Er dønn stabilt Riks-TV-mottak mulig?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Er dønn stabilt Riks-TV-mottak mulig?

Jeg stiller spørsmålet fordi det virker som om at alle jeg har spurt, som har, eller har hatt Riks-TV, har vært mer eller mindre plaget av små "frys" i bildet, eller korte utfall av lyd.
    Nylig monterte jeg også en ny utendørs Triax Yagi-antenne hos en slektning, der det er ca. 2 km i luftlinje til senderen, med fri sikt.
    Senderen står ca. 100 m oppe i en fjellside, rett ovenfor et tettsted.
    Likevel observerte jeg at bildet "frøs" et øyeblikk 1 gang i løpet av en halvtimes TV-titting.

Andre jeg har snakket med sier at mottaket kan forstyrres av store biler som kjører forbi ute, eller når store båter passerer ute på fjorden.
    Jeg har også lest at digitalt bakkenett kan plukke opp elektromagnetisk støy fra mange kilder, som f.eks. kjøleskap, varmepumper, lysrør og motorer som startes utendørs.

Jeg er kanskje bortskjemt med mitt eget parabolanlegg, der jeg aldri opplever slike problemer.

Kommentarer fra andre med Riks-TV mottas med interesse

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje hvis du er på ei hytte med lang vei til nærmeste kjøretøy, men pass på å ikke ha for sterkt signal! Signalet må være akkurat passe. Jeg har ikke Riks-TV lengre fordi det kjørte for mange mopeder forbi

Intermediate Halvor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pilsking Vis post
    Jeg stiller spørsmålet fordi det virker som om at alle jeg har spurt, som har, eller har hatt Riks-TV, har vært mer eller mindre plaget av små "frys" i bildet, eller korte utfall av lyd.
    Nylig monterte jeg også en ny utendørs Triax Yagi-antenne hos en slektning, der det er ca. 2 km i luftlinje til senderen, med fri sikt.
    Senderen står ca. 100 m oppe i en fjellside, rett ovenfor et tettsted.
    Likevel observerte jeg at bildet "frøs" et øyeblikk 1 gang i løpet av en halvtimes TV-titting.

Andre jeg har snakket med sier at mottaket kan forstyrres av store biler som kjører forbi ute, eller når store båter passerer ute på fjorden.
    Jeg har også lest at digitalt bakkenett kan plukke opp elektromagnetisk støy fra mange kilder, som f.eks. kjøleskap, varmepumper, lysrør og motorer som startes utendørs.

Jeg er kanskje bortskjemt med mitt eget parabolanlegg, der jeg aldri opplever slike problemer.

Kommentarer fra andre med Riks-TV mottas med interesse
    JA, jeg har brukt bakkenett/RiksTV siden det startet i Norge, og har aldri problemer med mottaket, aldri hakking, blokking eller bortfall av lyd
    bare dønn stabilt. Bruker selvfølgelig utv. antenne. Men det er sikkert andre som bor på mer ugunstige plasser med tanke på bakkesignalene.

Lignende tråder

1. Problemer med å få stabilt bilde på Cmore First HD og Hits HD.
    By Egon in forum Digitalt bakkenett og kabel-TV
    Svar: 1
    Siste melding: 12-02-2012, 14:10
  2. Modem/router.. Trenger noe stabilt
    By HK_Xclio in forum Generell HTPC
    Svar: 11
    Siste melding: 10-10-2011, 12:39
  3. Prosjekt: Stabilt videokamerastativ for bruk i båt
    By ttorneby in forum DIY (Do-It-Yourself)
    Svar: 1
    Siste melding: 08-29-2007, 12:53
  4. Stabilt høyttalerstativ?
    By Zalo in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 11
    Siste melding: 07-12-2007, 21:12
  5. Stabilt rack basert på IKEA elementer
    By FallenA in forum DIY (Do-It-Yourself)
    Svar: 15
    Siste melding: 07-09-2007, 18:49

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •