UPC/GET Digital-TV - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 10 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 191
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av egz
    Kanskje Get burde vurdere å tilby et MCE kompatibelt GET PCI kort + smartcard i tillegg til STC + smartcard... Men det er vel for få potensielle kunder til at det er aktuellt foreløpig. Det er litt kjedelig å ikke ha mulighet til å integrere alt på en skikkelig måte.
    Enig. Det ville være i tråd med det "høyteknologiske" imaget som Get profilerer. I grunnen også rart at det ikke finnes digitale PCI-tunerkort med kortlesere.

Active Hairball sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Breiker
    etter det jeg har forstått og lest om har den komponent over scart

I Get-box menyen kan man velge om det skal være PAL eller RGB, kun scartutgang. har satt min til RGB, synes fargene blir mere naturtro da...(har crt)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med pal mener du vel kompositt signal. RGB er betydelig bedre. Men det jeg lurer på er om den nye dekoderen (ikke den du og jeg har nå, men den som kommer med PVR) har komponentsignal. Det finnes noen få produsenter som legger dette i scartkabelen, det er imidlertid definitivt ikke komponent over scart på get-boksen jeg har.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shogun
    Med pal mener du vel kompositt signal. RGB er betydelig bedre. Men det jeg lurer på er om den nye dekoderen (ikke den du og jeg har nå, men den som kommer med PVR) har komponentsignal. Det finnes noen få produsenter som legger dette i scartkabelen, det er imidlertid definitivt ikke komponent over scart på get-boksen jeg har.
    Dette tviler jeg sterkt på. Ser ut som den har S-vhs though

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sveisvei
    Dette tviler jeg sterkt på. Ser ut som den har S-vhs though
    Tja, har du sett boksen. Breiker jobber i GET og har hatt/har den på prøve. Kaon har flere andre produkter med komponent over scart.

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, har du sett boksen. Breiker jobber i GET og har hatt/har den på prøve. Kaon har flere andre produkter med komponent over scart.
    Skal bare fylle ut litt mere info:

Har en Sony tv med 2 scart, og på den ene inngangen står det "scart(RGB)"

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hairball
    Skal bare fylle ut litt mere info:

Har en Sony tv med 2 scart, og på den ene inngangen står det "scart(RGB)"
    Ja, men du har vel ikke den nye boksen med PVR-funksjonalitet. Det er den vanlige GET-boksen som du refererer til.

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, men du har vel ikke den nye boksen med PVR-funksjonalitet. Det er den vanlige GET-boksen som du refererer til.
    Den nye uten pvr, ja.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har testet PVR boksen. Utrolig forskjellig fra den vanlige GET boksen.
    Når det gjelder usb2.0 og overføring så er det ikke mulig grunnet at det ikke finnes noen USB plugg på PVR'n.

Mye som går med den boksen som ikke GET boksen klarer. Forresten så er fjernkontrollen bedre også.
    Er veeeeeldig nysgjerrig på den nye Get PVR boksen etter å ha lest Aftenposten i dag. Et par spørsmål: hvilket format lagres opptakene på, og er det mulig å få disse ut av boksen til andre media (usb eller annet)?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bestilte Get digital tv uten pvr for to uker siden. Vagte uten pvr fordi de sa jeg måtte vente så lenge på PVR'en.
    I dag var jeg tilfeldigvis innom spaceworld i storgata(?) oslo, der hadde de jammen meg både vanlig og PVR.
    Så de ringte Get og avbestillte det jeg hadde bestillt og bestilte på nytt med PVR og ga meg en PVR box :-D
    Nå sitter jeg bare å venter på at det skal komme opp. Get sier at det tar en time, men Spaceworld sa opp til 2 dager

Klippet fra en kommentar i aftenposten:
    Ringte GET i dag og fikk litt info om PVRen. i følge han jeg pratet med, er modellen de fører spesialbestilt fra Kaon Media. Likevel, er den ganske lik denne (takk Arve): KAONMEDIA Den har både USB-2 og nettverkstilkobling, men dette er ikke aktivert. Derfor kan man ikke overføre filmer/musikk til eller fra PC'n. Upraktisk!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pvr'en min kommer i morgen

Gleder meg til å få den i hus etter å ha lest testen i aftenposten.
    Blir kanskje litt mere kvalitets titting nå fremfor den ørkesløse zappingen.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1.Noen som vet om det er mulig å kjøpe egen PVR? Andre merker, evt. en av Get sine bokser?

2. Er det HDMI-utgang på PVR'en?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pjotrik
    1.Noen som vet om det er mulig å kjøpe egen PVR? Andre merker, evt. en av Get sine bokser?

Neh, lukket nett som kun tillater dems egne boxer med egne bruker/dekoder-kort som funker

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pjotrik

1: nei

2: nei. men det kommer

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så. Er det noen barnesykdommer på pvren som dere har oppdaga eller er det trygt å hoppe over nå?

Jeg har bare vanlig crt tv så jeg trenger ikke noe fancy hdmi nå. Da er det vel ingen grunn til å vente?

Til slutt. Støyer harddisken mye? Og sviver den når man ikke tar opp? Isåfall må man jo inn med strikkoppheng og da blir vel get sinte?

ole

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1: nei

2: nei. men det kommer
    ergo venter man.
    Irriterer meg at dette tar så lang tid.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så artikkelen i Aftenposten igår om lanseringen av PVR-boksen som jeg har ventet på, og etter å ha ventet i telefonkø hos Get i 7 lange og 7 brede som vanlig, så fikk jeg vite at de hadde sendt ut endel PVR-bokser til forhandlerne sine igår.

Rett fra jobb dro jeg så innom Spaceworld i Lillestrøm som hadde PVR-bokser på lager for å bytte, men måtte levere tilbake den gamle Motorola STCen før jeg kunne få ny PVR-boks. Fikk tilslutt ny boks eter å ha levert inn den gamle, MEN:

"brødhuet" på SpaceWorld klarte imidlertid skulle det vise seg seinere på kvelden IKKE å bruke forhandlerløsningen fra GET korrekt og legge inn riktig produktinfo/"priskoder" e.l. , med det resultat at abonnementskortet mitt aldri ble aktivert.

Oppkobling av boksen gikk veldig greit osv, men etter å ha ventet i > 3 timer på aktivering av abonnementskortet så var det på tide å ringe kundeservice hos Get igjen. Ringte kl 21 og valgte callback. Begynte å miste motet da klokken tikket forbi 21:50 om at jeg skulle få noe bistand den dagen, men da ringte de brått opp igjen og fant altså ut at SpaceWorld-fyren hadde registrert feil, og jeg fikk beskjed om at aktiveringen burde skje i løpet av max 1 time. < 10 minutter seinere funket alt brillefint.

Er stort sett fornøyd med det meste sålangt. Boksen er VELDIG stillegående selv under opptak. Men kommentaren til Aftenposten-journalisten om at kanal-zappingen nå gikk så mye raskere stiller jeg meg undrende til. Går litt treigt å skifte kanal, akkurat som på den "gode gamle" Motorola-boksen.

Bildekvaliteten er minst like god som før, ja kanskje tilogmed et ørlite hakk bedre synes jeg.

Har sett endel diskusjon tidligere på forumet hvor folk har klaget over 16:9 / 4:3 håndteringen. Hos meg og med PVR-boksen fungerer ting som forventet:

PVR-boksen settes opp til 16:9 innstilling. TVen setter jeg på 4:3 bilde i utgangspunktet. På 4:3 sendinger får jeg da så et 4:3 bilde (uten WSS-signallering), og på 16:9 sendinger skrus det så på WSS-signallering fra boksen for da svitsjer TVen min automatisk til 16:9 og indikerer at den har detektert WSS-signallering (jeg har en Panasonic TX36PL35 - 36" CRT )

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Boksen har Kompositt, s-vhs og rgb via scart...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det stemmer det.
    alt kjøres over scart denne gangen

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    >Boksen har Kompositt, s-vhs og rgb via scart...

En liten kjepphest fra meg bare:

s-vhs eksisterer KUN som et videokassettformat. Det er i dette tilfellet snakk om svideo.

Sammenblandingen oppstod vel i sin tid fordi S-VHS videoavspillere i hine hårde dager benyttet svideo i tillegg til RF & composite som var "standarden" på VHS-maskiner.

Side 7 av 10 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •