GET Box II, manglende nettverk

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question GET Box II, manglende nettverk

Er det noen som har GET box II sammen med fibermodem fra GET og får nettverket til å fungere over coax?

Det går en coax fra fibermodemet til GET Box II og det er på denne TV signalet kommer. I følge bruksanvisningen skal en da også kunne på nettverk over denne. Jeg får beskjed av GET at dette ikke fungerer og at jeg må trekke en Ethernet kabel mellom fibermodem og GET box II i tillegg. Jeg finner imidlertid ingen informasjon, verken i brukermanual, på GET sin hjemmeside eller noen annen plass på nett at ikke GET box II fungerer sammen med fibermodem. Kan dette være riktig?

GET Box II indikerer imidlertid at jeg har nettverk ved lys på @, men i menyen ser jeg at jeg ikke får noen IP-adresse. Kobler jeg til en Ethernet kabel får jeg nettverk og flere av funksjonen i GET box II begynner å fungere, bortsett fra Wi-Fi.

Fibermodemet er et Inteno FG101-R2 levert av GET (tidligere Loqal) og GET Box II er ny type med oppgradert fjernkontroll.

Er det riktig at GET box II ikke er kompatibel med Fibermodemet fra GET? Eventuelt noen som har en god forklaring på hvorfor det er slik?
    ELEKTRONIKK : Marantz SR6010, Vincent SP-331.
    HØYTTALERE : Dali Mentor 6, Dali Lektor LCR, Dali Lektor 2, SVS PB12 Plus.
    BILDE : Samsung UE75KS8005, Panasonic DMP-BD60, GET Box II.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    13,813
    Takk & like
    Nevnt
    29 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Coax fra fibermottaker til GBII? Fibermottakeren (Inteno FG101-R2) har da ingen coax utgang? Er den koblet til en tilleggs-enhet med coax?
    Vi har installert over 300 fibermottakere og GBII i nabolaget mitt, og verken Fibermottakeren eller GBII har coax terminal. Alt går på TP-kabel (ethernet). Hvis du har fiber, så skal du ikke har GBII med coax-terminal?

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,083
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En kollega av meg har GET og jeg tror det er en GET II Box. Den har coax kabel inn. Tror mange bruker den gamle kobberkabelen som ligger i vegger og tak, framfor å trekke nytt. Han hadde store problemer med nettverket. Det viste seg at han mått trykke knappen på fronten av og på for å få trådløs nettet til å virke - slik hadde det ikke vært før (sa han....)
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm Vis post
    Coax fra fibermottaker til GBII? Fibermottakeren (Inteno FG101-R2) har da ingen coax utgang? Er den koblet til en tilleggs-enhet med coax?
    Vi har installert over 300 fibermottakere og GBII i nabolaget mitt, og verken Fibermottakeren eller GBII har coax terminal. Alt går på TP-kabel (ethernet). Hvis du har fiber, så skal du ikke har GBII med coax-terminal?
    Jeg har også sett på nett i bruksanvisningen for GF101-R2 at det ikke er angitt noe coax utgang på denne, så jeg regner med at det derfor er en tilleggs-enhet på den jeg har. Både fiber og coax er koblet i sokkelen på enheten, mens nettverkskabler er koblet i selve enheten som er skjøvet ned på bunnplaten.

Det finnes da flere utgaver av GBII, dette har ikke GET sagt noe om til meg. Hvis jeg kobler til kun nettverkskabel og ikke coax, får jeg feilmelding om at jeg mangler tv-signal. Med begge tilkoblet ser det ut til at den fungerer greit bortsett fra at den nekter å slå på trådløst nettverk... (Med bare Coax får jeg ikke nettverk)

Fant nå en annen bruksanvisning på nett til en GET Box II IP. Er det denne dere har Gorm? Denne ser ut som min, bortsett fra at den mangler coax tilkoblingen. Så langt skulle en tro at den jeg har kunne gjøre det samme, men mulig det er en forskjell på programvaren i disse? Finner ikke noe informasjon om trådløs nettverk på denne IP utgaven, har den versjonen dere har mulighet for trådløst nettverk?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n Vis post
    En kollega av meg har GET og jeg tror det er en GET II Box. Den har coax kabel inn. Tror mange bruker den gamle kobberkabelen som ligger i vegger og tak, framfor å trekke nytt. Han hadde store problemer med nettverket. Det viste seg at han mått trykke knappen på fronten av og på for å få trådløs nettet til å virke - slik hadde det ikke vært før (sa han....)
    Jeg får ikke noe liv i trådløsnettverket uansett hvor mye jeg trykker. Det er egne knapper på siden for både omstart og nullstilling av nettverk, men det hjelper ikke å trykke på de heller. Din kollega har da kanskje coax inn fra GET og ikke fiber, for da skulle det fungere, hvis ikke må en trekke nettverkskabel i tillegg i følge kundeservice hos GET.

Det med trådløsnettverk er ingen krise, men jeg har litt dårlig dekning på stuen, så det hadde vært kjekt at det fungerte når jeg først har boksen med denne funksjonen her.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    13,813
    Takk & like
    Nevnt
    29 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I og med at du har fiber inn i huset, ville jeg kontaktet Get for å få byttet ut mottakeren og GBII til typen som benytter TP-kabel mellom enhetene. Hva sier forøvrig Get til at du ikke får nettverk gjennom GBII? Vet at det var noe som ble tilgjengelig i siste software til GBII, men dette støttes kanskje ikke av coax-utgaven av GBII? Bak på de vi setter opp i området der jeg bor har vi 4 nettverksporter. Tre av disse kan benyttes til å koble til annet utstyr (smart-TV, spillkonsoll, etc), men det er ikke mulig å benytte WiFi til annet enn å koble til fjernkontrollen. Mener WiFi via GBII er noe som skal aktiveres i en kommende software (høsten?)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært i kontakt med GET. De kunne / ville ikke bytte boksene og de mente at den jeg har fungerer som den andre bortsett fra at jeg må bruke både coax og TP-kabel for å få den til å fungere. Er fortsatt litt usikker på om jeg har fått de helt riktige svarene fra GET nå. Jeg får boksen til å fungere på en grei måte, bare at jeg må bruke to kabler, noe jeg har lagt frem allerede. Videre får jeg uansett ikke noe trådløsnett på GBII så lenge jeg har fiber hussentral, så da blir det vel ikke så mye mer jeg får gjort uansett.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,083
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en grunn til at jeg skiftet fra GET til Alitbox når muligheten meldte seg.....
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    13,813
    Takk & like
    Nevnt
    29 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører trådløst via GBII nå, og det fungerer glimrende. Rekkevidden er også overraskende god!!
    Sist endret av Gorm; 09-07-2016 kl 07:26

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm Vis post
    Kjører trådløst via GBII nå, og det fungerer glimrende. Rekkevidden er også overraskende god!!
    Hvordan fikk du det til å fungere når du har fiber hussentral Gorm? I følge GET vil ikke det fungere. For meg virker problemet å være at en ikke får IP-adresse på GBII. Kan dette løses ved å gi den en manuell IP adresse? I så fall i hvilken range?

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,083
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kollegaen som hadde problem med nettverket på sin GET Box II, tok den med til Get og fikk nye boks med en gang. Den han hadde, hadde en feil slik at det ikke oppdaterte seg selv og fikk problemer etter hvert. Kjent problem vist og hadde som nevnt coax kabel for signal inn...
    Sist endret av Ingeniør'n; 09-10-2016 kl 09:17 Begrunnelse: la til coax kabel

Lignende tråder

1. Manglende lyd fra NRK
    By Suldalboy in forum Satellitt
    Svar: 1
    Siste melding: 02-17-2013, 16:39
  2. Svar: 7
    Siste melding: 11-09-2010, 11:51
  3. Svar: 1
    Siste melding: 08-05-2010, 11:57
  4. xbox360: privat nettverk endres til offentlig nettverk
    By pepsi22 in forum Konsoller og PC-gaming (hardware)
    Svar: 1
    Siste melding: 09-19-2008, 16:56
  5. HDMI & Lyd (manglende lyd)
    By ErlingB in forum Generell HTPC
    Svar: 4
    Siste melding: 05-31-2008, 09:37

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine