Canal Digital dekodere utgangstype?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    202
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Canal Digital dekodere utgangstype?

Skal flytte til et sted der det er Canal Digital kable TV. Skal når jeg flytter gå over fra gamel crt tv til lcd tv. Er det noen som har peiling på dekodere fra Canal Digital om de har noen HDMI eller komponent utganger. Kan man evt kjøpe seg en bedre spesifisert dekoder enn den man får ved leie?

Fint om noen poster generelle synpunkter på Canal Digital kabel TV

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Mazeking!

Du kan ta en telefon til Jan-Erik. Han har canal digital via kabel.
    Kikket så vidt det var på boksen hans sist gang jeg var der, og fant ingen hdmi utgang på den dekoderen.
    HD kanalen til canal plus er vel fortsatt bare via parabol også.
    Ble litt skuffa over den dekoderen fjernkontroll og tilkoblingsmuligheter var ikke som jeg hadde forestilt meg!!!!

Newcomer Vidar sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ahp
    ...og fant ingen hdmi utgang på den dekoderen.
    Det er heller ikke komponent ut, kun scart/rgb. På lydsiden er det optisk utgang.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    202
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hører rykter om at CD kanskje kommer med nye dekodere til kabeltv neste år. Noen som vet noe mer om dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei jeg har sendt en melding til CD om når de skal tilby "gode" dekodere med hardisk, og HDMI, DVI eller komponent utgang. Venter på svar. De må jo iverfall snart tilby en dekoder med hardisk siden konkurenten "Get/UPC" tilbyr det.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    202
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hardwik
    Hei jeg har sendt en melding til CD om når de skal tilby "gode" dekodere med hardisk, og HDMI, DVI eller komponent utgang. Venter på svar. De må jo iverfall snart tilby en dekoder med hardisk siden konkurenten "Get/UPC" tilbyr det.
    Fint tiltak!

I tillegg kommer jo NTV med bakkebasert digital TV til høsten 2007. Da kan man jo i prinsippet hoppe av både GET og UPC. For feinschmeckerne derimot ville det jo telle mye å få en GOD og avansert dekoder. Tipper CD ser dette og forhåpentligvis kommer med noe. Ulempen med CD er vel at de kanskje satser mer på parabol enn kabee og dermed "glemmer" sine kabelkunder? CD skryter jo av at de skal tilby HD kanaler i 2007. Det blir vel kun over satelitt?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er også interessert i en skikkelig dekoder fra canal digital. Nå har de jo startet oppgradering av nettet for en ganske stor sum, nettopp for å få oppgradert nettet så det blir klart for HD sendinger og raskere brebånd.

Håper bare en ny dekoder ikke er så veldig langt unna.

Fant svar selv ved å besøke canal digital sin hjemmeside.

Står følgende der:

"Lanserer harddiskopptaker for kabel-tv
    I løpet av kort tid vil Canal Digital lansere en kombinert dekoder/harddiskopptaker (MPEG2) tilpasset kabel-tv-nettet.

Med den kan du se hva du vil - når du vil. Harddiskopptakeren, eller Personal Video Recorder (PVR), kan enkelt innstilles til å ta opp og lagre store mengder film og tv-programmer.

Her er noen av fordelene:

*
    160 GB harddisk. Det er nok til å ta opp og lagre over hundre timer med tv-programmer
    *
    De lagrede programmene har samme høye kvalitet som de digitale sendingene i sanntid
    *
    Via den elektroniske programguiden kan opptakeren innstilles til å ta opp programmer flere dager fram i tid.
    *
    Man kan se på en kanal, samtidig som harddisk opptakeren tar opp et program på en annen tv-kanal
    *
    Med en egen pausefunksjon kan man stoppe en direktesending, spole tilbake, se noe om igjen, og siden fortsette å se der man slapp."

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med HDMI eller komponent utgang? Stod det noe om det? (Canal Digital sidene er nede akkurat nå...)
    Skulle ønske jeg fikk progressivt bilde fra CD tuneren.... min 46W2000 sliter med interlaced bilde...

Newcomer balko sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BigZ
    Hva med HDMI eller komponent utgang? Stod det noe om det? (Canal Digital sidene er nede akkurat nå...)
    Skulle ønske jeg fikk progressivt bilde fra CD tuneren.... min 46W2000 sliter med interlaced bilde...
    Jeg snakket med folk på CD om dette for noen mnd sidne. Jeg sa at de ikke leverer digital tv, fordi dekodern gjør om det digitale signalet til analogt innen vi får det til tv'en. Det var de ikke enig fordi dekoderen var digital.. !? Hvordan de kan kalle det digital tv med analog bildeutgang skjønner ikke jeg...

Etter mye om og men, så sa de at de ikke fikk lov til å ha digital bilde utgang pga. rettigheter og slikt.

Den dekoderen uten HD i har digital lydutgang da.

Active gurban sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Canal+ HD har ligget inn på kanallisten på kabelnettet. Denne har vært mulig å få inn med firedtv dvb-c kort (støtter mpeg2/4). Dette kan jo bare tolkes dithen at de jobber i det stille med å innføre hd også over kabelnettet. Nå som vi også ikker er langt unna hd sendinger både over bakkenett og satelitt, må dette også komme på kabel.

"Med oppgraderingen som vi jobber med nå vil våre kunder få en svært rask internettforbindelse. Dette gir også stor kapasitet for de kommende HD-kanalene, og interaktivt innhold gjennom digitale set-top bokser, sier administrerende direktør i Canal Digital Norge, Svein Erik Davidsen."
    Canal Digital raskere og sterkere (Canal Digital)

Så her tror jeg det er best å smøre seg med litt tålmodghet. Her kommer det mest sannsynligvis nye tunere for hd. Da vil vel også denne harddisk-tuneren som nevnes være foreldet. (Men spec på denne finnes ikke ennå)

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gurban
    Canal+ HD har ligget inn på kanallisten på kabelnettet. Denne har vært mulig å få inn med firedtv dvb-c kort (støtter mpeg2/4). Dette kan jo bare tolkes dithen at de jobber i det stille med å innføre hd også over kabelnettet. Nå som vi også ikker er langt unna hd sendinger både over bakkenett og satelitt, må dette også komme på kabel.

"Med oppgraderingen som vi jobber med nå vil våre kunder få en svært rask internettforbindelse. Dette gir også stor kapasitet for de kommende HD-kanalene, og interaktivt innhold gjennom digitale set-top bokser, sier administrerende direktør i Canal Digital Norge, Svein Erik Davidsen."
    Canal Digital raskere og sterkere (Canal Digital)

Så her tror jeg det er best å smøre seg med litt tålmodghet. Her kommer det mest sannsynligvis nye tunere for hd. Da vil vel også denne harddisk-tuneren som nevnes være foreldet. (Men spec på denne finnes ikke ennå)
    Jeg har firetv dvb-c kort i pc'en . vet du hvordan man får inn canal+ HD

morten

Newcomer own sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Canal+ HD ligger ikke på kabelnettet men kun som satelitt.

Da må du ha antenne og FireDTV/S

(Canal+ HD er i Mpeg2 (18Mb/s) og må sendes i Mpeg4 for å kunne komme igjennom på kabel)

Forøvrig kan ikke dagens FireDTV kjøre Mpeg4 H264 fordi den ikke har hardware chip for dette, kun for Mpeg2.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har QualiTV dekoder (MPEG2), og ser Canal+ HD via kabelnettet (Sand antennelag). Så det er fullt mulig gitt. ;-)

Jeg kan også bekrefte at det er mulig for alle kabelnett og gjøre det samme. Aberet er at det stjeler en del båndbredde, men ikke mer enn at vi i tillegg har hele CanalDigital pakken, pluss 37 analoge kanaler i samme nettet.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Active gurban sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av own
    Hei
    Canal+ HD ligger ikke på kabelnettet men kun som satelitt.

Da må du ha antenne og FireDTV/S

(Canal+ HD er i Mpeg2 (18Mb/s) og må sendes i Mpeg4 for å kunne komme igjennom på kabel)

Forøvrig kan ikke dagens FireDTV kjøre Mpeg4 H264 fordi den ikke har hardware chip for dette, kun for Mpeg2.
    Om firedtv støtter mpeg4 skal ikke jeg si for sikkert. Min antagelse var basert på ditt innlegg om firedtv på htpc-forumet, der du skriver Jeg tror Canal+ HD fortsatt er i Mpeg2, men boksen støtter begge, du trenger en Mpeg4 decoder i PC`en (h264).
    Det jeg helt sikkert kan si, er at canal+ HD VAR inne på kanallista på kabelnettet i Trondheim for ei stund sia. Men nå er den borte, ergo var dette sikkert en testsending fra Canal Digital sin side

Edit: Ser på hjemmesidene til firedtv at firedtv dvb-c og dvb-t støtter mpeg4, dvb-s utgavene støtter bare mpeg2. Altså vil kabel og bakkenett utgavene av firedtv/floppydtv fungere oppimot hd-sendinger med mpeg4
    digital-everywhere

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men i FirdeDTV, vil ikke all dekoding skje på ved hjelp av cpu, og ikke ved bruk at FireDTV kortet? Dette vil vel være en kjempe ulempe når HD skal sendes. Dette er jo meget krevende for pcen, og om en da ikke har et eget kort til å ta seg av dette kan det fort bli hardt for en stakkars pc.

Burde komme et tvkort for kabeltv som støtter HD, digitale sendinger, og ikke minst der alt skjer i kortet selv.

Newcomer own sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Skrev litt i for full fart.....

C More HD har jeg også sett på kanallista til CD. Tok den inn på FireDTV/C men bare med et "flakkete" bildet. Kunne ikke se hva det var som ble vist. Der er nok problemet med så mye data.

Det jeg mente med Mpeg4 og sending på kabel/satelitt/bakkesendt er at disse sendingene pr i dag blir sendt i Mpeg4 H264 og i standarden DVB/S S2.
    FireDTV har ikke støtte for S2.

Mpeg4 og H264 lar seg løse med software, men S2 er hardware og mangelvare da "alle" tunerprodusenter nå implementerer denne standarden.

FireDTV/S fungerer 100% på Canal+HD som sender i Mpeg2.

Etter det som Peter (Halifax) på digital-everyhvere sier så er de fortsatt i vurdering av S2. MEN det jeg tror nok de holder på for fullt uten å fortelle det til alle.....

Har også hørt at Hauppauge skal slippe et kort med S2 og 2 tunere + 1 stk USB kortleser. Har noen hørt noe mer om dette eller er det bare drømmerykter....

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av own
    Hei
    Skrev litt i for full fart.....

C More HD har jeg også sett på kanallista til CD. Tok den inn på FireDTV/C men bare med et "flakkete" bildet. Kunne ikke se hva det var som ble vist. Der er nok problemet med så mye data.

Det jeg mente med Mpeg4 og sending på kabel/satelitt/bakkesendt er at disse sendingene pr i dag blir sendt i Mpeg4 H264 og i standarden DVB/S S2.
    FireDTV har ikke støtte for S2.

Mpeg4 og H264 lar seg løse med software, men S2 er hardware og mangelvare da "alle" tunerprodusenter nå implementerer denne standarden.

FireDTV/S fungerer 100% på Canal+HD som sender i Mpeg2.

Etter det som Peter (Halifax) på digital-everyhvere sier så er de fortsatt i vurdering av S2. MEN det jeg tror nok de holder på for fullt uten å fortelle det til alle.....

Har også hørt at Hauppauge skal slippe et kort med S2 og 2 tunere + 1 stk USB kortleser. Har noen hørt noe mer om dette eller er det bare drømmerykter....
    DVB-S2 benyttes ikke på kabel-tv og i digitale bakkenett. DVB-S og DVB-S2 benyttes på satellitt (derfor S).
    DVB-C som benyttes på kabel-tv(C=Cable) og DVB-T benyttes til digitale bakkenett(T=Terrestrial).

Newcomer own sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    DVB-S2 benyttes ikke på kabel-tv og i digitale bakkenett. DVB-S og DVB-S2 benyttes på satellitt (derfor S).
    DVB-C som benyttes på kabel-tv(C=Cable) og DVB-T benyttes til digitale bakkenett(T=Terrestrial).
    Ja så klart, der har du helt rett, tenkte ikke på det sånn.
    Vet du da hva de skal kjøre på kabel-tv fra CD, blir det Mpeg4 H264? for da er det vel bare å oppgrader DVD dekoderen?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    202
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svortevik
    Jeg er også interessert i en skikkelig dekoder fra canal digital. Nå har de jo startet oppgradering av nettet for en ganske stor sum, nettopp for å få oppgradert nettet så det blir klart for HD sendinger og raskere brebånd.

Håper bare en ny dekoder ikke er så veldig langt unna.

Fant svar selv ved å besøke canal digital sin hjemmeside.

Står følgende der:

"Lanserer harddiskopptaker for kabel-tv
    I løpet av kort tid vil Canal Digital lansere en kombinert dekoder/harddiskopptaker (MPEG2) tilpasset kabel-tv-nettet.

Med den kan du se hva du vil - når du vil. Harddiskopptakeren, eller Personal Video Recorder (PVR), kan enkelt innstilles til å ta opp og lagre store mengder film og tv-programmer.

Her er noen av fordelene:

*
    160 GB harddisk. Det er nok til å ta opp og lagre over hundre timer med tv-programmer
    *
    De lagrede programmene har samme høye kvalitet som de digitale sendingene i sanntid
    *
    Via den elektroniske programguiden kan opptakeren innstilles til å ta opp programmer flere dager fram i tid.
    *
    Man kan se på en kanal, samtidig som harddisk opptakeren tar opp et program på en annen tv-kanal
    *
    Med en egen pausefunksjon kan man stoppe en direktesending, spole tilbake, se noe om igjen, og siden fortsette å se der man slapp."

Denne må man betale 1990,- for. Latterlig når de forhåpentligvis kommer med noen HDgreier om et års tid. Da må man bytte dekoder åkke som.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HD dekoder kommer i Juli 2007, men denne vil ikke ha Harddisk.

Den vil ha hdmi og dvdi tilkoblinger, samt sikkert en form for tilkobling som passer til crt tv.

Dekoderen med HD er vistnok noen feil på, og vil bli utsatt til nærmere sommeren den også.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •