Spørsmål rundt Digital dekoder

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Spørsmål rundt Digital dekoder

Hei

Ganske fersk i faget her, og har noen spørsmål rundt dette med dekoder og digital TV.

Har i dag vanlig analog kabel TV fra Canal Digital. Hvis jeg går over til digital tv og dekoder løsning, må jeg da skifte kanal med dekoderen ?

Jeg har i dag en TV med 2 tunere som er kjekt ved bruk av PIP. Hvordan vil dette fungere med dekoder ?

Forstår jeg det riktig at jeg må ha en dekoder for hver enkelt TV / PC (med TV kort) i huset ?

Takk for svar !

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har i dag vanlig analog kabel TV fra Canal Digital. Hvis jeg går over til digital tv og dekoder løsning, må jeg da skifte kanal med dekoderen ?
    Ja, da blir dekoderen tuneren din.

Jeg har i dag en TV med 2 tunere som er kjekt ved bruk av PIP. Hvordan vil dette fungere med dekoder ?
    De vil da fungere normalt hvis du ser analogt som du gjorde før, hvis du skal se digitalt har du kun en tuner på dekoren.

Forstår jeg det riktig at jeg må ha en dekoder for hver enkelt TV / PC (med TV kort) i huset ?
    Nei, de vil forsatt kunne se de analoge sendingene. Det er vel mest stue-tven eller flatskjermen som trenger dekoderen?..

Et lite tips er å kjøpe Force 315C sin dekoder (godkjent av CD) Superkjapp kabelTV-tuner - DinSide Økonomi : Hjemmekino : Økonomi .Den er mye bedre enn den CD tilbyr. Men husk at CD om et halvt år skal begynne med HD-tv sendinger og det vil da komme en ny HD-klar dekoder http://avforum.no/forum/satellitt/45...tal-kabel.html ..Ville kanskje anbefalt å vente til den kommer.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •