Ca 30% av CD Kabel sine kunder blir utestengt fra T-We lanseringen

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ca 30% av CD Kabel sine kunder blir utestengt fra T-We lanseringen

CD fortsetter å forskjellsbehandle kundene sine. 30% får nå ikke bli med på lanseringen av T-We. De fleste som er litt "nerd" på av-utstyr vet at det er gøy å være med når nye tjenester som dette blir lanser og tatt i bruk. Da kan man være med helt fra starten med å diskutere problemer og dele erfaringer etc. Det får nå 30% av CD sine kunder ikke være med på.

https://kabel.canaldigital.no/Aktuel...te-a-se-tv-pa/

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, en stor teknisk operasjon å legge ut T-We tro? CD ruller T-We gradvis ut. Skien ++ har hatt T-We en stund, burde dem også ha ventet? Og Nrk er ikke klar til lansering ennå. Men sånn som du legger opp til, så burde CD ventet med T-We til det ble klart for alle kunder, vi må vel unne dem som får det før jul :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg mener at CD burde vente. Ingen vits i å rushe dette ut nå hvis ikke alt er klart. Det er helt greit for meg at Skien + et par steder til har det som prøveprosjekt, men ved lansering burde resten få det ca. samtidig. De kunne rullet det ut med ca. en ukes mellomrom, slik de gjorde med en annen firmware-oppdatering. De har tidligere lovet at alle skulle få det i 2013.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brorparten av de som må vente, er vel tilkoblet kabelnett der Canal Digital ikke sitter i førersetet (SMATV-nett).
    Å hevde at Canal Digital skal vente med utrulling av ny teknologi, inntil alle eldgamle SMATV-nett har funnet det for godt å oppgradere den tekniske plattformen sin, faller på sin egen urimelighet. Nei, la heller de som er villige til å stase, få ny teknologi med en gang. Jeg drifter selv et SMATV-nett (dugnads-drevet), der vi har satset enorme ressurser på å følge teknisk utvikling. Samtidig ser jeg mange tilsvarende nett, der de heller tar ut fortjenesten i lønn, og dermed ikke har penger til utvikling/utbedring av nettet. At alle andre skal sitte og vente på disse "tregingene" er bare ikke akseptabelt.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei. Mitt innlegg gjelder ikke SMATV-nett. Det er kun de største byene Oslo, Bergen og Trondheim + pilotområdene som får dette nå. Det er mange ordinære CD Kabel-kunder rundt om i andre deler av landet som blir utestengt nå fordi CD ikke har fått fingeren ut og oppgradert alle sine egne sentraler. Hadde det bare vært SMATV-nett som måtte vente, så hadde jeg vært enig med deg.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meg bekjent er alle Canal Digital sine egne nett allerede klare? Og en lang rekke SMATV-nett også. Hvilke av Canal Digital sine egne nett er det som rapporteres "uklare" egentlig? Har de i det hele tatt egne nett utenfor byene?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du leser et jeg linket til i første innlegg så ser du at 70% av cd-kabel sine egne kunder får dette nå. Det vil si at 30% av cd-kabel sine kunder er tilknyttet sentraler som ikke er ferdig tilrettelagt. Det er i hvertfall det kundeservice og informasjonssjefen oppgir som grunn. Hvis du har andre informasjoner som sier at disse allerede er klargjorte, så er jo det veldig interessant og da vil jeg gjerne høre mer om det og hvilke kilder du har det fra. Om de har nett utenfor byene vet jeg ikke, men jeg vet at de har sentraler i mange byer rundt om i landet.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det nok SMATV-nett vi snakker om ja. Canal Digital refererer alltid til disse som sine egne kunder. Det er de jo strengt tatt også, da de mottar analoge signaler via kabeltilbyderens anlegg, og digitale signaler via PACE-boksene til Canal Digital.
    For å være klar for kommende teknologi måtte vi legge om fra parabol-mottak (med PACE-bokser), til å benytte fiber rett mot senderen til Canal Digital. Dette er jo en smal sak for oss som har hatt bredbåndstilbud og fibertilknytning i lengre tid. Men for SMATV-nett uten fibertilknytning fra før, kan dette representere en stor utgift, og lang ventetid.

Uansett, det er helt fjernt å bremse oppstart av ny teknologi, bare fordi det finnes enkelte områder som er problematiske. Da burde jo teleoperatørene kuttet ut 4G også, bare fordi det ikke er tilgjengelig overalt?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det er DU som snakker om SMATV. Jeg gjør ikke det. Jeg snakker om CD-Kabel sine sentraler. Der er de som trenger å tilrettelegges i.flg. CD. Det snakkes ikke fra CD sin side om noen områder som er problematiske. Det er bare at noen sentraler ikke blir prioritert på lik linje med andre sentraler. De burde bare ha ventet med oppstart til alle sentralene var tilrettelagt. Det er ikke snakk om å bremse ny teknologi, men å gi folk det de er blitt lovet. Det ble aldri tidligere nevnt hverken i presseoppslag eller produktbeskrivelser at lanseringen kun skulle gjelde for kunder tilsluttet noen utvalgte sentraler. Jeg liker ikke at bla. mine penger skal brukes til å forsere tilretteleggingen i f.eks Bergen, mens "min" sentral blir nedprioritert (og det er ikke første gang).

Btw. Når det gjelder TV, så har jeg dessverre ikke noe alternativ å bytte til slik jeg har med f.eks teleoperatører.
    (Og CD-Kabel har fellesavtaler med mange borettslag rundt om kring som IKKE har SMATV. Jeg bor i ett av dem. )
    Sist endret av force; 11-19-2013 kl 10:03

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du mener altså at Canal Digital har et større "samfunnsansvar" enn for eksempel teleoperatørene, fordi Canal Digital har forhandlet frem en distribusjonsavtale ditt borettslag ikke kan bryte?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Saklig

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sakelig? Det er du som sutrer fordi du ikke får leke med "de nye lekene" med en gang? Du har aldri blitt lovet at du skulle ha tilgang på T-We nøyaktig samtidig med samtlige andre Canal Digital kunder i Norge. Og en annen ting, 30% blir da ikke utestengt, slik du påstår i trådtittel. Det skjer en gradvis utrulling - forhåpentligvis i en takt CD klarer å håndtere, og du er grinete fordi du ikke er med fra dag en? Det har da ingen ting med utestengelse å gjøre.
    Sist endret av Gorm; 11-21-2013 kl 16:35

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Saklig ja, fordi jeg har aldri nevnt noe om samfunnsansvar eller om at borettslaget har en kontrakt de ikke kan bryte. Bare oppspinn fra din side. Du blander inn ting som er helt uvedkommende for saken. Virker som du bare er ute etter å krangle. Hadde faktisk ventet litt mer seriøsitet fra en "Administrator". Og så fortsetter du bare i neste post med beskyldninger og prøver å rakke ned på meg? De barnehagetaktikkene burde du legge fra deg. Det mener jeg virkelig. Dette tullet gidder jeg ikke å være med på. Herved er denne saken avsluttet fra min side, inntil evt. noen andre skulle melde seg på med litt mer seriøse innspill.

Btw.
    Ca 30% av CD Kabel sine kunder er utestengt fra T-We lanseringen.
    (De fleste har nok fått med seg at lanseringen skjer i dag.)

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt begrepsforvirring eller? Du er ikke utestengt fra lansering, når lanseringen kun er utsatt i ditt område. Du har kun utsatt lansering. Er du utestengt fra lansering, får du det aldri.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt grammatikkforvirring eller?
    Jeg har ikke sagt utestengt fra T-We eller utestengt fra lansering, men utestengt fra lanseringen. Bestemt form entall. Denne lanseringen (som skjer i dag). (Burde gå klart frem av mitt første innlegg.)

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, kommer vi noen vei?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @force, gratulerer som førstemann på min ignoreringsliste.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk, jalla0998. Det var jo hyggelig.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k Vis post
    Hmm, kommer vi noen vei?
    Nei. Overhodet ikke. He,he.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

T-WE

Til orientering kan jeg fortelle at jeg bestilte en T-WE boks fra Canal Digital da den ble lansert go testet den en uke før jeg sendte den tilbake. Etter min mening er det ikke noe de 30%-ene har gått glipp av. Fint at boksen har 8 tunere ja (eller var det 4?), men PVR systemet i seg selv er primitivt sammelignet med det du kan få "gratis" på en PC (du må selvsagt kjøpe hardwaren). Jeg kjører NextPVR som er et gratis system med 4 tv-tunere i pc'en og "kan" mye mer enn en T-WE boks.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Lignende tråder

1. Snickers-Is utestengt?
    By Mirage in forum Generell chitchat
    Svar: 54
    Siste melding: 05-26-2010, 14:28
  2. Svar: 5
    Siste melding: 08-19-2009, 10:59
  3. Svar: 20
    Siste melding: 03-12-2008, 17:53
  4. Beviste kunder.
    By RS in forum Generell chitchat