NRK og DD 5.1

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4

Tråd: NRK og DD 5.1

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Sted
    Oslo
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

NRK og DD 5.1

Kanskje litt off-topic i denne kategorien, men jeg prøver meg allikevel....
    Som kjent begynte GET å formidle NRKHD i DD for ca halvannet år siden. Jeg registrerer at de aller fleste sendinger foregår i DD 2.0, selv forholdsvis nye filmer som garantert finnes i DD 5.1. Unntaket har vært noen direktesendte programmer, der jeg har registrert at NRK har sendt i DD 5.1 Hva er hensikten med dette, hvorfor kan de ikke utnytte muligheten når teknikken tross alt er på plass? Ser f.eks. at TV3HD stadig vekk formidler filmer i DD 5.1, opplevelsen blir jo milevis bedre.

Noen som vet hvor skoen trykker for NRK?

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gammel og sidrumpa tankegang, og ikke minst det faktum at de aller aller fleste fortsatt knapt vet hva stereo er....

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xante Vis post
    Noen som vet hvor skoen trykker for NRK?
    Antagelig fordi nrklisensen er for lav. De har ikke råd til high-end utstyr for koding av programmaterialet

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,885
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det jo sånn at NRK sender mer og mer programmer i 5.1.....filmer og serier som er innkjøpt uten 5.1 lyd er det vanskelig å gjøre noe med...men Broen går i 5.1, Lillyhammer osv....Nå er det jo også sånn at NRK begynte med 5.1, så fikk de klager på at lyden ble skurrete hos enkelte seere, så de droppet det et års tid. Grunnen var vel at de ikke brukte "riktig" Dolby utstyr første gangen...nå gjør de det, og alt er såre vel....eller så vel som man kan forvente av NRK..mange filmer på NRK 2 og 3 har 5.1 lyd..har ikke opplevet noen direktesendte programmer hvor NRK sender i 5.1....Svenskene deriomot kjører jo f. eks sine GrandPrix sendinger live i 5.1...jeg ser all TV via parabol, også svensk TV.
    PS: SVT1 sender jo Homeland i 5.1..:-)....og den nye serien på TV3HD Blacklist går i 5.1....men er ikke sikker på om det er noe ordentlig 5.1 lyd der....den svenske TV3 sender samme serie i i 2.0(1)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •