T-We fra Canal Digital Kabel‎ og Slingbox

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  1
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer cy sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

T-We fra Canal Digital Kabel‎ og Slingbox

Hei,
    jeg har byttet fra Telenor Fiber-TV (Thomson DBI8500E-TLN2) til T-We fra Canal Digital (ADB 5743), og får ikke Slingbox Solo'en til å fungere etterpå.
    Jeg har brukt denne kabelen med suksess mot Thomson dekoderen, men på T-We boksen får jeg kun Audio i Slingplayer, samt meldingen "No video signal".
    T-We fra Canal Digital Kabel‎ og Slingbox-jpg
    There's no video on the input you've chosen. Make sure all video cables are connected correctly. Or select another input:
    Har prøvd å bytte input i slingbox-menyen mellom Composite og S-Video (og Component...), men til ingen nytte.

Har vært inne i ADB dekoder-menyen, og byttet mellom Scart (RGB) og Scart (CVBS). Ingen forskjell.
    Slingboksen har komponent, s-video og composite innganger. T-boksen har kun en hdmi og en scart utgang.
    Leser på forumet om HDCP problemer når tv-en er av, men her er tv-en på. Har også prøvd å koble fra HDMI-kabelen som går til TV'en, men ingen forskjell.

Noen som har noen ideer?
    Jeg skal ut og reise snart, og T-We appen funker vel ikke utlandet...?
    Har også forstått at noen har klart å splitte hdmi-signalet uten å få problemer med hdcp, og så over til komponent på slingbox. Men linkene til hva som trengs har ikke fungert... Noen som kan gi litt info om hva som trengs, og hvor det kan kjøpes?
    Sist endret av cy; 12-03-2017 kl 23:09

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cy Vis post
    Hei,
    jeg har byttet fra Telenor Fiber-TV (Thomson DBI8500E-TLN2) til T-We fra Canal Digital (ADB 5743), og får ikke Slingbox Solo'en til å fungere etterpå.
    Jeg har brukt denne kabelen med suksess mot Thomson dekoderen, men på T-We boksen får jeg kun Audio i Slingplayer, samt meldingen "No video signal".
    T-We fra Canal Digital Kabel‎ og Slingbox-jpg
    There's no video on the input you've chosen. Make sure all video cables are connected correctly. Or select another input:
    Har prøvd å bytte input i slingbox-menyen mellom Composite og S-Video (og Component...), men til ingen nytte.

Har vært inne i ADB dekoder-menyen, og byttet mellom Scart (RGB) og Scart (CVBS). Ingen forskjell.
    Slingboksen har komponent, s-video og composite innganger. T-boksen har kun en hdmi og en scart utgang.
    Leser på forumet om HDCP problemer når tv-en er av, men her er tv-en på. Har også prøvd å koble fra HDMI-kabelen som går til TV'en, men ingen forskjell.

Noen som har noen ideer?
    Jeg skal ut og reise snart, og T-We appen funker vel ikke utlandet...?
    Har også forstått at noen har klart å splitte hdmi-signalet uten å få problemer med hdcp, og så over til komponent på slingbox. Men linkene til hva som trengs har ikke fungert... Noen som kan gi litt info om hva som trengs, og hvor det kan kjøpes?
    Sett oppløsningen til 576i (knapp i front av dekoderen). Fjernkontroll som kan benyttes er en av dem som ligger under Canal Digital i Satellitt-kategorien (husker ikke nøyaktig).

3. Takk cy takket for denne posten
    Newcomer cy sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar. Endret til 576i. Da fikk jeg bilde, men det er i svart/hvitt, og generelt dårlig kvalitet. Bruker samme kabel som mot Thomson.
    Er det kun Slingbox solo'en som ikke støtter høyere enn 576i? Kjipt å måtte sette ned kvaliteten... Hva med de nyeste?
    Var forresten aldri inne og endret noe slikt på Thomson dekoderen....

T-We fra Canal Digital Kabel‎ og Slingbox-skjermbilde-2017-12-04-19-18-05-png

Newcomer cy sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har erfaringer med dette?
    Skulle gjerne fått koblet opp via component hvis det er mulig... Skjønner ikke hvorfor det er svart/hvitt bilde heller... Hadde ok bilde med denne scart til s-video på den andre boksen...

T-We fra Canal Digital Kabel‎ og Slingbox-skjermbilde-2017-12-04-22-46-54-png

Newcomer cy sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anyone?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anyone?
    Snodig.

Ser du bruker en form for DIN-kabel - litt rusten her på disse analoge tilkoblingene, men at du får sort/hvit her, er ikke det et typisk komponent vs s-video-problem?

I Meny -> instillinger -> Dekoderinnstillinger - her kan modus for SCART-utgangen stilles.

8. Takk cy takket for denne posten
    Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner ikke hvorfor det er svart/hvitt bilde heller... Hadde ok bilde med denne scart til s-video på den andre boksen...
    S-video og SCART er ikke alltid kompatible. Lenge siden jeg fiklet med den typen signaler, men mener å huske at Luminans alltid har signal, siden det er et standard CVBS SCART signal. Men Chroma er ikke standard, det er ikke implementert på alle SCART kontakter. Og hvis du ikke får over Chroma signalet så blir det sort/hvitt.
    Man kan vel like gjerne bruke CVBS, det er samme kvalitet som S-video. Bortsett fra at Chroma må filtreres ut via kamfilteret, da.

10. Takk cy takket for denne posten
    Liker cy har likt denne posten
    Newcomer cy sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for all hjelp. Med scart til composite så kom farger og alt! Trengte ikke å gå ned på oppløsning på CD tuner heller.
    Just in time!
    Synes å huske at s-video ga bedre bilde enn composite med den gamle tuneren, så det var grunnen til at jeg ikke har forsøkt med CVBS tidligere , men dette får holde!

Lignende tråder

1. Svar: 3
    Siste melding: 03-27-2015, 09:38
  2. Slingbox og Sagem ITSD81 HD (Canal Digital)
    By Polarbear in forum Satellitt
    Svar: 0
    Siste melding: 03-05-2012, 21:17
  3. Svar: 0
    Siste melding: 12-15-2010, 09:00
  4. Slingbox (Us version) og Canal Digital
    By jabadabado in forum AV gadgets og portabel AV
    Svar: 0
    Siste melding: 02-12-2009, 10:36
  5. Støy ved start av Dolby-vignett på Canal+ med Canal Digital kabel-TV
    By johnemb in forum Digitalt bakkenett og kabel-TV
    Svar: 2