Altibox med nye dekodere i 2015? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 54 av 54
    Intermediate saar sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,075
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n Vis post
    Har du prøvd å bytte mellom 720p og 1080i. Bruker den siste og hos meg er bildet betydelig bedre på 1080i. Videre har noen TV'r og projektorer problemer med å velge riktig RGB setting slik at bildet blir blast. Dette gjaldt min Pioneer, der jeg måtte sette det manuelt.
    Okei, kan prøve med 1080i istedenfor. Trodde de brukte 720p hos altibox og at det beste var å la prosjektoren ta seg oppskalering. Men skader ikke å prøve. Takker for svar!
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av saar Vis post
    Okei, kan prøve med 1080i istedenfor. Trodde de brukte 720p hos altibox og at det beste var å la prosjektoren ta seg oppskalering. Men skader ikke å prøve. Takker for svar!
    Ble det noe bedre med 1080i? Noen sier de ikke ser forskjell men jeg gjør. Mulig det er meg og derfor spør jeg
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,075
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble det noe bedre med 1080i? Noen sier de ikke ser forskjell men jeg gjør. Mulig det er meg og derfor spør jeg
    Tja, tror ikke ser noe forskjell egentlig.
    sendte en mail til altibox og klagde på bildekvaliteten og de svarte med å sende meg ny tuner, men den var dårligere synes nå jeg.
    var også en motorola, bare litt mindre.
    er vell så bra som en kan få det per dags dato på altibox, har nok blitt bortskjemt med blu ray i kinoen! Her klarer sony prosjektoren og gi mye bedre bilde, egentlig utrolig hvor bra enkelte filmer er når prosjektoren skalerer de opp til 4k. Så de som sier at 4k prosjektor ikke har noe for seg uten 4k innhold tar litt feil.
    Sist endret av saar; 10-11-2015 kl 14:40
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dessverre så er Altibox dårlig på bildekvalitet,jeg fikk nærmest sjokk da jeg måtte gå fra GET til Altibox pga boretslaget.
    Hadde jeg ikke gått fra GET til Altibox så hadde jeg nok ikke reagert på forskjellen på bildekvaliteten.
    Bortsett fra Internett så var GET bedre på alle måter.

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,075
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er litt bedre etter å ha testet litt mer på viasat4 som jeg ser mest fotball. Hva har du valgt på lyd? Stereo eller dolby digital? Synes faktisk hos meg så gir stereo best lyd

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er litt bedre etter å ha testet litt mer på viasat4 som jeg ser mest fotball. Hva har du valgt på lyd? Stereo eller dolby digital? Synes faktisk hos meg så gir stereo best lyd
    Ser sjøl mykje fotball, kan ikkje si eg blir klok om 720p eller 1080i er best.
    det som plager meg fryktelig er at altiboksen sender bare "oppstykket" lyd til receiver, uavhengig om eg bruker stereo eller Dolby digital - mode.
    så no kjører alle enheter gjennom receiver utenom altiboks 🙈

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fiber er veldig komprimert i forhold til satelitt. Ønsker du deg gode HD bilder så bytt til canaldigital parabol.

Hd standaren for tv signaler ble satt veldig tidlig til 720p/1080i. Dette er noe man har prøvd å endre på i mange år nå , men det virker ikke som om man kommer til noen løsning.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiofil Vis post
    Fiber er veldig komprimert i forhold til satelitt. Ønsker du deg gode HD bilder så bytt til canaldigital parabol.

Hd standaren for tv signaler ble satt veldig tidlig til 720p/1080i. Dette er noe man har prøvd å endre på i mange år nå , men det virker ikke som om man kommer til noen løsning.
    Ja er klar over det, dessverre så bor man i et borettslag midt i sentrum, så har ikkje mykje valg når det kommer til leverandør..

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,075
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Parabol det som gir best bilde? Frister ikke med tallerk på veggen, men samtidig irriterer bildekvaliteten fra altibox og det koster jo for ekstra dekoder i leie.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører vel stereo i stua og flerkanal i kino'n. Ikke så opptatt av dette da jeg kjører Tidal og film på Oppo'n. Når jeg ser TV så er ikke lyden det viktigste, men mulig jeg skal teste litt i Kino'n...
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men hvorfor er det slik? Altibox reklamerer jo med at de fleste snart skal kunne bestille 1000Mbit/s og det holder da til å streame ganske mange HD-kanaler i ekstrem kvalitet samtidig...

Hvordan er Altibox i forhold til RiksTV da? Vurderer å bytte om de til slutt får ut finger'n mhp. den nye dekoderløsningen da jeg vil ha tilgang til opptakene våre på alle TVene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jkirkebo Vis post
    Men hvorfor er det slik? Altibox reklamerer jo med at de fleste snart skal kunne bestille 1000Mbit/s og det holder da til å streame ganske mange HD-kanaler i ekstrem kvalitet samtidig...
    Lurer jeg på også.
    Synes det er rart at ikke flere reagerer på den dårlig bilde kvaliteten på tv fra altibox.
    Må være fordi få har hatt muligheten til å teste flere leverandører mot hverandre på eget utstyr hjemme.
    En annen ting er "tv overalt" appen....utrolig dårlig bilde på den også.
    Bare å teste NRK på den mot NRK tv på NRK sin egen tv app,mye skarpere bilde der.
    Altibox er topp på internett men ingenting annet

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Altibox har sovet skikkelig i timen ja. De hadde et teknologisk forsprang og fiber men det forspranget har de skuslet bort. I dag kjører vel alle på fiber fram til en boks i nabolaget og har bedre programvare.

Dog ikke den eneste som har lent seg tilbake når de var i ledelsen - nok av eksempler (Nokia, Telenor osv)

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,075
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har gitt opp altibox i kinoen, har også gitt opp sumo. Men ønsker å kunne se fotball kamper med bra bilde, hva er beste løsningen?
    parabol på veggen og canal digital/viasat?
    eller såkalt dreambox? har aldri satt meg inn i hvordan disse fungerer

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Lignende tråder

1. Panasonic 2015
    By nordic45 in forum TV-apparater
    Svar: 17
    Siste melding: 07-22-2015, 16:57
  2. LG 2015
    By nordic45 in forum TV-apparater
    Svar: 26
    Siste melding: 07-01-2015, 18:05
  3. Svar: 1
    Siste melding: 06-10-2014, 17:51
  4. Homebase og Altibox med nye HD-dekodere?
    By RamGuy in forum HD hardware - generelle tråder
    Svar: 5
    Siste melding: 11-10-2010, 19:32
  5. Skagerak fibernett altibox - Kan jeg koble altibox til PC ? har ikke tv
    By Barliman in forum Digitalt bakkenett og kabel-TV
    Svar: 1
    Siste melding: 06-13-2009, 19:27

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg