alene!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nettopp fått canal digital pvr - med harddisk og er veldig skuffet. Det gjelder lyden fra harddisken som overdøver alt. Jeg har tidligere hatt Panasonic harddiskopptager som var praktisk talt lydløs selv under opptak. Men CD's opptager kjører harddisken hele tiden og selv om jeg har understøttet den med filt og skumgummi bråker den som bare det.
    Spørsmål:
    1. Har jeg returrett innen 14 dager :cry: ?
    2. Går det an å slå av harddisken og se tv via decoderen allikevel ?
    3. Finnes det andre alternativ som kan bruke ett decoderkort og ta opp mens jeg ser en annen kanal ?
    Beklager, men jeg har skrevet dette innlegget i feil forum. Gjelder parabol.

Side 11 av 13 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •