UPC/GET Digital-TV - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 10 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10
Viser resultater 181 til 191 av 191
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Og hvis man bor i ett sameie med fellesavtale så er faktisk prisen i dag billigere for Startpakken. Jeg mener å huske at den analoge koster 149,- mens den nye digitale koster 89,- (normal pris ny er 199,-) og 50,- x 12 måneder er ikke 1566,-. Det er 600+kortavgift på nesten 500, som blir totalt 1100,-.
    Jeg så på årsprisen, dvs. 89kr/md for borettslag + de 249kr/halvår som de vil ta i '1/2 digital årsavgift'. == 1566. hentet fra Get - Prisliste .

For de som ikke har dekoder fra før så må de betale 1566kr for et produkt de blir påtvunget. Hvis man nekter på dette så vil man kunne slippe den digitale årsavgiften (og dekoder), men alikevel må de betale 1068kr/året i tillegg til det sameiet deres dekker. Hvor mye vil en bakkenet-mottaker koste i året?

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sylwester
    Jeg så på årsprisen, dvs. 89kr/md for borettslag + de 249kr/halvår som de vil ta i '1/2 digital årsavgift'. == 1566. hentet fra Get - Prisliste .

For de som ikke har dekoder fra før så må de betale 1566kr for et produkt de blir påtvunget. Hvis man nekter på dette så vil man kunne slippe den digitale årsavgiften (og dekoder), men alikevel må de betale 1068kr/året i tillegg til det sameiet deres dekker. Hvor mye vil en bakkenet-mottaker koste i året?
    Men hvis man har analogt i dag, og blir presset over på digitalt. Så kommer ikke 89,- i tillegg til prisen. Det er kun 89,-+ 498,- som skal betales. (som blir 130,- i måneden). Man får ikke digitale signaler uten boksen. Og hvis/når de stenger så er da det den eneste muligheten. Og jeg tror ikke det nye digitale bakkenettet blir noe billigere.

Først så må du ha dekoder der også, samt antenne hvis man ikke har fra før. Dekoderen, som er en engangsutgift, skal koste ca 1500,-, eller mer hvis man skal ha kvalitet.

Det blir etter 2009 kun NRK kanalene som blir gratis, TV2 skal begynne å ta betalt (det blir sikkert hos GET også). De blir garantert en årsavgift på kortet.

Prisene på det digitale bakkenettet, som har fått navnet RiksTV, er ikke klare enda. Men jeg tror ikke det blir store forskjellen i fra GET sine priser.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men hvis man har analogt i dag, og blir presset over på digitalt. Så kommer ikke 89,- i tillegg til prisen. Det er kun 89,-+ 498,- som skal betales. (som blir 130,- i måneden). Man får ikke digitale signaler uten boksen. Og hvis/når de stenger så er da det den eneste muligheten. Og jeg tror ikke det nye digitale bakkenettet blir noe billigere.
    Når ble ikke 130,50 i md. 1566 i ÅRET?

Først så må du ha dekoder der også, samt antenne hvis man ikke har fra før. Dekoderen, som er en engangsutgift, skal koste ca 1500,-, eller mer hvis man skal ha kvalitet.
    Dvs. at en bakkenettboks vil koste det samme som et år med GET. dvs. halv pris frem til TV2 blir betalkanal. (siden det er engangsavgift)

Det blir etter 2009 kun NRK kanalene som blir gratis, TV2 skal begynne å ta betalt (det blir sikkert hos GET også). De blir garantert en årsavgift på kortet.
    Likt for begge. dvs. TV2 går ut av grunnpakka på begge steder. TV2 mister seere og reklameinntekter og hva vil skje da?

Prisene på det digitale bakkenettet, som har fått navnet RiksTV, er ikke klare enda. Men jeg tror ikke det blir store forskjellen i fra GET sine priser.
    Det er forskjell på å betale et beløp en gang og betale et liknende beløp hvert år.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .
    Riktig, jeg mente det som sammenligning når prisen i dag for analog pakke er 149,- eller noe sånt, altså billigere

Dvs. at en bakkenettboks vil koste det samme som et år med GET. dvs. halv pris frem til TV2 blir betalkanal. (siden det er engangsavgift)

Likt for begge. dvs. TV2 går ut av grunnpakka på begge steder. TV2 mister seere og reklameinntekter og hva vil skje da?

Det er forskjell på å betale et beløp en gang og betale et liknende beløp hvert år.
    Men det man betaler ekstra, får man igjen i form av flere kanaler. Det er vel kun NRK 1+2, TVNorge og TV3 (samt TV2 en stund) som skal være med i grunnpakken. Og hvis jeg ikke tar feil, så er det kun NRK som SKAL være gratis. Resten skal komme som vanlig betal.

Vent med å skrik om hvor billig dette blir til man får det reele tilbudet på bordet. De kommer ikke til å drive det digitale bakkenettet via lisenspengene, de tilfaller kun NRK. Så ett sted skal også de ha inn penger, og det blir månedesavgift for alle som vil ha annet enn NRK.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Når bakkenettet kommer så mister TV2 uansett mye reklameinntekter pga. at det blir mange flere TV kanaler som sloss om den samme begrensese potten. I tillegg tar også internet over en del av reklamemarkedet.

Du er kanskje ikke klar over det men de fleste kanalene i analoge kabelnett er delvis betal-tv finansiert bortsett fra TV2. Kabelnettene må betale for å få retten til videredistribusjon. NRK er heller ikke "gratis" pga. lisens. Slik jeg har forstått det så kommer TV2 til å ta betaling for distribusjon i kabelnett slik de fleste andre TV kanalene allerede gjør. Tror derfor ikke det er så dramatisk som det høres ut som...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Når bakkenettet kommer så mister TV2 uansett mye reklameinntekter pga. at det blir mange flere TV kanaler som sloss om den samme begrensese potten. I tillegg tar også internet over en del av reklamemarkedet.

Du er kanskje ikke klar over det men de fleste kanalene i analoge kabelnett er delvis betal-tv finansiert bortsett fra TV2. Kabelnettene må betale for å få retten til videredistribusjon. NRK er heller ikke "gratis" pga. lisens. Slik jeg har forstått det så kommer TV2 til å ta betaling for distribusjon i kabelnett slik de fleste andre TV kanalene allerede gjør. Tror derfor ikke det er så dramatisk som det høres ut som...
    I følge Kåre Valebrokk på et seminar i høst, så vil TV2 koste ca 20 kr pr mnd når det blir en betalingskanal... og at så fort det digitale bakkenettet åpner blir de andre TV2 kanalene betalingstv med en gang, og man kan da få en pakke med alle TV2 kanalene så "billig" at "alle" vil gjøre det fra dag 1. fortsatt i følge herr Valenbrokk somforøvrig er en god og foredragsholder

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Riktig, jeg mente det som sammenligning når prisen i dag for analog pakke er 149,- eller noe sånt, altså billigere
    De som ikke betaler for dekoder hos GET idag og som er i borettslag som var casen min betaler 0kr direkte til GET for basis kabelnett. Hva sameier betaler per leilighet er ukjent for meg. I tillegg til dette for meg ukjente beløpet vil hver leilighet måtte ut med 130,50 kr. når de blir tvunget over på digital tv. Det er ikke billigere men 130,50 kr mer enn før.

Newcomer thorhe sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De som ikke betaler for dekoder hos GET idag og som er i borettslag som var casen min betaler 0kr direkte til GET for basis kabelnett. Hva sameier betaler per leilighet er ukjent for meg. I tillegg til dette for meg ukjente beløpet vil hver leilighet måtte ut med 130,50 kr. når de blir tvunget over på digital tv. Det er ikke billigere men 130,50 kr mer enn før.
    Jeg bor i borettslag hvor dekoder er en del av "pakken". Det vil si: Den betales via husleien. Hvert borettslag kan forhandle med GET om pris. Skal man forhandle er det selvfølgelig en fordel hvis det er mange husstander i borettslaget.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme hvordan man betaler for kabel TVen sin, så betaler man for den. Det som i dag da er innbakt i husleien, som det høres ut som for deg, vil jo bli byttet med den nye avgiften.

Jeg som privat kunde betalte en pris før, og den nye med dekoder kom ikke oppå den gamle. Men kun ny pris.

For meg så virker det som at Boretslaget ditt ikke vet hva de snakker om, eller at de vil ta inn ekstra penger. Du skal ikke betale mer for din TV selv om naboen ikke vil ha dekoder. Siden ditt boretslag åpenlyst har en avtale med GET, så burte du faktisk få en billigere husleie etter bestilling av digitalt fra GET. Hvis ikke blir du lurt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry Get bryr seg lite om sine kunder

Jeg er virkelig blitt oppgitt av Get nå. Mine foreldre har slitt med elendige TV signaler fra UPC, nå Get i flere år. Get mener signalene er ok, enda de analoge bildene er virkelig elendig kornete.
    Via den digitale dekoderen er bildene ikke stort bedre, det er store "sukkerbiter" i bildet og bildet forsvinner stadig noen sekunder med svart skjerm og beskjeden "intet singal". Get mener at dette også er tilfredsstillende!

For et par år siden ble det lagt nye kabler i veien, men så ble ett hus glemt! Så dem har ennå en gammel kabel som attpåtil går via et annet hus.
    Dette er en vanlig boliggate, hvor mine foreldre bor 10 meter fra veien, litt lengere inn en dem andre husene i gata.

Et lite hjertesukk fra meg som ser hvordan Get behandler godt voksne mennesker uten greie på kabler, signal osv.
    Get har oppført seg svært arrogant hele veien, uten at hverken jeg eller mine foreldre har vært uhøflig på noen måte.
    Med arrogant mener jeg måten de kun har drenert bort det faktum at signalkvaliteten er under enhver kritikk. Dem var også uten kabel TV lenge, da de ble kuttet bort fra hovedkablen under oppgradering av kabelen i gata. Get trodde ikke på min forklaring at dem var blitt glemt under oppgradering av ny kabel til huset, slik det ble ordnet i resten av gata. Etter mye overtalelse kom det en som etterhvert fant ut at dem faktisk var blitt uteglemt. Så ble dem koblet på med et signal som var like elendig som før.

Så dette var et lite hjertesukk fra meg. Synd at det er monopol på kabel TV, i forhold til hvem som eier kablene i ordinære gater (i ikke borettslag)

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Plankeby
    Jeg er virkelig blitt oppgitt av Get nå. Mine foreldre har slitt med elendige TV signaler fra UPC, nå Get i flere år. Get mener signalene er ok, enda de analoge bildene er virkelig elendig kornete.
    Via den digitale dekoderen er bildene ikke stort bedre, det er store "sukkerbiter" i bildet og bildet forsvinner stadig noen sekunder med svart skjerm og beskjeden "intet singal". Get mener at dette også er tilfredsstillende!

For et par år siden ble det lagt nye kabler i veien, men så ble ett hus glemt! Så dem har ennå en gammel kabel som attpåtil går via et annet hus.
    Dette er en vanlig boliggate, hvor mine foreldre bor 10 meter fra veien, litt lengere inn en dem andre husene i gata.

Et lite hjertesukk fra meg som ser hvordan Get behandler godt voksne mennesker uten greie på kabler, signal osv.
    Get har oppført seg svært arrogant hele veien, uten at hverken jeg eller mine foreldre har vært uhøflig på noen måte.
    Med arrogant mener jeg måten de kun har drenert bort det faktum at signalkvaliteten er under enhver kritikk. Dem var også uten kabel TV lenge, da de ble kuttet bort fra hovedkablen under oppgradering av kabelen i gata. Get trodde ikke på min forklaring at dem var blitt glemt under oppgradering av ny kabel til huset, slik det ble ordnet i resten av gata. Etter mye overtalelse kom det en som etterhvert fant ut at dem faktisk var blitt uteglemt. Så ble dem koblet på med et signal som var like elendig som før.

Så dette var et lite hjertesukk fra meg. Synd at det er monopol på kabel TV, i forhold til hvem som eier kablene i ordinære gater (i ikke borettslag)

Bildet burte vært mye bedre digitalt. Her har rett og slett GET ett problem. Ta kontakt med forbrukerombudet, eller i verste fall TV2. De får ett produkt som ingen ville kalt akseptabelt etter hva jeg kan lese.

En jeg kjenner, som jobber i Sony, syntes bildet på UPC sitt analoge var elendig, så han tok med seg proff ustyr for å teste, og fant ut at det var omvendte signal, altså at skjermen var blitt leder eller noe slikt, eller jordfeil. Og siden han sjekket hele sitt system, så var det kun hos UPC sitt kabelnett feilen kunne ligge.

De nektet og sa feilen måtte være hos ham. Jeg tror han bestilte parabol ganske kjapt.

Jeg bor ikke langt unna han, sikkert noen koplingsbokser i mellom. Og her er det meget bra bilde på den digitale, greit på analogt. Det hender dessverre at enkelte kanaler hakker litt, men sjeldent.

Side 10 av 10 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •