Kan Logitech Ultimate fjernkontroll styre Altibox dekoder VIP 1853 (Motorola)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kan Logitech Ultimate fjernkontroll styre Altibox dekoder VIP 1853 (Motorola)

Vurderer å anskaffe Logitech Ultimate fjernkontroll primært pga RC-mulighetene.
    Ser at det flere steder på nettet står at den IKKE kan styre VIP 1853-dekoderen fra Altibox. Lurer på om noen her har erfaring med dette - og da kanskje også hvilke funksjoner fra den opprinnelige kontrollen som kan styres.

Intermediate MorJohan sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Halden
    Poster
    675
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjorde et kjapt søk, og den kan visstnok styre den.

Gå inn på denne siden .

Her kan du sjekke om fjernkontrollen er kompatibel med det du har av utstyr.
    Min byggetråd: Prosjekt Hjemmekino

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp - jeg sjekket også denne siden og fant ut at den er kompatibel. Men jeg ble usikker da jeg samtidig fant div andre forum-svar som beskrev at fjernkontrollen fungerer veldig bra med Get-boksene men ikke Altibox-boksene. Kanskje svarene i de andre innleggene (ikke her på siden...) at Logitech har fått oppdatert sin database så den også omfatter Altibox-boksene...

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Logitech er ganske flinke på og oppdatere databasene sine, og ja den fant og styrer altibox'n min helt kurant, faktiskt har jeg knapp til og returnere til sist sette kanal (som ble fjernet fra fjernkontrollen dems for en eller annen grunn)

Den vil vel dog komme opp som en DVR boks, men utover det så var det nesten overaskende lite manuelt som måtte til på den, forutenom oppsett av favoritt kanalene de måtte jeg plotte inn manuelt, men det er også fordi jeg flytta på de fleste kanalene jeg bruker også.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TorTorden: Takk for din tilbakemelding. Bare for å være sikker: Du har altså Altiboxdekoderen VIP1853?
    Når jeg slår på dekoderen kommer jeg inn i Altibox-velkomstvinduet - der selve TV-bildet kun er et lite "vindu" nederst. For å få åpnet dette (og dvs komme ut av velkomstvinduet) må jeg trykke på "TV"-knappen på Altibox-fjernkontrollen. Kan Logitech-ultimate-kontrollen også utføre den typen kommandoer - eller må man uansett gjøre dette vha den vanlige fjernkontrollen? Beklager hvis dette er et veldig dumt spørsmål!!

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var ikke helt sikker på modellen, men ja er VIP1853 det står i komponent lista mi når jeg sjekker harmony kontoen min, og disse kommandoene ble for min del i alle fall meget intuitivt plassert, faktiskt eneste jeg manuelt satte opp på fjernkontrollen var at jeg satte den røde record knappen til og slå av og på tven, noe jeg bruker i når jeg bytter fra lerret til tv bruk, lerretet bruker litt for lang tid til og rulle opp til at tven rekker og få på signalet sitt :P

Mange av disse knappene er vel lagt til farge knappene så f.eks den røde knappen på harmony'en fungerer som den røde knappen på altibox fjernkontrollen, alt dette kan tweakes som du ønsker om det ikke fungerer optimalt ut av boksen, men personlig så var det eneste manuelle jeg gjorde var og legge opp favoritt kanalene (som er egen funksjon i harmonyen)

Var egentlig en ganske problem fri opplevelse denne gangen og legge inn altiboxen, var litt mer surr med gamle projektoren og receiver men med litt tweaking så fungerer det feilfritt, og det er bare ved enormt sære tilfeller jeg bruker de vanlige fjernkontrollene nå.

Altiboxen ligger forsåvidt på gulvet på kontoret sammen med effekten og receivern så skulle jeg brukte den vanlige fjernkontrollen må jeg inn der for og peke :P
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Altibox VIP1853 og Logitech Touch

Hei,

Jeg har en Logitech Touch og får ikke den til å virke mot min Motorola VIP1853 som jeg fikk i kveld som erstaning av I-Can (Altibox). Har prøvd den linken ovenfor, også jeg får VIP 1853 som en gyldig komponent. Så nå står jeg helt fast, er det noen som vet om den skal fungere og i såfall hva jeg må gjøre?

Takker for all hjelp (jeg regnet i grunnen med at Ultimate og Touch skulle kunne by på samme kompabilitet)

PS Er det noen som vet om Altibox har ett eget oppsett på sine fjernkontroller? Prøvde å lære opp logitechen ved hjelp av IR signalenen til Altibox sin fjernkontroll. Men får bare beskjed om at signalet er ukjent og ikke lar seg bruke.
    Sist endret av Ben.Dover; 03-25-2014 kl 23:52

Active Mr Jetta sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Levanger
    Poster
    336
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv konfigurert min Harmony One til å fungere mot Altibox sin 1963 PVR. Ligger som Altibox VIP-1963 i harmonys database. Kanskje den gjør samme nytten selv om navnet er litt forskjellig.. Verdt et forsøk!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Prøvde den og fikk den til å fungere en liten stund, men ett eller annet på logitech'en fikk komunikasjonen til å stoppe opp. Men det kan være en feil jeg klarte å rote til selv. Skal prøve på nytt.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Fant ut av en vesentlig sak ved en tilfeldighet. Alt er ikke på plass, så noe må settes opp av meg. Men ser ut til å fungere.
    I Logitech Databasen ligger Motorola VIP1853 med flere profiler og der ligger en som heter Altibox VIP1853, så det er helt tydelig at Altibox kjører ikke på standard Motorola ir-signaler.

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Levanger
    Poster
    336
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det stemmer at det er noe litt sært med Altibox sine fjernkontroller. OM jeg ikke husekr helt feil fikk jeg selv hjelp av en representant for Logitech her på forumet med liknende problem. Søk i tråden som handler om Harmony One.. der vil du nok kanskje finne noen svar som kan hjelpe deg videre.

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Levanger
    Poster
    336
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Om du leser litt her http://avforum.no/forum/showthread.p...=1#post1754088 ser du at jeg fikk hjelp.
    Du kan jo prøve å sende Jørgen en mail, kontaktinfo finner du her http://avforum.no/forum/member.php/48830-Jørgen-harmony. Ser det er lenge siden han har vært aktiv, så om du ikke får noe respons tar du heller kontakt med Harmony Support

Lignende tråder

1. Logitech Harmony Ultimate - Styre HTPC/XBMC via nettverket?
    By dEEP in forum AV gadgets og portabel AV
    Svar: 3
    Siste melding: 07-16-2013, 23:12
  2. Altibox PVR, ADB vs Motorola (tidl Kreatel)
    By hermansen in forum Digitalt bakkenett og kabel-TV
    Svar: 0
    Siste melding: 09-13-2012, 22:23
  3. Altibox Motorola-tuner: statisk oppløsning på HDMI
    By knutinh in forum Digitalt bakkenett og kabel-TV
    Siste melding: 02-16-2012, 11:54
  4. Svar: 1
    Siste melding: 02-06-2007, 22:56
  5. Styre UPCs dekoder med Pioneers fjernkontroll
    By huginmunin in forum Kalibrering/tweaking