UPC/GET Digital-TV - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 10 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 191
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    *slettet*

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Skullerud, du kan ikke angripe Breiker på denne måten, det er rett og slett uhøflig. At Breiker velger å svare på spørsmål her inne tilsier selvsagt ikke av en kan begynne å forvente at han skal svare for GETs produkter og kundeservice på denne måten.

Vi er svært takknemlig for at du velger å dele litt av din kunnskap, Breiker, så får du bare sende meg en PM hvis du føler folk ikke oppfører seg.

Skullerud: ikke meningen å være streng, men måten du angriper Breiker på her skremmer bort både nåværende og kommende branserepresentanter. Vi krever ikke at Breiker oppgir at han er offisiell representant, og det har han jo heller ikke ønsket, og da er det enda viktigere at en heller oppmuntrer fremfor å angriper.
    Jeg glemmer at takhøyden her inne er betraktelig lavere enn på feks usenet.
    Men jeg synes faktisk at det er relevant informasjon i den grad at man skal vite hvilke bindinger folk har når man leser det de skriver.
    Jeg tar feks ikke en anbefaling av en Pioneer-TV like alvorlig hvis vedkommende som anbefaler TV'n får lønna si fra Pioneer.
    Men det betyr kanskje ikke noe her?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei folkens!

Jeg har fått meg en PVR boks fra GET. Sinnsykt bra service. Kom en fyr på døra og hentet den gamle Motorola-crap-saken i bytte for den nye. Er faktisk imponert at de klarer å møte behovet fra så mange kunder på en gang

Etter noen restarts og en reformattering av harddisken funker boksen supert.

Er bare en ting jeg har lagt merke til, som jeg lurer på om andre sliter med. Når boksen står i standby durer den like mye som når den er på. Er ganske sikker på at det er disken som spinner selv om boksen står i standby (kjenner vibrasjon om jeg tar på den). Og for ordens skyld, den står IKKE på opptak av noe. Noen som har lignende oppførsel fra sin boks? Eller er det boksen min det er noe rart med?

Produsent repr.
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da får vel jeg komme med siste versjon i min sak. Etter å ha vært grei, sur, grinete, forbanna men fortsatt saklig og høffelig på telefonen, hører det med til historien at senere i går, kom tv signalet fra GET tilbake.

Jeg vet ikke om min mail til TV2 hjelper deg og de landsdekkende avisene, samt ett par fagtidsskrifter innvirket, men uansett. I hele går kveld hadde jeg faktisk tv signal. Nå er det bare å krysse fingrene, og håpe det varer.

Om det skulle være noen kundebehandlere fra GET innom her, så får de unskylle min "gaping og skriking" i x antall telefonsamtaler. Problemet deres er jo at det kun er ett kontaktpunkt, og da blir det jo de som får "dritten". Men uansett, jeg er fortsatt en frustrert kunde, bare nå litt mindre frustrert.

Takker for støtte og forståelse her på forumet. Jeg jobber jo selv med kundebehandling, og derfor strekker jeg meg langt før jeg begynner å "henge ut" bedrifter her på forumet, men med meg som de fleste andre går grensen ett sted, og når man tråkker over den blir man jo litt sur og grinete.

God jul,

Stig Sanengen

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    *slettet*

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Timer opptak, hvordan føye til tid før og etter opptak

Går det ann å stille klokken i boksen manuellt litt fremover?
    Jeg har merket at en del timeropptak som jeg har lagt inn i boksen blir
    kuttet i begynnelsen eller slutten, muligens hvis det er forsinkelser eller noe?
    Går det å føye til et par minutter før og etter på det opptak som skal gjøres
    ifra programguiden?

Newcomer plumbtek sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Timer opptak, hvordan føye til tid før og etter opptak

Sitat Opprinnelig postet av thomasraden
    Går det ann å stille klokken i boksen manuellt litt fremover?
    Jeg har merket at en del timeropptak som jeg har lagt inn i boksen blir
    kuttet i begynnelsen eller slutten, muligens hvis det er forsinkelser eller noe?
    Går det å føye til et par minutter før og etter på det opptak som skal gjøres
    ifra programguiden?
    Et godt poeng, men jeg tror faktiskt ikke det går manuelt.
    Klokka på min PVR gikk feil en liten stund.
    Ringte inn til kundeservice å de lastet inn oppdatering så klokka begynte å gå riktig.
    Så det må nok ordnes derfra.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er den utgangen som er merket video for digital koakskabel? Har ikke fått prøvd boksen på tv, bare plugget i strøm, men går harddisken hele tiden?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RS1
    Har ikke fått prøvd boksen på tv, bare plugget i strøm, men går harddisken hele tiden?
    Det er dette jeg har sett på min boks også. Harddisken ser ut til å gå i ett sett, selv om maskinen står på standby og det ikke er noe opptak på gang..

Vet ikke om det er en feil, eller at alle maskinene faktisk er sånn?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er jo ivhertfall tullete at den går når den står i standby. Skjønner kanskje at den går hele tiden når boksen er på siden man kanskje vil ta opp noe fra akkurat da man trykker på record.

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -Er det noen fler her som har mottatt SMS fra Get?

Sjekket telefonen i går kveld, og det viste seg å være en melding der jeg ikke hadde fått med meg, som var sendt den 21.12.

Problemet er at meldingen ikke kom helt helskinnet igjennom. Mesteparten av meldingen er bare en rekke firkant-tegn, hvorpå det mot slutten står "til de som ikke velger å hente selv." Det er alt som er leselig av meldingen.

-Så er det noen andre her (eller noen fra Get) som vet hva hele meldingen er? Regner med at det er noe om levering av ny dekoder, men....

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...jeg har for øvrig fått samme SMS, John P., og der var beskjeden at en kunne hente dekoderen på nærmeste GET hentepunkt.

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar. Så da er det bare å ta med seg Motorolaen til... tja, Spaceworld, da? Får gjøre det etter jul.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet det er mulig å opprette favoritt-lister for kanalene, men er det ikke mulig å organisere kanalene slik at man kan velge hvilke kanaler som skal få hvilket nummer. Altså at NRK kommer når jeg taster 1, TV2 på 2, TV3 på 3 osv.?

Er kanalene bundet til sine nummer? Til forskjell fra vanlige TVer, der det er enkelt å sette opp kanalene slik man selv ønsker, og jeg har jo etter hvert blitt ganske avhengig opp gjennom årene av å ha kanalene på en bestemt måte... Liker ikke at TV3 skal komme på 5 og alle Canal+ kanalene spredd overalt f.eks.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HomerJay
    Jeg vet det er mulig å opprette favoritt-lister for kanalene, men er det ikke mulig å organisere kanalene slik at man kan velge hvilke kanaler som skal få hvilket nummer. Altså at NRK kommer når jeg taster 1, TV2 på 2, TV3 på 3 osv.?

Er kanalene bundet til sine nummer? Til forskjell fra vanlige TVer, der det er enkelt å sette opp kanalene slik man selv ønsker, og jeg har jo etter hvert blitt ganske avhengig opp gjennom årene av å ha kanalene på en bestemt måte... Liker ikke at TV3 skal komme på 5 og alle Canal+ kanalene spredd overalt f.eks.
    Du kan bruke "Flytt" for å flytte kanaler på "vanlig" dekoder (PVR-dekoder vet jeg ikke). Kunne vært enklere måte å gjøre det på, men det er altså mulig å flytte på kanalene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå gått raskt igjenom denne tråden, og mitt spørsmål er fremdeles ubesvart.

Sender Get sine digitale signaler etter DVB-C eller DVB-T standard, eller bryter Get standardiserte normer for digitale signaler?
    Jeg forstår at man må ha egen dekoder/kortløsning for kodete signaler, men det må da være en grunnpakke av ukodete digitale stasjoner også?
    F.eks. burde den analoge grunnpakken også være allement ukodet også digitalt.

Hvis Get ikke støtter DVB-C eller DVB-T standarden, vil de jo ha en konkurranseulempe når digitale bakkesendinger kommer i gang for fullt til høsten i år (2007).

Mail fra Get 5. januar:
    Viser til din henvendelse. Det er ingen planer i nær fremtid om å sende
    grunnsignalene digitalt fikk jeg beskjed om fra tekniskavdeling. Det vil
    komme info på det i pressen garantert, da det blir mulighet for det.

Vennlig hilsen

GET support

Hva slags standard benytter dem da?
    Prøvde å få bedre svar i ny mail, men fikk bare overfladisk svar på at "ikke noe annet en Get sine bokser" kan benyttes for å ta imot digitale signaler.

Tipper vi vil se TV og opptakere med DVB tuner erobre butikkene i slutten av 2007 og særlig i 2008. Skal Get da fremdeles binde kundene til sine egne dekodere, vil jeg gå over til digtalt bakkenett og selv velge aktuelle dekodere/opptakre, pluss kunne ta kanalene digitalt rett inn i TVn på de ukodede digitalsignalene.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Plankeby
    Har nå gått raskt igjenom denne tråden, og mitt spørsmål er fremdeles ubesvart.

Sender Get sine digitale signaler etter DVB-C eller DVB-T standard, eller bryter Get standardiserte normer for digitale signaler?
    Jeg forstår at man må ha egen dekoder/kortløsning for kodete signaler, men det må da være en grunnpakke av ukodete digitale stasjoner også?
    F.eks. burde den analoge grunnpakken også være allement ukodet også digitalt.

Hvis Get ikke støtter DVB-C eller DVB-T standarden, vil de jo ha en konkurranseulempe når digitale bakkesendinger kommer i gang for fullt til høsten i år (2007).

Mail fra Get 5. januar:
    Viser til din henvendelse. Det er ingen planer i nær fremtid om å sende
    grunnsignalene digitalt fikk jeg beskjed om fra tekniskavdeling. Det vil
    komme info på det i pressen garantert, da det blir mulighet for det.

Vennlig hilsen

GET support

Hva slags standard benytter dem da?
    Prøvde å få bedre svar i ny mail, men fikk bare overfladisk svar på at "ikke noe annet en Get sine bokser" kan benyttes for å ta imot digitale signaler.

Tipper vi vil se TV og opptakere med DVB tuner erobre butikkene i slutten av 2007 og særlig i 2008. Skal Get da fremdeles binde kundene til sine egne dekodere, vil jeg gå over til digtalt bakkenett og selv velge aktuelle dekodere/opptakre, pluss kunne ta kanalene digitalt rett inn i TVn på de ukodede digitalsignalene.
    DVB-S(2) er sat.
    DVB-C er kabel-tv
    DVB-T er bakkenett

Logisk sett inneholder disse mer eller mindre samme strømmen, forskjellen ligger i modulasjonen som er tilpasset mediet. Grunnen til at vi ikke ser multitunere er visstnok at en betydelig del av kostnaden ligger i nettopp tuner-delen.

GET må nødvendigvis sende DVB-C signaler over sitt kabel-tv-nett, men de kan velge en proprietær kryptering, evt standard kryptering som er bundet opp mot deres bokser slik at de ikke åpner for at andre bokser kan brukes.

Jeg er en sterk motstander av slik kryptering da det ødelegger for HTPC og generelt er brukernes valgfrihet en bra ting da det gir konkuranse på hardware.

Merk at alle distributører i varierende grad og av ukjent årsak prøver å binde deg til deres STB-er. Norges-tv vil ha en godkjenningsordning for tunere.

Merk også at du uansett valg av digital tv vil være nødt til å ha en ekstern boks da det enda ikke er annonser tv-er med slik tuner innebygd med den nødvendige standarden og dekrypteringen.

-k

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vil Get tape kampen mot bakkesendt og parabol?

Jeg regner med at TV og opptakere vil komme med DVB-C og/eller T tuner om ikke lenge, slik situasjonen er i Danmark, hvor dette allerede er i markedet og kan brukes.

Kan ikke se at det er særlig imøtekommende for kunder hos Get, hvis Get ikke lar en basis grunnpakke være tilgjengelig i standard DVB-C og/eller T ukodet signal.
    Skal ikke blande inn digitalt bakkesendt så mye, men situasjonen i Sverige og Danmark er jo på dette at det er svært stort utvalg av løse tunere og integrerte tunere i TV/opptakere å velge i blandt.
    Tilsvarende er situasjonen på parabol hvor det er mange tunere å velge i.

Det har vært påpekt i denne tråden at en del har interesse av å ta i mot signalene rett i TV og/eller vil ofre noen kroner på en bedre dekoder.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

De kommer til å slite

Jeg vet ikke om Janco/UPC (nå med samme navn som geit på svensk) sine nye priser og betingelser vil falle i smak hos de som ikke har dekoder fra før. Slik jeg har forstått det så vil de tvinge på alle kunder et produkt de ikke har bestilt mot at de betaler 1566 ekstra i året.

De har ikke endret seg mye så vi kan ikke forvente oss at de vil holde seg til standarder slik at det vil kommer kompatible bokser eller tunere og tv-kort som kan benyttes.

Jeg ser for meg at en del vil gå over til å benytte digitalt bakkenett og at de som vil ha mer kan gå for satelitt. De vil miste en god del kunder og etterhvert, borettslag som syns 'bakkenettet' er bra nok.

Janco vil for første gang få konkurranse når bakkenettet kommer. Lykke til!

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sylwester
    Jeg vet ikke om Janco/UPC (nå med samme navn som geit på svensk) sine nye priser og betingelser vil falle i smak hos de som ikke har dekoder fra før. Slik jeg har forstått det så vil de tvinge på alle kunder et produkt de ikke har bestilt mot at de betaler 1566 ekstra i året.

De har ikke endret seg mye så vi kan ikke forvente oss at de vil holde seg til standarder slik at det vil kommer kompatible bokser eller tunere og tv-kort som kan benyttes.

Jeg ser for meg at en del vil gå over til å benytte digitalt bakkenett og at de som vil ha mer kan gå for satelitt. De vil miste en god del kunder og etterhvert, borettslag som syns 'bakkenettet' er bra nok.

Janco vil for første gang få konkurranse når bakkenettet kommer. Lykke til!
    Nå er de jo ikke bare Get som tvinger sine kunder over på digitalt. Også de med reine antenner, som i dag kun tar i mot NRK osv blir tvunget over på dette.

Og hvis man bor i ett sameie med fellesavtale så er faktisk prisen i dag billigere for Startpakken. Jeg mener å huske at den analoge koster 149,- mens den nye digitale koster 89,- (normal pris ny er 199,-) og 50,- x 12 måneder er ikke 1566,-. Det er 600+kortavgift på nesten 500, som blir totalt 1100,-.

For det får mange bedre bilde, flere kanaler, samt den analoge pakken for andre uttak i huset helt gratis. Skal man ha ekstra så koster selvfølgelig det, men det gjør det uansett.

Side 9 av 10 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •