GET Box II

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  1
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21

Tråd: GET Box II

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

GET Box II

Det er nå snart 2 år siden Get Box II ble lansert og fortsatt er det kun 2 tunere som er aktivert og fortsatt samme grensesnitt/software. Noen som har hørt noe fra GET om når/om det kommer til å skje noe?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette har vel blitt diskutert frem og tilbake i en tidligere tråd..? Jeg for min del gikk over til Get BOX II fordi den skulle kunne streame trådløst til en Get Box Mini, noe den fortsatt ikke kan, samt at den skulle utvikle mindre varme og støye mindre enn PVR, noe den absolutt ikke gjør.. Så jeg skulle gjerne visst om noen her har hørt noe mer om status på dette..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til info, var nettopp i kontakt med GET med spm om status på denne. Fikk dette svaret:

"Det er i teststadie med enkelte kunder nå, vi er i sluttfasen med ferdigstilling av det endelige produktet og det vil bli lansert i løpet av året."

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter det jeg har hørt så har dem begynt og rulle ut nye software til kunder.
    Kan lese mer her om oppgraderingen

En helt ny TV-opplevelse fra Get

5. Takk JonasH takket for denne posten
    Liker JonasH har likt denne posten
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppgradering kan nå bestilles

Sitat Opprinnelig postet av trafik Vis post
    Etter det jeg har hørt så har dem begynt og rulle ut nye software til kunder.
    Kan lese mer her om oppgraderingen

En helt ny TV-opplevelse fra Get
    Til info:
    Ved å klikke på den linken kan man nå bestille ny fjernkontroll ogv ny software.
    Dette er ikke annonsert noe sted fra Get sin side.

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny software er rent menybasert. Man mister muligheten for å gjøre ting med enkle knappetrykk på fjernkontrollen.
    Har ikke denne selv, men kjenner en som ble ganske skeptisk til å oppgradere pga dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk oppgradert min Get Box II for noen uker tilbake, og vil vel egentlig si at hele menydesignet er totalt mislykket. Tungvindt, treg, altfor mange knappetrykk for å komme dit man vil og lite oversiktlig. Det er blitt mye vanskeligere å finne frem opptak, bla i favoritter og tv-guide og de fleste menyer viser mindre informasjon enn tidligere. Kan ikke skjønne at de også har fjernet mulighetene for å bruke snarveiene på den gamle fjernkontrollen.

Jeg er også av den mening at menysystemet i Get-appen er nærmest totalt ubrukelig, og den oppdaterte Get Box II ligner veldig på dette. Synes det hele bærer preg av litt "style over substance", og at de ikke akkurat er designet intiutivt. De har også fjernet den gamle favorittmenyen hvor man kunne legge inn kun de kanalene man var interessert i, nå havner favorittkanalene på toppen i samme meny som alle andre kanaler (selv de du ikke har!) i tv-guiden. Så nå vet man rett og slett ikke hvor favorittene og resten av tv-guiden starter/slutter.

Positivt at man endelig kan brukere flere tunere (flere opptak o.l.) og at man har fått start forfra og reprise-muligheter, men i det store og det hele så får oppdateringen to tomler ned av meg. Lurer fælt på hva de har brukt de siste 3 årene på gitt!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg oppgraderte igår, selve prosessen gikk smertefritt.
    Er 100% enig i at det blir for mye blaing i menyer for å gjør enkle ting.

Det som værre er:
    Jeg opplever stadig kraftig pixellering i bildet både på direkte sendt TV og når jeg ser på mine opptak.
    Opptakene henger tidvis og hakker en stund før de fortsetter.
    Disse problemene var helt fraværende før jeg oppgraderte boksen.

Flere som opplever det samme?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også oppdatert og er vel ikke helt enig i kritikken mht at det innebærer "mye blaing i menyer for å gjøre enkle ting. Nå skyldes vel det at jeg ikke bruker den nye fjernkontrollen men en Logitech Harmony hvor alle nødvendige "shortcuts" har hver sin knapp.

- De fleste (ikke alle) av disse snarveiene er jo også tilgjengelig via den nye fjernkontrollen (se "Nyttige Snarveier" som fulgte med fjernkontrollen).
    - Favorittkanaler kan man vel fortsatt sette opp, men da knyttet til ulike brukerprofiler (se side 20 i bruksanvisningen som fulgte med fjernkontrollen)

Det jeg IKKE liker er hvordan "Mitt Arkiv" er organisert. Alle opptak ligger på en (etterhvert lang) horisontal linje noe som gjør det rotete og vanskelig å navigere/bla/finne fram i arkivet. Her burde det være mulig at f.eks episoder av samme serie grupperes. Store rom for forbedringer her.

Hadde litt "pixelering" i bildet i starten, men det skyldtes at antennekontakten ikke satt ordentlig i veggen. Ingen problemer etter dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, helt enig, rom for store forbedringer i "Mitt Arkiv".
    Alt for tungvint å gå gjennom og rydde i gamle opptak, uoversiktlig og krever for mye navigering.

Alt for lite av programtekstene vises når man går inn i programguiden. Og hvorfor er programikonene i svart/hvitt? Det senker gjenkjennelsen. F.eks finnes det 2 svenske TV4 kanaler med samme 4-tall i logoen, men de skilles ved at den ene er rød og den andre er blå. Unødvendig tungvint å skille begge disse fra hverandre når de vises i svart/hvitt.

Jeg også benytter en programmerbar Logitech fjernkontroll. Hvordan får man til at man med et tastetrykk finner full beskrivende programtekst om det programmet man ser på i øyeblikket? (Og tilbake igjen med et tastetrykk). Dette var vel "Info-knappen" på den gamle GET-fjernkontrollen.

Har også opplevd flere ganger at funksjonen for å se et påbegynt program fra start ikke virker. Man får rett og slett en melding på skjermen om at dette ikke er mulig. Testet det på både NRK1 og TV2 med samme resultat.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et eksempel på tungvint bruk:
    Hvis man vil se info om det programmet man ser på i øyeblikket:

Tast venstrepil for å komme inn i programguiden
    Tast OK på gjeldende program
    Tast nedoverpila for å komme til "Les Mer"
    Tast OK og teksten kommer opp.
    Tast "Tilbake" 3 ganger for å komme tilbake til programmet. (Eller "Hjem" 2 ganger.)

Dette var tidligere 2 tastetrykk: Info-knappen, så EXIT for å komme tilbake til programmet.

I den nye løsningen krever dette 6-7 tastetrykk.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GodtVoksen Vis post
    Jeg også benytter en programmerbar Logitech fjernkontroll. Hvordan får man til at man med et tastetrykk finner full beskrivende programtekst om det programmet man ser på i øyeblikket? (Og tilbake igjen med et tastetrykk). Dette var vel "Info-knappen" på den gamle GET-fjernkontrollen.
    Løsningen min er ikke helt ideell, men har laget 2 "Sekvenser" som er knyttet til den fysiske "Info-knappen" på min Harmony Touch.

1. Short Press (Denne åpner opp full beskrivelse):
    GET Box II-select-select-jpg

2. Long Press (Denne lukker beskrivelsen):
    GET Box II-jpg

Som du ser så må jeg ha en delay imellom kommandoene og jeg skulle gjerne hatt den kortere enn 1 sek.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et eksempel på tungvint bruk:
    Hvis man vil se info om det programmet man ser på i øyeblikket:

Tast venstrepil for å komme inn i programguiden
    Tast OK på gjeldende program
    Tast nedoverpila for å komme til "Les Mer"
    Tast OK og teksten kommer opp.
    Tast "Tilbake" 3 ganger for å komme tilbake til programmet. (Eller "Hjem" 2 ganger.)

Dette var tidligere 2 tastetrykk: Info-knappen, så EXIT for å komme tilbake til programmet.

I den nye løsningen krever dette 6-7 tastetrykk.
    Det er en kortere vei til mål her:

1. Trykk "OK" (da kommer du rett til "Les Mer" på programmet du ser på)
    2. Trykk "OK" igjen (da får du utvidet Info)
    3. Trykk "TILBAKE" 2 ganger (stenger ned all info)

Det er da 4 trykk, men dersom du på Logitech'en legger inn sekvensene slik jeg forklarte så halverer du dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tips! Dog burde noe som tilsvarte Info-knappen vært standard uten bruk av Logitech.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tips! Dog burde noe som tilsvarte Info-knappen vært standard uten bruk av Logitech.
    Helt enig!
    ...så får vi håpe at det ikke er 3 år til neste oppdatering, tenker da spesielt på "Mitt Arkiv"

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JonasH Vis post
    - Favorittkanaler kan man vel fortsatt sette opp, men da knyttet til ulike brukerprofiler (se side 20 i bruksanvisningen som fulgte med fjernkontrollen)
    Jeg er fullt klar over at man fortsatt kan lage favoritter, men problemet er at favorittlista er slått sammen med med programguiden for alle andre kanaler. Så når jeg lager favorittliste, så dukker disse opp på toppen av programguiden og under disse igjen så ligger ALLE (også de du har som favoritter) andre kanaler uansett om du abonnerer på dem eller ikke. Jeg er på jakt etter en guide hvor kun favorittene er tilstede. Slik som man hadde før altså.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En løsning jeg har valgt for å omgå dette problemet: Man kan endre rekkefølgen på alle kanaler. Jeg har derfor gitt de den rekkefølgen som jeg har selv ønsket. Da dukker de opp i programguiden i den rekkefølgen jeg har satt opp, som om de var mine favorittkanaler. Således kommer alle de kanalene jeg ikke har tilgang til helt bakerst og er ikke noe problem.
    Jeg valgte ikke løsningen med profiler. Selv om jeg lagde en profil så måtte denne velges hver gang man slår på TVen. Den starter uansett opp med den standardprofilen som heter "Household"

Active vette sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    GET Box II-ned-71-jpg

Newcomer anders72 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan får man sett reprise på et program? Jeg får søkt opp programmer, men ser ikke noe valg for å se et program når jeg først har funnet det?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker apper hos folk, prøver å starte apper skjer ingenting. Forstått det slik at det skal være NRK og vgtv app blant annet

Sent fra min SGP511 via Tapatalk

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •