Kanalplasser fra Canal Digital

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kanalplasser fra Canal Digital

Hei!

Det er mulig jeg er veldig dum, men jeg lurer på kanalplassene fra Canal Digital Kabel.
    Jeg hadde dekoder og der lå kanalene akkurat som de skulle i følge CD sin hjemmeside, f.eks. denne: https://kabel.canaldigital.no/Kundes...i-kanallisten/

Så byttet jeg til CAM og droppet dekoder. Jeg fikk programkortoppdatering og gjorde kanalsøk (2 ganger).
    Jeg har en Samsung KDL-32W5500, og brukte da Digital søking, Automatisk kanalinnstilling.
    I følge CD skal jeg da få kanalene på samme plass som på dekodern, men det får jeg ikke.
    F.eks. kommer NRK HD 1 på plass 068 (den skal jo ligge på plass 1 i følge CD).

Tenker jeg feil? Eller må man sortere kanalene manuelt? CD har jeg chattet med 3-4 ganger og får
    bare standardsvar: programkortoppdatering + kanalsøk, så de har jeg gitt opp.
    Jeg får alle kanaler jeg skal ha, så det er bare plassering av kanaler jeg ikke får til.

Takker på forhånd!

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det noe rart, for NRK 1 HD ligger på kanalplass 1. I alle mine TV-er med CAM, legger også NRK1 HD seg på kanalplass 1. Dette er etter siste oppdatering vel og merke, for inntil for noen dager siden var det NRK østlandssendingen (SD) som lå på plass 1, og NRK 1 HD på kanalplass 2. Det er nok TV-apparatet ditt som av en eller annen merkelig grunn sorterer kanalen til 068? Har du valgt kabel, samt Canal Digital som operatør i søke-oppsettet i TV-en?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hej, takk for raskt svar! Har valgt kabel, ja, men der var ingen plass å legge inn operatør. Har en Sony KDL-32W5500 (skrev feil i opprinnelig melding), det er vel ulike på ulike TVer?
    Kjørte Hurtigsøk, det skulle vel holde det.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svigers har en Sony TV med CAM, og den plasserer kanalene "hulter til bulter". Ikke oppdaterer den kanallisten med mindre man gjør et nytt kanalsøk heller. TV-er med full støtte for Canal Digital (kabel) søker ikke opp kanalene, men går direkte til en bestemt frekvens og bare henter en publisert liste, der alle kanalene befinner seg, sortert etter Canal Digitals plassering. Kanalsøk tar dermed bare type 1-2 sekunder. Jeg mistenker at din Sony fysisk søker opp kanalene, og plasserer dem etter hvert som den finnes dem oppover i frekvenslisten? Det er i alle fall det som skjer på svigers noe tilårskomne Sony TV

Nyere TV-apparat gjerne har et operatørvalg i søk-menyen, der man kan spesifisere Canal Digital. Dette betyr at de ikke søker etter digitale kanaler, men rett og slett henter kanallisten fra tabellen. Disse sjekker da også gjerne tabellen for oppdateringer hver gang du skrur på TV-en

5. Liker hårek har likt denne posten
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres ut som et logisk svar, takk!

Tenk at etter tre samtaler med Canal Digital klarer de ikke å komme med et kontruktivt svar, til tross for at det er jobben deres.
    Her på forumet får jeg bra svar raskt og gratis :-)

Lignende tråder

1. Må velge fiber fra Canal Digital eller Get (Digital)
    By boh in forum Digitalt bakkenett og kabel-TV
    Svar: 17
    Siste melding: 07-16-2010, 10:55
  2. Svar: 2
    Siste melding: 03-17-2009, 21:10
  3. Svar: 2
    Siste melding: 09-09-2008, 22:56
  4. Støy ved start av Dolby-vignett på Canal+ med Canal Digital kabel-TV
    By johnemb in forum Digitalt bakkenett og kabel-TV
    Svar: 2
    Siste melding: 08-31-2007, 12:01
  5. Svar: 69