Lei av Telenor-dekoder: Fungerer Nextgentel-fiber/TV-løsning bra?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lei av Telenor-dekoder: Fungerer Nextgentel-fiber/TV-løsning bra?

Hei,

Har hatt Telenor-fiber og tilhørende Thompson-dekoder i lang tid nå. Nettet er stabilt og fint. Men dekoderen er i søppel, og nå også ute av produksjon. Telenor sier de skal over på CDigitals T-We-løsning, men det vil ikke være på plass før i 2017. Dagens dekoder er frykteli, fryktelig treg.

Betaler i dag 550 kr for 50/50-linje fra Telenor+totalt 200 kroner i mnd for to dekodere.

Nå som fiberlinjen er åpen for konkurranse, kom Nextgentel i dag på døren. Tilbyr samme for 180 kroner lavere (60/60-linje, faktisk).

Da er spørsmålet mitt:

Fiber fra Nextgentel: Leverer de på faktisk hastighet? Og hvordan er dekoderen? Treg? Rask? Ok grafisk grensesnitt?

Håper å høre fra noen!

Newcomer Vessel56 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2015
    Sted
    Kristiansand
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Telenor - fornøyd med service, oppetid og bilde, men ja; dekoderen suger virkelig ille.

Nextgentel - servicen suger ekstremt, du er glemt den dagen du har signert. Kan nok regne med å vente mer på service enn ventingen på at dekoderen skal skifte kanal de nærmeste to årene.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Bare å skrive seg på Nextgentel folkens! Tok knappe to uker før Telenor ringte meg igjen og tilbød meg 12mnd gratis TV og 6mnd gratis Internett for å returnere til dem! Hørte ingenting fra Nextgentel heller for øvrig, virker helt useriøst spør du meg, men om det funker som en brekkstang for gratis nett / TV er det jo helt innafor!

Ellers er dekoderen til Telenor helt eksepsjonelt ræva... Hadde GET tidligere og de har jo fantastisk gode dekodere i forhold. Fikk aldri testet Nextgentel sin, men han på døren mente dette skulle være en helt ny, kjapp variant. Ender en derfor opp med å få Nextgendel er det fullt mulig en blir godt fornøyd også!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig, Telenors dekoder er komplett rævva. Kontakter Altibox (Viken) på mandag ot hører om også de tilbyr tjenester nå som fibernettet er åpnet.

Hører bra ting om Altibox, ikke sant?

festlig med Telenor-tilbudet de ga deg. Sier dog sitt om hvor elendig dekoderen deres er når jeg hadde takket nei til et sånt tilbud. Ringte dem og hørte når de planlegger å få kundene over på Canal Digitals system (dagens dekoder produseres jo ikke lenger). Svar: 2017!

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Vendetta78 Vis post
    Enig, Telenors dekoder er komplett rævva. Kontakter Altibox (Viken) på mandag ot hører om også de tilbyr tjenester nå som fibernettet er åpnet.

Hører bra ting om Altibox, ikke sant?

festlig med Telenor-tilbudet de ga deg. Sier dog sitt om hvor elendig dekoderen deres er når jeg hadde takket nei til et sånt tilbud. Ringte dem og hørte når de planlegger å få kundene over på Canal Digitals system (dagens dekoder produseres jo ikke lenger). Svar: 2017!
    Svoger´n har Altibox, har kun positivt å melde...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2015
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nextgentel - hvordan er tv løsningen?

Sitat Opprinnelig postet av lygren Vis post
    Bare å skrive seg på Nextgentel folkens! Tok knappe to uker før Telenor ringte meg igjen og tilbød meg 12mnd gratis TV og 6mnd gratis Internett for å returnere til dem! Hørte ingenting fra Nextgentel heller for øvrig, virker helt useriøst spør du meg, men om det funker som en brekkstang for gratis nett / TV er det jo helt innafor!

Ellers er dekoderen til Telenor helt eksepsjonelt ræva... Hadde GET tidligere og de har jo fantastisk gode dekodere i forhold. Fikk aldri testet Nextgentel sin, men han på døren mente dette skulle være en helt ny, kjapp variant. Ender en derfor opp med å få Nextgendel er det fullt mulig en blir godt fornøyd også!
    Er det noen på denne tråden som har erfaring med nextgentel tv løsning, ny ericsson hd pvr ser jeg. Skulle gjerne sett en test

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nextgentel kom på døren min og...

Har TV fra GET, da telenor sin løsning var dårlig.
    50/50 linje med en zyxel router fra Telenor.

Sparer ca 4000 i året ved og bytte alt....

Noen som har erfaring med Nextgentel TV / Internett over fiber?

--Thor

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nextgentel kom også på døren her på Ospedalen, Askøy, jeg melte meg på bare på grunn av å få lavere pris for litt mer fart. Har parabol fra før, og hvis tv-delen til nextgentel er dårlig så er det bare å bytte tilbake, selgeren skrøt hemningsløst av tv-løsningen, jeg var skeptisk siden nettet har vært vekke her i området grunnet amatører som gravet opp fiberen ved 2 anledninger (uten nett i en uke hver gang). Nextgentel hadde ingen binding på tv så det er ingen problem å bytte tilbake hvis det er dritt.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har fiber fra NexGenTel, men har beholdt parabolen for TV. NextGenTel har et greit utvalg av kanaler så langt jeg kan se. De tilbyr SVT1 og SVT2 som jeg ikke får på parabol i dag. Men dessverre er det langt færre HD-kanaler hos NextGenTel. De viktigste kanalene tilbys i HD og de hevder det stadig blir flere. Men foreløpig er det relativt få.
    Så jeg for min del tror nok at jeg fortsetter med parabol en stund til.
    Er det altså slik at jeg nå kan velge fritt blant fiberleverandørene? Er det noen som er bedre enn andre der?

Lignende tråder

1. Telenor Fiber og Slingbox
    By cy in forum Digitalt bakkenett og kabel-TV
    Svar: 5
    Siste melding: 08-17-2014, 19:28
  2. Telenor Fiber TV over coax?
    By JR in forum Digitalt bakkenett og kabel-TV
    Svar: 5
    Siste melding: 04-25-2013, 18:15
  3. Telenor fiber tv-dekoder
    By Vendetta78 in forum Digitalt bakkenett og kabel-TV
    Svar: 2