Riks-TV & surround

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Sted
    Oslo
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Riks-TV & surround

Er det noen som har erfaring i kombinasjonen Riks-TV og Canton? Har den nyeste boksen fra Riks-TV, denne er koblet til min 65'' TV (Philips 65PUS7600/12) via HDMI. Jeg vurderer å kjøpe en Canton DM75 lydplanke. Er litt usikker på om denne støtter 5.1 lydformatet fra Riks-TV? Disse sender AAC, som konverteres til DTS?? (veldig usikker på dette siste). Har fått verifisert at min TV kan videreformidle flerkanal lyd fra HDMI til optisk. Har tidligere forsøkt med Sonos sin lydplanke men disse støttet ikke AAC/DTS. Vil Canton funke bedre?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Philips tv vil kun sende ut Dolby Digital via toslink slik jeg har forstått det. Tror ikke problemet ligger i planken, men heller i tv.
    Jeg prøvde Netflix i Philips sin app, og optisk til reciver, det gav kun stereo, da Netflix bruker Dolby Digital +.

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,715
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel sånn RiksTv ikke sender ut noen 5.1 kanaler...sist jeg sjekket var i April....her hvor jeg nå bor midt i Østfold så er ikke RiksTv tilgjengelig...parabol eller kabel er tingen hvis man skal ha 5.1 lyd....
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Sted
    Oslo
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, Riks-TV sender ekte surround i 5.1: Hjemmekino: Surroundlyd på RiksTV-sendinger? - DinSide
    Hvorvidt du som bor i Østfold har dekning eller ikke kan jeg ikke se er så relevant i denne saken. Parabol eller kabel? Joda begge deler er sikkert helt greit men så lenge jeg skal ha TV i campingvogn og på hytta så er Riks-TV best for meg. Bruker samme abonnement alle steder.

Lignende tråder

1. Riks TV
    By harman/kardon in forum Digitalt bakkenett og kabel-TV
    Svar: 82
    Siste melding: 02-10-2012, 21:18
  2. Riks TV
    By espennor in forum TV-apparater
    Svar: 1
    Siste melding: 06-24-2009, 14:21
  3. Riks tv.
    By turbo13 in forum TV-apparater
    Svar: 1