UPC/GET Digital-TV - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 191
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jsyver01
    Hmm...
    Er det slik at gets PVR ikke støtter 5.1 lyd?
    Leste litt på gets hjemmesider (under dekodere) og fikk følelsen av det...
    Det skal den visst gjøre

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvordan kan den første dekoderen som kommer, bare ha SCART ut?
    Er ikke SCART en analog standard? Eller klarer SCART digitalt signal også?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av -=iL=-
    hvordan kan den første dekoderen som kommer, bare ha SCART ut?
    Er ikke SCART en analog standard? Eller klarer SCART digitalt signal også?
    Jeg kjenner ikke til dekoderen du refererer til, men grunnen til å ha en dekoder i dette tilfellet er jo nettopp for å konvertere fra digitalt til analogt (som tv'en kan motta). Har akkurat bestilt digital tv fra get selv, men kommer dekoderen KUN med Scart ut??

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rontonic
    Jeg kjenner ikke til dekoderen du refererer til, men grunnen til å ha en dekoder i dette tilfellet er jo nettopp for å konvertere fra digitalt til analogt (som tv'en kan motta). Har akkurat bestilt digital tv fra get selv, men kommer dekoderen KUN med Scart ut??
    Bare leste i denne tråden:

http://avforum.no/forum/ny-digitalt-...der-upc-7.html

og av denne http://www.get.no/web/images/cms/inn...Box-Brukerveil brukerveiledningen så er det bare SCART ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den kommer bare med scart og kompositt for bilde, og digital og analog lyd ut. Ikke komponent eller HDMI. Det kommer antagelig i en versjon senere. Se den andre tråden om GET-boksen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mulle2
    Den kommer bare med scart og kompositt for bilde, og digital og analog lyd ut. Ikke komponent eller HDMI. Det kommer antagelig i en versjon senere. Se den andre tråden om GET-boksen.

Er det noen som har info om hva SCART egentlig klarer?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

S-vhs?

Er det noen av dere som har prøvd å koble SCART til S-VHS? Funker det? På Motorolaen fikk jeg bare svart/hvitt-bilde.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av reddik59
    Er det noen av dere som har prøvd å koble SCART til S-VHS? Funker det? På Motorolaen fikk jeg bare svart/hvitt-bilde.

Jeg har motorola'en fra scart til S-video på forsterkeren, og så fra s-video til scart på TV'en. Men når jeg tenker meg om er ikke det s-vhs.... (kanskje på tide å ta helg! :-D ) Motorolaen min har også disse rød, blå og grønne kontaktene bak, men jeg vet ikke om det er ekte komponent. Du kunne jo prøve dem?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Et spørsmål:

Jeg bruker scart ledningen som fulgte med GET boksen, vil jeg ha mye utbytte av å kjøpe en bedre scart eller en annen type kobling?

Har isolering av kablene noe å si, eller er ikke signalene så følsomme på forstyrrelser?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jsyver01
    Hei,

Et spørsmål:

Jeg bruker scart ledningen som fulgte med GET boksen, vil jeg ha mye utbytte av å kjøpe en bedre scart eller en annen type kobling?

Har isolering av kablene noe å si, eller er ikke signalene så følsomme på forstyrrelser?
    støtter tv`n din rgb over scart, så vil du nok ha noe å hente på å bruke en fullkoblet scartkabel (regner med den som følger med ikke er det). ellers er det som vanlig helt avhengig av hvor lang kabel du trenger, jo lengre strekk jo bedre kabel må du ha.

men over til noe helt annet: er det sånn at denne dekoderen skal byttes ut allerede ved påsketider, når de nye med HDMI og harddisk/HD støtte blir lansert?
    hva er i såfall vitsen med å bytte ut motoroladekoderen, som fungerer "ok" (må bootes og passes på som en potteplante), med en ny digitaldekoder for oss som allerede har digitalnett, nå?

Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EivindLunde
    må bootes og passes på som en potteplante

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

HD, muligheter til brenning

Jeg har bestilt ny dekoder fra UPC med HD. De lovte at denne skulle bli levert i løpet av desember.
    Vet noen om det er mulig å overføre opptak fra dekoderens HD til en pc for brenning? Vil dette i såfall være via usb2.0? Og hva vil formatet på optakene være?
    Vet noen hvordan dekoderens opptaksfunksjon er i forhold til epg?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, jeg snakket med en kundebehandler som sa at de fikk dem i desember, men kunne ikke love at de klarte å levere ut før jul (ref. problemer med levering av den vanlige digitalboksen).

Vet ikke spesielt om GET sin, men min erfaring fra slike bokser tidligere (TimeWarner) er at det er ganske vanskelig. Jeg fikk det ikke til, men det er jo ikke dermed sagt at det er umulig. :-P

Newcomer thorhe sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EivindLunde
    Men over til noe helt annet: er det sånn at denne dekoderen skal byttes ut allerede ved påsketider, når de nye med HDMI og harddisk/HD støtte blir lansert?
    hva er i såfall vitsen med å bytte ut motoroladekoderen, som fungerer "ok" (må bootes og passes på som en potteplante), med en ny digitaldekoder for oss som allerede har digitalnett, nå?
    Du må betale mer hvis du vil ha dekoder med HDMI og HD-støtte og eventuelt harddisk.

Kanskje disse dekoderne (med eller uten harddisk) bare vil bli levert til de som bestiller kanaler med HD-TV? Noen som vet?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Om lydsignaler

Jeg har nettopp fått Get Box i hus og er mye mer fornøyd med denne enn den gamle motorolaen. Billedsignalet er bedre, i alle fall på RGB, og en favorittliste er uvurderlig! Men når det kommer til det lydmessige blir det en liten overraskelse.

Jeg tar billedsignalet fra Get Box til DVD/HDD opptager via scart og så videre til projektor gjennom komponent. Lydsignalet går selvsagt gjennom scart, men jeg har også koblet SPDIF til min reciever. Begge løsninger er dessverre utilfredsstillende:

SPDIF er ikke synkront med bilde. Lyd før bilde. Finnes det noen vidunderkur for sånt? Min reciever er en gammel Yamaha RX-V596.
    og
    Lydsignalet via scart er veldig svakt. Selvsagt kan jeg skru opp volum når jeg ser på fjernsyn, men hvis man ubetenksomt skifter til eks. DVD eller CD drønner det i hele blokka...

Get kundeservice er hyggelig, men uten svar - håper på svar her...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av patro
    Jeg har nettopp fått Get Box i hus og er mye mer fornøyd med denne enn den gamle motorolaen. Billedsignalet er bedre, i alle fall på RGB, og en favorittliste er uvurderlig! Men når det kommer til det lydmessige blir det en liten overraskelse.

Jeg tar billedsignalet fra Get Box til DVD/HDD opptager via scart og så videre til projektor gjennom komponent. Lydsignalet går selvsagt gjennom scart, men jeg har også koblet SPDIF til min reciever. Begge løsninger er dessverre utilfredsstillende:

SPDIF er ikke synkront med bilde. Lyd før bilde. Finnes det noen vidunderkur for sånt? Min reciever er en gammel Yamaha RX-V596.
    og
    Lydsignalet via scart er veldig svakt. Selvsagt kan jeg skru opp volum når jeg ser på fjernsyn, men hvis man ubetenksomt skifter til eks. DVD eller CD drønner det i hele blokka...

Get kundeservice er hyggelig, men uten svar - håper på svar her...
    Det kan nok være at videokretsene i dvd-opptakeren din og prosjektoren gjør at bildet kommer litt etter lyden, det er ikke så uvanlig. Har du ikke mulighet til å forsinke lyden på reciveren din?
    Tror ikke at dette kommer av dekoderen fra Get, men det kan du jo teste ved å koble den direkte til en vanlig tv, og se om du får samme problem da.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

surround ljud

Är det någon som lyckats få ut surround ljud från nya get boxen än?
    Jag har ställt SPDIF Output på Dolby Digital, men hittils har jag inte hittat någon kanal i familje paketet som ger surround ljud även om t.ex. "Anders & Måns" på SVT igår skulle vara i 5.1 Dolby digital. Det verkar som om Get inte sänder vidare surround ljudet på den kanalen, gör de det på andra som jag inte har, filmkanalerna?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Umbriel
    Är det någon som lyckats få ut surround ljud från nya get boxen än?
    Jag har ställt SPDIF Output på Dolby Digital, men hittils har jag inte hittat någon kanal i familje paketet som ger surround ljud även om t.ex. "Anders & Måns" på SVT igår skulle vara i 5.1 Dolby digital. Det verkar som om Get inte sänder vidare surround ljudet på den kanalen, gör de det på andra som jag inte har, filmkanalerna?
    Jeg får surround på c+ film2 iallefall

Active
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får faktisk ikke lyd på noen av c+ film kanalene. c+ sport funker gudskjelov, men er det noen som har en anelse om hva som kan være grunnen til at jeg ikke får lyd på filmkanalene? Har prøvd det som tenkes kan og er ganske så irritert...

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Palace
    Jeg får faktisk ikke lyd på noen av c+ film kanalene. c+ sport funker gudskjelov, men er det noen som har en anelse om hva som kan være grunnen til at jeg ikke får lyd på filmkanalene? Har prøvd det som tenkes kan og er ganske så irritert...
    Årsaken kan være at mottageren er satt til å foretrekke Dolby Digital lyd. Da vil det ikke bli lyd på analoge lydutganger.

Side 5 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •