UPC/GET Digital-TV - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 191
    Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Vel, hvor vidt GETs nye dekoder med HDMI vil se bra ut på en hvilken som helst TV (og bedre selvsagt hvis TVen er av høyere kvalitet) avhenger jo av en del faktorer, bl.a. båndbredde og kvalitet på selve sendingen og skaleringskvalitet internt i boksen. HDMI løser jo en del potensielle flaskehalser mht kvalitetsforrigning, f.eks. dårlige DA og AD-konverteringer, men skalering og selve prosesseringen gjenstår som mulige ankepunkter da, og er en av disse elementene for dårlig blir resultatet elending uansett.

Vi får altså se, jeg kunne egentlig gjerne tenkt meg å betale godt med penger for en skikkelig tuner, gjerne fra type Sony eller Pioneer, er for mange ulne kinaprodukter på markedet for tunere.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    HDMI har egentlig ikke noe med HD å gjøre, men vil som tilkoblingsstandard gjøre at en slipper konvertering til analogt i tuneren, og senere konvertering tilbake til digitale signaler i TVen. Ettersom tuneren i tillegg trolig gjør en dårlig konvertering av de digitale signalene er HDMI garantert kraftig kvalitetsforbedrende, spesielt for de av oss med skikkelige TVer.
    Så vidt jeg har fått med meg er greia med HDMI at boksen står for billedbehandlingen mens for scart og Component er det billedkretsene i TV'n som lager bildet. Dermed vil en billig boks og en bra TV fungere vel så bra på scart/Component som på HDMI og omvendt. Har sett en haug billige DVD spiller som gir elendig bilde over HDMI men bra over Component. Skal man få bra HDMI signal så må DVD spilleren være av det bedre slaget. Skulle tro det samme gjelder her og man derfor har valgt å spare HDMI til de bedre og mer påkostede tunerene som folk må betal for, ala NOK 80 pr mnd.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Så vidt jeg har fått med meg er greia med HDMI at boksen står for billedbehandlingen mens for scart og Component er det billedkretsene i TV'n som lager bildet. Dermed vil en billig boks og en bra TV fungere vel så bra på scart/Component som på HDMI og omvendt. Har sett en haug billige DVD spiller som gir elendig bilde over HDMI men bra over Component. Skal man få bra HDMI signal så må DVD spilleren være av det bedre slaget. Skulle tro det samme gjelder her og man derfor har valgt å spare HDMI til de bedre og mer påkostede tunerene som folk må betal for, ala NOK 80 pr mnd.
    Problemet er vel at de billige boksene med HDMI, også har billige D/A konvertere. Altså kretsene som omgjør det digitale signalet til analoge slik at de kan sendes over scart, komponent osv.

Dermed så vil nok signalet forringes enda mer via analoge utganger. Den digitale beholder signalene bedre.

Hvis boksen har mulighet til å oppkonvertere, eller ikke, så kan man velge om TV eller dekoder skal gjøre jobben. Men sender den kun ut ett fast signal, så vil TVen uansett gjøre mye jobb.

Poenget med dyrere utstyr blir at bruker kan velge hvor han vil at jobben skal gjøres, etter hva han syntes er best.

Newcomer kovacs sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bor på Holmlia hvor UPC leverer kabel over digitalnett, og har Motorola STC. I går kjøpte jeg en Philips 32 PF7531D/12 og ble litt overrasket da jeg forsto at den har DVB tuner innebygd. Den har plass til CAM-kort og ser ut til å ha alle funksjonene som ligger i Motorola-boksen (og litt til). Men siden jeg har digital dekoder, må jeg jo bruke den for å se kanalene som er bestilt ekstra.

Kommer Get til å kunne tilby mulighet til å stikke et kort inn i TV-en, og dermed slippe hele dekoderen?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I brukermanualen til den nye Get-dekoderen som ligger på nettsidene deres ser det ut til at den bruker et programkort, men jeg vet ikke hva slags standard det er. Jeg ville ikke veddet lillefingeren på at det var noe helt normale greier dessverre.

Newcomer thorhe sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kovacs
    Jeg bor på Holmlia hvor UPC leverer kabel over digitalnett, og har Motorola STC. I går kjøpte jeg en Philips 32 PF7531D/12 og ble litt overrasket da jeg forsto at den har DVB tuner innebygd. Den har plass til CAM-kort og ser ut til å ha alle funksjonene som ligger i Motorola-boksen (og litt til). Men siden jeg har digital dekoder, må jeg jo bruke den for å se kanalene som er bestilt ekstra.

Kommer Get til å kunne tilby mulighet til å stikke et kort inn i TV-en, og dermed slippe hele dekoderen?
    Med en enkel antenne så får du kanskje inn prøvesendingene til det digitale bakkenettet?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    etter det jeg har hørt så nei. kort og dekoder passer sammen. med andre ord kan du ikke ta med kortet du har, med absolutt alle kanalene, hjem til din mor en helg for å dytte den inn i hennes dekoder.

smartcard + dekoder = bilde

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Problemet er vel at de billige boksene med HDMI, også har billige D/A konvertere. Altså kretsene som omgjør det digitale signalet til analoge slik at de kan sendes over scart, komponent osv.

Dermed så vil nok signalet forringes enda mer via analoge utganger. Den digitale beholder signalene bedre.

Hvis boksen har mulighet til å oppkonvertere, eller ikke, så kan man velge om TV eller dekoder skal gjøre jobben. Men sender den kun ut ett fast signal, så vil TVen uansett gjøre mye jobb.

Poenget med dyrere utstyr blir at bruker kan velge hvor han vil at jobben skal gjøres, etter hva han syntes er best.
    Men når man benytter HDMI for digital lyd/video så benyttes det ingen D/A konvertere i mottageren og dermed er ikke billige D/A konvertere noe problem.

Kvalitet på skalering og de-interlacing er fortsatt et godt poeng men mottageren/dekoderen behøver nødvendigvis ikke gjøre noe de-interlacing/skalering så lenge video sendes videre digitalt. Video kan sendes digitalt til HD Ready tv/projektor uten noen form for skalering/prosessering og da vil ikke kvaliteten kunne påvirkes av mottageren/dekoderen.

Det forutsetter naturligvis at man kan velge at HD dekoderen kan sende videre digital video i samme format som den mottar. Mener å sett at det finnes et slikt valg på HDTV dekodere.

Det beste er nok om HD Ready TV'n eller projektoren gjør skalering/de-interlacing for da kan man selv passe på å kjøpe den TV'n eller projektoren man mener gjør best skalering/de-interlacing. Det koster jo gjerne litt mer med god skalering/de-interlacing.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Men når man benytter HDMI for digital lyd/video så benyttes det ingen D/A konvertere i mottageren og dermed er ikke billige D/A konvertere noe problem.
    Det er korrekt, men spørsmålet jeg svarte på var om det var like greit å bruke komponent ut av boksene i stedet for HDMI. Og komponent er analogt.

Newcomer kovacs sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Breiker
    etter det jeg har hørt så nei. kort og dekoder passer sammen. med andre ord kan du ikke ta med kortet du har, med absolutt alle kanalene, hjem til din mor en helg for å dytte den inn i hennes dekoder.

smartcard + dekoder = bilde
    Takk, det svarer vel på det jeg lurte på!

Da sitter jeg jo her med to dekodere i grunn. Kjekt å ha. Jeg fikk ikke med meg at TVen hadde DVB før jeg satte den opp i stua og så "DVB"-logoen...men det er kanskje mange TVer som har det i dag? Jeg har lest at mange i England bruker Freeview med kort rett i TVen.

Uansett. Får håpe de nye boksene fra Get blir bra.

Newcomer Tannoy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger man en Get dekoder for å få inn noen av deres kanaler digitalt? Tar i dag inn grunnpakka deres via analoge signaler uten dekoder. Funker det evt med en egenkjøpt dekoder, f.eks en Dreambox?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

GET box PVR

Er det noen som aner hva slags bildesignaler man får ut av den nyeste dekoderen, den med harddisk?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På den nye PVR'n får man RGB over scart.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Get PVR

Vet ikke om det er av int. men jeg tror jeg har funnet info om hvilken PVR boks som kommer i Desember:
    KAONMEDIA
    Den ser ihvertfall lik ut i forhold til bildet på get sine sider.

Newcomer thorhe sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tkila
    Vet ikke om det er av int. men jeg tror jeg har funnet info om hvilken PVR boks som kommer i Desember:
    KAONMEDIA
    Den ser ihvertfall lik ut i forhold til bildet på get sine sider.
    Tror ikke den som kommer i desember har HD og hdmi. Det kommer nok først i de to boksene som blir lansert ved påsketider. Noen som kan bekrefte dette?

Intermediate tommy_sn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noe å satse på da, digital tv fra GET, eller er det ikke så stor forbedring fra det analoge?

Newcomer ok sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tannoy
    Trenger man en Get dekoder for å få inn noen av deres kanaler digitalt? Tar i dag inn grunnpakka deres via analoge signaler uten dekoder. Funker det evt med en egenkjøpt dekoder, f.eks en Dreambox?
    Det fungerte ikke før, fordi UPC hadde tulla med signalet. Hvorvidt de forholder seg litt mer til industri-standarder denne gangen er uvisst. Får vel låne meg et kort i pc'en og scanne igjen, noen dekoder fra Get lar jo vente på seg uansett.

OK

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor lang tid tar det ca fra man bestiller på Get sin nettsider, til man får signaler og boksen klar til bruk hjemme?

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litegrann off-topic, men omtrent klokka 11:00 i dag kom det plutselig et "vannmerke" av vertikale striper over hele skjermen. Jeg har fortsatt Motorola dekoderen. Bor i nærheten av Oslo. Er det flere som ser det samme? Altså tette, vertikale striper som liksom ligger "oppå" bildet som et vannmerke. Jeg har sjekket kabler og det er heller ikke TVen min som er problemet.

[endret] Greit, der forsvant det plutselig. Noen hos Get som leste posten min? [/endret]

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm...
    Er det slik at gets PVR ikke støtter 5.1 lyd?
    Leste litt på gets hjemmesider (under dekodere) og fikk følelsen av det...

Side 4 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •