UPC/GET Digital-TV - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 10 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 191
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

PVR i hus

Da er PVR boksen i hus, se bilder.

Tuneren så ripete ut, men som vanlig var det beskyttelsesfilm på den, bare at denne satt veldig hardt og var uvanelig tykk.

Har koplet den til, men boksen klager på at den ikke finner noe signal - litt rart siden min gamle Motorola digiboks fungerer helt flott...

Sitter i callback køen til Get :-D

Oppdatering: Ventet først omtrent en time i callback, den som ringte meg kunne ikke hjelpe meg med digitaldekoder, ble satt over til digitaldekoder avdelingen, ventet i 30 minutter så ble det opptatt..

Så da er det vel bare å ringe igjen... :-D

Oppdatering 2: Get ringte etter ca 1t 15m -- jeg har romstert litt rundt i menyene, og under instillinger->avanserte instillinger->for Get tekniker->byttet jeg til Sone 2 (jeg bor i sone 1) og vips der fikk jeg signaler ... Denne menyen viser signalstyrke.

Så, da venter vi på at kortet skal oppdateres.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av deoman
    Da er PVR boksen i hus, se bilder.

Tuneren så ripete ut, men som vanlig var det beskyttelsesfilm på den, bare at denne satt veldig hardt og var uvanelig tykk.

Har koplet den til, men boksen klager på at den ikke finner noe signal - litt rart siden min gamle Motorola digiboks fungerer helt flott...

Sitter i callback køen til Get :-D

Motorolane hadde større toleranse når det gjelder lengde på kabelen. Prøv med en kortere og trippelskjermet kabel.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av huginmunin
    Motorolane hadde større toleranse når det gjelder lengde på kabelen. Prøv med en kortere og trippelskjermet kabel.

Bruker den orginale som fulgte med.. bare ett orginalt UPC uttak i leiligheten.

Skulle ikke det egentlig være OK ?

Noen tips til hvor jeg kan skaffe en trippelskjermet?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av deoman
    Bruker den orginale som fulgte med.. bare ett orginalt UPC uttak i leiligheten.

Skulle ikke det egentlig være OK ?

Det skal være bra.

Jeg brukte en trippelskjermet sak på fem meter - det gikk ikke!

E.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vsonerud
    PVR-boksen settes opp til 16:9 innstilling. TVen setter jeg på 4:3 bilde i utgangspunktet. På 4:3 sendinger får jeg da så et 4:3 bilde (uten WSS-signallering), og på 16:9 sendinger skrus det så på WSS-signallering fra boksen for da svitsjer TVen min automatisk til 16:9 og indikerer at den har detektert WSS-signallering (jeg har en Panasonic TX36PL35 - 36" CRT )
    Betyr det at du kan velge å f.eks. zoome inn bildet når det er 4:3-sending, mens du kan vise det i full bredde når det er 16:9-signal?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    >Betyr det at du kan velge å f.eks. zoome inn bildet når det er 4:3-sending, >mens du kan vise det i full bredde når det er 16:9-signal?

Ved 4:3 sendinger som dekker hele 4:3 bildeflaten så gir det jo liten mening å skulle zoome, men det er jo enkelte sendinger med 16:9 materiale innenfor en 4:3 ramme (hvor sendingen altså ikke er flagget med WSS ) og de kan da enkelt zoomes til å dekke hele bildeflaten på TVen ja. Er ikke så veldig glad i zooming jeg da pga resulterende dårligere bildekvalitet , men det er nå så....

16:9-sendinger med WSS-flagging derimot vises automatisk i full bredde som nevnt tidligere.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vsonerud
    >Betyr det at du kan velge å f.eks. zoome inn bildet når det er 4:3-sending, >mens du kan vise det i full bredde når det er 16:9-signal?

Ved 4:3 sendinger som dekker hele 4:3 bildeflaten så gir det jo liten mening å skulle zoome, men det er jo enkelte sendinger med 16:9 materiale innenfor en 4:3 ramme (hvor sendingen altså ikke er flagget med WSS ) og de kan da enkelt zoomes til å dekke hele bildeflaten på TVen ja. Er ikke så veldig glad i zooming jeg da pga resulterende dårligere bildekvalitet , men det er nå så....

16:9-sendinger med WSS-flagging derimot vises automatisk i full bredde som nevnt tidligere.
    Jeg syns det er greit med en knapp for å bytte, går mye raskere for meg iallefall...

Newcomer plumbtek sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Get my PVR

Var også i dag å henta ut en PVR.
    Kom hjem en time seinere, koblet opp,putta i kortet, og kanalene var der allerede.
    Men, ja det var et men.
    Skulle teste opptaksfunksjonen, men fikk feilmld.på skjermen om at abbonementet mitt var gått ut.
    Kasta meg på til til GET, og de kunne bekrefta at det skulle visst funke klokka 8 i mårra tidlig grunnet en oppdatering....
    Ellers er jjeg vel sånn passe fornøyd.

Likte finishien ganske godt selvom de godt kunne gått for standard hi-fi størrelse, men bra for H/K fans som liker blå volumknapp.
    Ellers så syns jeg den var ganske stillegående, men skal bli spennende å høre når den tar opp om lydnivået blir høyere da.

Det som jeg i første øyeblikk savnet var mulighet for å få opp EPG`n i transparent visning, eller split.

Noen som har funnet en tast for dette??

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Koplet opp min vanlige get box på torsdag, har vel resatt og satt opp boksen sikkert 20 ganger sidan da. Fantastisk.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke HDMI-utgang på PVRen? I så fall fantastisk håpløst.

Newcomer thorhe sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ghaddafi
    Er det ikke HDMI-utgang på PVRen? I så fall fantastisk håpløst.
    Nei, det er ikke HDMI på pvr'en som har kommet nå. Men det kommer to bokser til. Det har blitt skrevet at de kommer til Påske. En boks med pvr og en uten. Begge er klar for overføring av HD-tv og begge har HDMI. Jeg vil tro at disse boksene er til de som vil abonnere på kanaler som sendes i HD-tv format. Jeg mer å ha lest at det kommer 2-3 kanaler i HD-format.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joaredge
    Koplet opp min vanlige get box på torsdag, har vel resatt og satt opp boksen sikkert 20 ganger sidan da. Fantastisk.
    hva skjer med boksen a?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg leste en test av denne boksen i aftenposten hvor det stod at du ikke kunne omarrangere EPG-en, og at du dermed var nøst til å scrolle igjennom get-kanaler som man ikke abonnerer på. Stemmer dette?

Ellers utrolig frustrerende at de på død og liv må lage en halvdårlig boks som de "tvinger" brukerne til å bruke ved å ikke benytte standardiserte grensesnitt for kryptering slik at HTPC og tivo-lignende bokser kan benyttes.

mvh
    Knut

Produsent repr.
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry En solskinns histore...........

Hei folkens,

Tenkte jeg skulle dele min lille historie om GET digital tv med dere. For ca 8 uker siden, fikk jeg som mange andre i Fredrikstad området en hentelapp på ny digital dekoder fra GET.

Natt til 28. november var den store dagen, og siden jeg hadde lest at det kunne ta lang tid å søke inn kanaler første gangen, satte jeg opp boxen før jeg gikk på jobb. Spent kommer jeg hjem fra jobb, og hipp hurra, jeg har digital tv!!!!! MEN, kan det være mulig at bildet skal "henge" slik det gjør????? Nei, tror ikke det...... Etter ca 45 min, får jeg kundeservice hos GET på tråden, og de skulle selvfølgelig ordne opp!!! Det var mye å gjøre og det kunne ta opp til 48 timer. HELT OK, jeg har ingen problemer med det. Hva skjer???? Ingen ting. Etter at de berømte 48 timene har gått, er jeg på nytt på tråden til GET kundeservice. Treffer en hyggelig jente, som mente at feilen måtte være hos meg. OK, tviler sterkt, men sånn kan det jo være, og tid med teknikker ble bestillt. (I mellomtiden har jeg snakket med flere naboer, og alle har samme problem).

Har teknikker på besøk 2 dager senere, og han kunne konstatere at signalene inn i huset er bra men at antennekabelen fra vegguttaket til tv'n ikke er bra. Jeg løper og kjøper, setter på ny kabel, men er det noe bedre da????? NEI DA!!!! (Men det viste jeg jo forsåvidt). Ny telefon og denne gangen 1 time og 37 min før jeg får svar. Nok en gang, husk at teknikkeren fra GET sa at signalene inn i huset er bra. Kundeservice noterer min frustrasjon, og lover å sende dette videre til teknisk, men nå begynner jeg å bli så lei, at jeg ber kundebehandleren om å kopiere meg inn på mailen (noe jeg trodde han ikke skulle gjøre, men faktisk gjør!!!!). Jippi, jeg har en direkte mail adresse til noen på teknisk.

Nok en dag går, og ingenting skjer, så jeg tenkte som så, at jeg sender en mail til kundeservice og kopierer inn mail adressen til teknisk. Etter ca 10 min. får jeg en krass mail fra noen hos kundeservice (mest sansynlig en team leder) som sier at dette er en internmail, som jeg ikke skal ha tilgang til, og at de blokkerer min mailadresse fra denne. DETTE SYNES JEG ER KUNDE SERVICE PÅ HØYT NIVÅ.

Vel, for å gjøre en lang historie litt kortere, har jeg fortsatt ikke tv signaler. På søndag som var, hadde jeg signaler i 3 timer før det ble svart, da regnet jeg med at jeg var blitt frakoblet fordi jeg ikke hadde betalt regningen (som forfallt dagen før), noe som ble bekreftet fra faktura avdelingen til GET, men som senere ble avkreftet etter at jeg hadde betalt. (Man må betale før man kan få kompensasjon pga manglende signaler). Samme dag (mandag som var) ringte en teknikker fra GET meg og spurte om jeg hadde signaler, fordi forsterkeren i gata, var ødelagt, men de hadde erstattet den med en midlertidig forsterker til over jul. Jeg dro hjem og sjekket, og det var faktisk signaler der (de forsvant samme kveld), teknikkeren fortalte også at nå skulle han ta juleferie (noe han sikkert også trengte, regner med at de har jobbet mye i det siste), men nå ser det ut som jeg går julen i møte uten tv signaler.

Det kan vel også nevnes at jeg i løpet av 3 og en halv uke har sittet ca 12 timer i kø hos kundeservice. (Call back har virket 2 ganger)

I ren frustrasjon, fylte jeg inn web form'en i går kveld, og skrev av meg litt irritajson samt bad om hjelp, og truet med både TV2 hjelper deg, og riksdekkende aviser. Har ikke fått noe svar på denne, så dette inlegget blir nå sendt til TV2, og landets riksdekkende aviser.

Stig Sanengen

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av StigPD
    Hei folkens,

Tenkte jeg skulle dele min lille historie om GET digital tv med dere. For ca 8 uker siden, fikk jeg som mange andre i Fredrikstad området en hentelapp på ny digital dekoder fra GET.

Natt til 28. november var den store dagen, og siden jeg hadde lest at det kunne ta lang tid å søke inn kanaler første gangen, satte jeg opp boxen før jeg gikk på jobb. Spent kommer jeg hjem fra jobb, og hipp hurra, jeg har digital tv!!!!! MEN, kan det være mulig at bildet skal "henge" slik det gjør????? Nei, tror ikke det...... Etter ca 45 min, får jeg kundeservice hos GET på tråden, og de skulle selvfølgelig ordne opp!!! Det var mye å gjøre og det kunne ta opp til 48 timer. HELT OK, jeg har ingen problemer med det. Hva skjer???? Ingen ting. Etter at de berømte 48 timene har gått, er jeg på nytt på tråden til GET kundeservice. Treffer en hyggelig jente, som mente at feilen måtte være hos meg. OK, tviler sterkt, men sånn kan det jo være, og tid med teknikker ble bestillt. (I mellomtiden har jeg snakket med flere naboer, og alle har samme problem).

Har teknikker på besøk 2 dager senere, og han kunne konstatere at signalene inn i huset er bra men at antennekabelen fra vegguttaket til tv'n ikke er bra. Jeg løper og kjøper, setter på ny kabel, men er det noe bedre da????? NEI DA!!!! (Men det viste jeg jo forsåvidt). Ny telefon og denne gangen 1 time og 37 min før jeg får svar. Nok en gang, husk at teknikkeren fra GET sa at signalene inn i huset er bra. Kundeservice noterer min frustrasjon, og lover å sende dette videre til teknisk, men nå begynner jeg å bli så lei, at jeg ber kundebehandleren om å kopiere meg inn på mailen (noe jeg trodde han ikke skulle gjøre, men faktisk gjør!!!!). Jippi, jeg har en direkte mail adresse til noen på teknisk.

Nok en dag går, og ingenting skjer, så jeg tenkte som så, at jeg sender en mail til kundeservice og kopierer inn mail adressen til teknisk. Etter ca 10 min. får jeg en krass mail fra noen hos kundeservice (mest sansynlig en team leder) som sier at dette er en internmail, som jeg ikke skal ha tilgang til, og at de blokkerer min mailadresse fra denne. DETTE SYNES JEG ER KUNDE SERVICE PÅ HØYT NIVÅ.

Vel, for å gjøre en lang historie litt kortere, har jeg fortsatt ikke tv signaler. På søndag som var, hadde jeg signaler i 3 timer før det ble svart, da regnet jeg med at jeg var blitt frakoblet fordi jeg ikke hadde betalt regningen (som forfallt dagen før), noe som ble bekreftet fra faktura avdelingen til GET, men som senere ble avkreftet etter at jeg hadde betalt. (Man må betale før man kan få kompensasjon pga manglende signaler). Samme dag (mandag som var) ringte en teknikker fra GET meg og spurte om jeg hadde signaler, fordi forsterkeren i gata, var ødelagt, men de hadde erstattet den med en midlertidig forsterker til over jul. Jeg dro hjem og sjekket, og det var faktisk signaler der (de forsvant samme kveld), teknikkeren fortalte også at nå skulle han ta juleferie (noe han sikkert også trengte, regner med at de har jobbet mye i det siste), men nå ser det ut som jeg går julen i møte uten tv signaler.

Det kan vel også nevnes at jeg i løpet av 3 og en halv uke har sittet ca 12 timer i kø hos kundeservice. (Call back har virket 2 ganger)

I ren frustrasjon, fylte jeg inn web form'en i går kveld, og skrev av meg litt irritajson samt bad om hjelp, og truet med både TV2 hjelper deg, og riksdekkende aviser. Har ikke fått noe svar på denne, så dette inlegget blir nå sendt til TV2, og landets riksdekkende aviser.

Stig Sanengen
    Etter at du kjøpte ny kabel. resatte du boksen da?

Produsent repr.
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Breiker
    Etter at du kjøpte ny kabel. resatte du boksen da?
    Dette hadde selvfølgelig ingen innvirkning. Etter nå (for 10 min siden) har snakket med GET kundeservice IGJEN (kun 38 min venting denne gangen) har jeg fått gladmeldingen at det kommer en teknikker til meg 4. januar!!!!!!!!!!!!!! At GET i det hele tatt tør si det, forekommer meg rart. Man skulle tro at de levde av kundene sine, men tydligvis ikke.

At de i det hele tatt foreslår å få en teknikker hjem til meg forunder meg også. Dette fordi det faktisk ikke er noe signal i hele gaten der jeg bor. Ingen av mine naboer har tv signal.

Etter å ha snakket med teknisk avdeling på Greåker (til GET) på tirsdag, fortalte han meg at det er en forsterker i boksen nede i gaten som er problemet.

Man må vel ikke være "Rocket scientist" for å forstå at feilen ikke ligger hos meg.................

Nei, dette er helt natta.

Stig Sanengen

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av StigPD
    Dette hadde selvfølgelig ingen innvirkning. Etter nå (for 10 min siden) har snakket med GET kundeservice IGJEN (kun 38 min venting denne gangen) har jeg fått gladmeldingen at det kommer en teknikker til meg 4. januar!!!!!!!!!!!!!! At GET i det hele tatt tør si det, forekommer meg rart. Man skulle tro at de levde av kundene sine, men tydligvis ikke.

At de i det hele tatt foreslår å få en teknikker hjem til meg forunder meg også. Dette fordi det faktisk ikke er noe signal i hele gaten der jeg bor. Ingen av mine naboer har tv signal.

Etter å ha snakket med teknisk avdeling på Greåker (til GET) på tirsdag, fortalte han meg at det er en forsterker i boksen nede i gaten som er problemet.

Man må vel ikke være "Rocket scientist" for å forstå at feilen ikke ligger hos meg.................

Nei, dette er helt natta.

Stig Sanengen
    Nå hører det med til historien at Breiker jobber for Get. Det synes jeg faktisk han burde ha med i .siggen sin når han poster i tråder som omhandler Get.

Når det er sagt, så er det jo helt typisk for UPC/Get å oppføre seg sånn når det oppstår problemer. De nekter for at de gjør feil, eller at feilen kan ligge hos dem, og skylder på kunden til det motsatte er bevist, eller at man truer med advokat og forliksråd.

Hadde det vært opp til meg, hadde det vært UPC/Get som hadde vært i "Dårligste servicebedrift"finalen til Forbrukerrinspektørene istedet for Nextgentel, Jysk og Notar.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Breiker
    hva skjer med boksen a?
    Hei.

En dag jeg kom hjem fra jobben bootet dekoderen og la inn ny sw eller firmware muligens. Fungerte mye bedre etter dette, men henger seg fortsatt 1-2 ganger om dagen, Q detter ned på mellom 0 og 40/50% S ligger fast på 98-99%

Fikk mail fra get om og prøve annen antennekabel, er samme problemet fortsatt.

Men idag så jeg en kar fra get sto med hodet i en koplingsboks nedi veien... det lover jo bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    *slettet*