Testsendinger i Trondheim

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Testsendinger i Trondheim

Noen som vet noe mer om testsendingene i Trondheim, er det noen som får det inn ? Har et et dvb-t tv-kort, men har ikke fått inn noe. Bor på moholt. Andre med erfaring her ?

Active gurban sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde ett dvb-t kort i pc for ett par mnd siden. Etter mye pes klarte jeg å få inn signaler. Men signalet er ikke veldig sterkt. Måtte bruke antenne for å få signal. De selger spesielle antenner med forsterker på biltema og clas ohlson.

Biltema Norge
    Bor også på moholt forøvrig. Signalet sendes fra tyholt-tårnet.
    Husker ikke frekvenser o.l., men disse finner ved å google litt.

Men husk at dette var for en par mnd siden, kan ikke garantere at de fortsatt sender.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gurban
    Hadde ett dvb-t kort i pc for ett par mnd siden. Etter mye pes klarte jeg å få inn signaler. Men signalet er ikke veldig sterkt. Måtte bruke antenne for å få signal. De selger spesielle antenner med forsterker på biltema og clas ohlson.

Biltema Norge
    Bor også på moholt forøvrig. Signalet sendes fra tyholt-tårnet.
    Husker ikke frekvenser o.l., men disse finner ved å google litt.

Men husk at dette var for en par mnd siden, kan ikke garantere at de fortsatt sender.
    hvordan syns du resultatet ble ?, prøvde med den antenna som fulgte med tv-kortet men fikk ikke noe inn der, men må jo regne med de starter litt mer seriøst med prøve-sendinger etterhvert

Active gurban sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vulcanus
    hvordan syns du resultatet ble ?, prøvde med den antenna som fulgte med tv-kortet men fikk ikke noe inn der, men må jo regne med de starter litt mer seriøst med prøve-sendinger etterhvert
    Som sagt måtte jeg ha en ekstern antenne med forsterker for å få inn et signal. Pingle antennene som følger med kortene har du ikke sjangs med. Jeg mistenker at signalet på testsendingene er veldig svakt, bor tross alt bare 1,5km fra tårnet.
    Resultat på det jeg klarte å få inn var tidvis bra, men jeg slet med å bra nok signal, får du ikke signalet på topp vil bildet bryte opp.
    Tror ikke de kommer til å kjøre noen mer seriøse testsendinger. De ordinære testsendingene begynner jo tross alt i fjerde kvartal neste år i trøndelag

Ifølge ntv.no er det ikke testsendinger i trondheim per august 2006. Mulig de har kutta ut testing i trondheim. Vanskelig å finne noe info om dette

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •