Altibox med nye dekodere i 2015? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 54
    Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n Vis post
    Noen som har sjekket noe om de nye boksene med Altibox - kostnader ifm oppgradering med mer ?
    Har ikke sett noe info enda, men tviler på at de kaster de etter oss...

Mener jeg har hørt april, men da bør det jo skje noe snart.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde en prat med en fra Lyse/Altibox, han jobbet i IT, ikke tv avdeling, men han mente at Altibox ville begynne å sende i 1080P, og signalet inn fra leverandørene skulle også komme inn i 1080P..... Flott hvis det stemmer....

Inge
    Denon AVR-4306, Dali 109(!!!), Rythmik F12SE
    Yamaha RX-A3040, JBL TL260, XTZ 99W12.18 ICE

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har hørt noe om når de nye dekoderne kommer?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal være nettmøte hos Altibox (via facebook?) i dag, får vel vite litt da...

Dine meninger er viktige for oss. Derfor inviterer vi til nettmøte tirsdag 2. juni mellom klokken 19.00 og 21.00. Da har du muligheten til å snakke med administrerende direktør Nils Arne Bakke, produktdirektør Øyvind Lundbakk, teknologidirektør Thomas Skjelbred og markedsdirektør Siri Tansø.
    Så har du spørsmål til direktørene eller ideer til hvordan vi skal utvikle oss videre? Skriv i kommentarfeltet frem til nettmøtet begynner på tirsdag, så vil en av direktørene svare deg direkte. Det blir også mulighet til å delta i en videokonferanse for de som har lyst på en prat face-to-face Uttrykksikonet smile

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si de skynder seg laaaansomt. Hvis de ikke skjerper seg har de snart mistet hele forspranget til konkurrentene, om de ikke allerede ligger bak...
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I følge ein av sjefane i Altibox, så ville nye dekodera komma i Q4, altså rundt Jul.
    Oppløsning på sending hadde han ikkje heil roen på, så sending i 1080P var tydeligvis ikke planlagt, men det var en ting som han ville sjekke ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av coopers Vis post
    I følge ein av sjefane i Altibox, så ville nye dekodera komma i Q4, altså rundt Jul.
    Oppløsning på sending hadde han ikkje heil roen på, så sending i 1080P var tydeligvis ikke planlagt, men det var en ting som han ville sjekke ut.

Boksene kommer i september

Newcomer thorhe sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dragonlove Vis post
    Det var på tide. De har vært lovet lenge nå. Jeg prøvde å ringe de, men uten å få svar på når dekoderne kommer.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg har nettopp kjøpt ny leilighet i Bergen og ringte då altiboks siden dei var leverandør i borettslaget.
    fikk snakke med en svært vanskelig kundebehandler som fortalte meg at eg fikk verken bytta ut den gamle motorola 1910, og heller ikkje bytta ut den gamle routeren med den nye 5ghz'en. Kva er vitsen med dyr 4K tv og kraftig fibernett når alt inne i leiligheten er fra 2007?

hjalp ikkje å spør om man kunne få betale for det engang, måtte vente til det gikk i stykker/defekt. Aldri opplevd makan til dårlig kundeservice (BKK/altiboks)

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bardunet Vis post
    Eg har nettopp kjøpt ny leilighet i Bergen og ringte då altiboks siden dei var leverandør i borettslaget.
    fikk snakke med en svært vanskelig kundebehandler som fortalte meg at eg fikk verken bytta ut den gamle motorola 1910, og heller ikkje bytta ut den gamle routeren med den nye 5ghz'en. Kva er vitsen med dyr 4K tv og kraftig fibernett når alt inne i leiligheten er fra 2007?

hjalp ikkje å spør om man kunne få betale for det engang, måtte vente til det gikk i stykker/defekt. Aldri opplevd makan til dårlig kundeservice (BKK/altiboks)
    Vel, og om de går i stykker får du en ny brukt tilsvarende. Strømforsyningen konka på min 1910 og da fikk jeg ny brukt Power. De hadde alltid noe brukt liggende fra kunder som hoppet av som han sa. OK for meg da disse er av de som gir beste bilde av de de har levert til nå, men det er jo en viss mulighet for at de etter hvert vil ha veldig mye brukt inne...

4K sendinger er det vel så lite av, om noe, så det er ikke mye å gråte over. Er vel kun Netflix som lever en 2-3 filmer i 4K så langt, og jeg tror du må vente en stund på det store slippet av 4K.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, og om de går i stykker får du en ny brukt tilsvarende. Strømforsyningen konka på min 1910 og da fikk jeg ny brukt Power. De hadde alltid noe brukt liggende fra kunder som hoppet av som han sa. OK for meg da disse er av de som gir beste bilde av de de har levert til nå, men det er jo en viss mulighet for at de etter hvert vil ha veldig mye brukt inne...

4K sendinger er det vel så lite av, om noe, så det er ikke mye å gråte over. Er vel kun Netflix som lever en 2-3 filmer i 4K så langt, og jeg tror du må vente en stund på det store slippet av 4K.
    4K sendinger er eg ikkje ute etter nei, det lar nok vente på seg ja. Men synes uansett det hadde vært greit med en litt responsiv fjernkontroll og meny, slik eg forstår det så er det jo nyere fjernkontroll og eg regner med det må være forskjell på en dekoder fra 2007 og en fra 2014-5?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Noen med oppdatering

Sitat Opprinnelig postet av Dragonlove Vis post
    Noen som har hørt noe nytt angående dette?
    Er det fremdeles September som gjelder?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Sandnes
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste noe om at det var utsatt igjen, var nå snakk om nyåret...
    Er jo utdatert når den tilslutt kommer!
    Onkyo TX-NR1010 - KEF XQ40 - KEF XQ50 - KEF IQ10 - B&W ASW 3000 - Sony HW65ES - Panasonic 55ST50 - Panasonic DMP BDT 320 - Onkyo DX 7555 - ATV 3 - XBOX 360 - Xbox One S

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skåra Vis post
    Leste noe om at det var utsatt igjen, var nå snakk om nyåret...
    Er jo utdatert når den tilslutt kommer!
    Altibox Hei Inge

De har dessverre blitt utsatt på ubestemt tid

//Geir

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De må ha valgt feil underleverandør som ikke har kontroll på teknikken....

Newcomer thorhe sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De må ha valgt feil underleverandør som ikke har kontroll på teknikken....
    Jeg var innom leverandøren her jeg bor nå, og han som satt der visste ingen ting. Vi får nok heller satse på nye AppleTV.

Intermediate saar sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,075
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en motorola 1910 koblet gjennom oppo spilleren i kinoen og bilde er ikke så veldig bra, noen som vet om altibox har bedre tv bokser å få tak i?
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av saar Vis post
    Har en motorola 1910 koblet gjennom oppo spilleren i kinoen og bilde er ikke så veldig bra, noen som vet om altibox har bedre tv bokser å få tak i?
    Vel, etter det jeg vet er disse av de beste boksene de har levert. Har den selv i tillegg til en tilsvarende med opptak. Synes bilde er strålende. Mulig du må tune settingene....

Intermediate saar sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,075
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, etter det jeg vet er disse av de beste boksene de har levert. Har den selv i tillegg til en tilsvarende med opptak. Synes bilde er strålende. Mulig du må tune settingene....
    Okei, synes bilde er helt ok på tv, men når jeg blåser bilde opp på lerrete da er det et stykke unna blue ray kvalitet.
    men da et det ikke noe å hente på å bytte til nyere mottaker
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av saar Vis post
    Okei, synes bilde er helt ok på tv, men når jeg blåser bilde opp på lerrete da er det et stykke unna blue ray kvalitet.
    men da et det ikke noe å hente på å bytte til nyere mottaker
    Har du prøvd å bytte mellom 720p og 1080i. Bruker den siste og hos meg er bildet betydelig bedre på 1080i. Videre har noen TV'r og projektorer problemer med å velge riktig RGB setting slik at bildet blir blast. Dette gjaldt min Pioneer, der jeg måtte sette det manuelt.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Lignende tråder

1. Panasonic 2015
    By nordic45 in forum TV-apparater
    Svar: 17
    Siste melding: 07-22-2015, 16:57
  2. LG 2015
    By nordic45 in forum TV-apparater
    Svar: 26
    Siste melding: 07-01-2015, 18:05
  3. Svar: 1
    Siste melding: 06-10-2014, 17:51
  4. Homebase og Altibox med nye HD-dekodere?
    By RamGuy in forum HD hardware - generelle tråder
    Svar: 5
    Siste melding: 11-10-2010, 19:32
  5. Skagerak fibernett altibox - Kan jeg koble altibox til PC ? har ikke tv
    By Barliman in forum Digitalt bakkenett og kabel-TV
    Svar: 1
    Siste melding: 06-13-2009, 19:27

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg