UPC/GET Digital-TV - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 191
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Fikk den nye dekoderen idag, må dessverre skuffe de som hadde håpet på HDMI.. Her er bare Scart ut.. Den har også en digital lyd-ut som skal virke, men dekoderen blir ikke aktivert før imorgen så det gjenstår å se om den faktisk virker.
    Siden man har fått kodekort som på parabol så er det jo kanskje et lite håp om at man kan kjøpe utstyr fra andre leverandører..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ahereng
    Fikk den nye dekoderen idag, må dessverre skuffe de som hadde håpet på HDMI.. Her er bare Scart ut.. Den har også en digital lyd-ut som skal virke, men dekoderen blir ikke aktivert før imorgen så det gjenstår å se om den faktisk virker.
    Siden man har fått kodekort som på parabol så er det jo kanskje et lite håp om at man kan kjøpe utstyr fra andre leverandører..
    Skulle det ikke være component ut også da? Bare dritt fra UPC/Get som vanlig, fikk du dekoderen i posten? Eller leveres den?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ahereng
    jeg fikk svar fra Get-kontakten min i dag, og han sier at det er Mpeg2sendinger, og at dekoderen leveres uten HDMI. HDMI-kontakter kommer ikke før HD-sendingene/mpeg4 starter opp til sommeren.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skullerud
    jeg fikk svar fra Get-kontakten min i dag, og han sier at det er Mpeg2sendinger, og at dekoderen leveres uten HDMI. HDMI-kontakter kommer ikke før HD-sendingene/mpeg4 starter opp til sommeren.

component da?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lenmor
    component da?
    glemte jeg å spørre om, men Breiker kan kanskje svare? Han jobber jo i Get.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke på denne som kom nå.
    Det kommer ikke før PVR'n

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Argh, dumt at Get/UPC ikke ser at det faktisk finnes et marked, spesielt de med dyre flatskjermer, som faktisk er villige til å betale det det koster å få HDMI og skikkelig kvalitet på tuneren nå... Samtidig er det et faktum at dagens "HD" tunere ofte er mangelfulle på ett eller annet vis, så valget Get har gjort rundt valg av en rimelig tuner med raskere menyer er ikke nødvendigvis helt på trynet heller... Det de uansett burde vurdert, var å tilby en skikkelig mpeg2/4 kombotuner (gitt at de har sikret at disse vil funke med HD selvsagt) til en relativt stiv pris. Det kan jo også gjøres helt tydelig at prisene på disse nye boksene vil falle kraftig i tiden fremover, så får heller folk velge selv.

Valgfrihet er en ting det offisielle Norge ikke er spesielt opptatt av om dagen, men det private næringsliv bør jo ikke nødvendigvis tråkke i de samme rødgrønne sporene da...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er jo ikke vits med hdmi enda. hd sendingene starter jo ikke før neste år engang

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    HDMI har egentlig ikke noe med HD å gjøre, men vil som tilkoblingsstandard gjøre at en slipper konvertering til analogt i tuneren, og senere konvertering tilbake til digitale signaler i TVen. Ettersom tuneren i tillegg trolig gjør en dårlig konvertering av de digitale signalene er HDMI garantert kraftig kvalitetsforbedrende, spesielt for de av oss med skikkelige TVer.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nei det stemmer jo det.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    HDMI har egentlig ikke noe med HD å gjøre, men vil som tilkoblingsstandard gjøre at en slipper konvertering til analogt i tuneren, og senere konvertering tilbake til digitale signaler i TVen. Ettersom tuneren i tillegg trolig gjør en dårlig konvertering av de digitale signalene er HDMI garantert kraftig kvalitetsforbedrende, spesielt for de av oss med skikkelige TVer.
    Unnskyld uvitenheten min, men når "guruene" begynner å prate må jeg få verifisert at jeg forstår dere riktig.

En slik boks/digitale signaler vil uansett gi bedre bilde på LCD enn analoge signaler, ikke? Kanskje man ikke er så bundet opp til pioneer/panasonic-plasma for å få skikkelig bilde på flatskjerm?

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En slik boks/digitale signaler vil uansett gi bedre bilde på LCD enn analoge signaler, ikke? Kanskje man ikke er så bundet opp til pioneer/panasonic-plasma for å få skikkelig bilde på flatskjerm?
    Bildet fra digital kabel vil gi deg tilnærmet DVD-kvalitet (tilnærmet fordi det ofte blir komprimert en del) (da snakker jeg selvsagt om det du får nå, før HD-sendingene). Så dersom du har analoge TV-signaler nå, vil TV-sendingene fremover se mer ut som det du får fra DVD-spilleren din når du får digital dekoder.

Men DVDene dine ville nok allikevel se bedre ut på en Pioneer eller Panasonic enn på en billig Yoppihoya skjerm (ja, jeg fant på det merket akkurat nå), og på samme måte vil også de digitale TV-sendingene gjøre det. Men en heving av bildekvalitet fra analog får man uansett. I min erfaring ihvertfall. Skal vel være varsom med å snakke for alle her på internett...

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Skullerud, det er snarere tvert om enda viktigere med høy kvalitet på TVen nå som signalkvaliteten endelig ser ut til å kunne bli bedre... Med elendige analoge signaler er det jo lite hjelp med en god TV, selv om selvsagt en god bildeforbedringskrets hjelper en del.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skullerud, det er snarere tvert om enda viktigere med høy kvalitet på TVen nå som signalkvaliteten endelig ser ut til å kunne bli bedre... Med elendige analoge signaler er det jo lite hjelp med en god TV, selv om selvsagt en god bildeforbedringskrets hjelper en del.
    Joda, jeg skjønner det, men problemet med LCD har vel egentlig vært at det blir rævva bilde med analoge signaler, mens feks PV60'n til panasonic har vært (i mine øyne) like bra som 29" philips CRT'n min på samme signal.

Jeg sikler på Sony 40v/W2000 (eller en M71 kanskje), bla pga media centerPC'n min, men har holdt igjen fordi jeg ikke har vært overbevist om at den takler analoge signaler bra nok.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har pj jeg. og kjører analoge signaler akkurat nå mot den. og det er ikke så aller verst egentlig

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, jeg skjønner det, men problemet med LCD har vel egentlig vært at det blir rævva bilde med analoge signaler, mens feks PV60'n til panasonic har vært (i mine øyne) like bra som 29" philips CRT'n min på samme signal.

Jeg sikler på Sony 40v/W2000 (eller en M71 kanskje), bla pga media centerPC'n min, men har holdt igjen fordi jeg ikke har vært overbevist om at den takler analoge signaler bra nok.

Hei,
    hvis du syns Panasonicen har bra signaler bør du kanskje prøve å se på M71 med sammenlignbare signaler i forhold til hva du kommer til å ha... Det kan jo være at du blir positivt overrasket av LCD, og kan kjøpe den TVen som du egentlig har lyst på.... (siden du ville bruke den til media center)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jsyver01
    Hei,
    hvis du syns Panasonicen har bra signaler bør du kanskje prøve å se på M71 med sammenlignbare signaler i forhold til hva du kommer til å ha... Det kan jo være at du blir positivt overrasket av LCD, og kan kjøpe den TVen som du egentlig har lyst på.... (siden du ville bruke den til media center)

En god tanke. men jeg heller enda mer mot W2000. Jeg liker Sony, og 1:1pixel-funksjonen via HDMI er jo et pluss.
    Blir vel handlet før jul. Får se om 40W2000 nærmer seg 20kkr før den tiden.
    Er det andre enn Sony w2000 som leverer 1:1pixel og 1080p i klassen under 25kkr?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tipper det er et selvsagt valg med W2000... Kommer jo F71 fra Samsung, men noe sier meg at den ikke måler seg med W2000...

EDIT: den har vel ikke 1:1 pixelmapping heller...

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Vennligst forhold diskusjonen til tema...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vennligst forhold diskusjonen til tema...
    Sorry mate. Jeg er oppflaska på Usenet de siste 16åra, så det der med topic og moderering er litt uvant.

OB Get-digitalTV: Sony 40W2000, media centerPC og Get-dekoder med HDMI må da bli en god kombo?

Side 3 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •