Styre ADB HD PVR 5720 CDX med universal fjernkontroll fra Yamaha

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Styre ADB HD PVR 5720 CDX med universal fjernkontroll fra Yamaha

Har noen klart å få en universal fjernkontroll til å styre canal digital sine adb-bokser? Jeg tenker da ikke på logitech, for de regner jeg med fikser biffen. Jeg tenker på sånne fjernkontroller du må taste inn en ir-kode på. Jeg skulle gjerne kunne styrt kabeltuneren med fjernkontrollen til min yamaha receiver. Hvis den ikke kan ta alle fjernkontrollene så forsvinner litt av vitsen. I oversikten jeg finner fra yamaha så er det kun én kode for kabelbokser fra adb, og den funker ikke. Prøvde den som er listet under satelittbokser fra adb også, funket heller ikke.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan prøve kodene for sagem, samme fjernkontroll. Mener det var en av disse som virket, når det er sagt kan ikke denne kontrollen måle seg med logitech.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på om jeg prøvde de fra sagem, men kan teste på nytt for sikkerhets skyld. Problemet er at jeg ikke gidder å bruke mer på ny fjernkontroll enn hele forsterkeren (med fjernkontroll) kostet Alt jeg trenger er å kunne trykke på noen få knapper for å styre de dingsene jeg bruker til vanlig. Hvis yamaha-fjernkontrollen har koder for mine dingser så holder det i lange baner. Da ser jeg ikke helt vitsen med å betale tusenvis for en ny fjernkontroll, som gjør akkurat det samme, men på en litt bedre(?) måte.
    Sist endret av bo1e; 07-08-2014 kl 11:02

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte det samme da Harmony One gikk i bakken og ble svart. Men kona var av en annen oppfatning.

Fordelen er at du kan sette opp aktiviteter, f.eks. "se tv", "se BD", Se Apple TV" osv osv osv. Med ett trykk kan fjernkontrollen gjøre alle kommandoene (slå av TV-Tuner, bytte inngang på forsterker, slå på apple tv.) Du slipper også å kåle med å bytte mellom forsterker/tv/tuner etterpå. Hvis du ønsker å benytte forsterkeren til å justere volum, og tv-tuner til å skifte kanal holder fjernkontrollen styr på alt.

Siste utgave av fjernkontrollen har også bilde av kanalene, så man kan bare scrolle nedover og trykke på rett ikon og den vil ta deg til kanal XYZ uten stress. Ganske nett.

Lignende tråder

1. Universal fjernkontroll
    By Speedfight2 in forum AV gadgets og portabel AV
    Svar: 8
    Siste melding: 12-31-2009, 17:47
  2. Universal fjernkontroll til PC - går det an?
    By Whitestar in forum AV gadgets og portabel AV
    Svar: 5
    Siste melding: 09-12-2008, 16:45
  3. Universal fjernkontroll
    By jantoreg in forum AV gadgets og portabel AV
    Svar: 2
    Siste melding: 11-10-2006, 17:54
  4. Universal fjernkontroll
    By tmul in forum AV gadgets og portabel AV
    Svar: 14
    Siste melding: 01-12-2006, 23:15
  5. Universal fjernkontroll!