Heisann,

I dag er oppsettet mitt en moderne Sony LED TV med Riks TV kort og CAM i. Dette er koblet på stor antenne på taket.

Har ikke bodd i denne leiligheten lenge, men opplever desverre flimring når det er kjappe bilder. Som f. eks. i actionfilmer eller sport når kameraet flyttes raskt. Flimringen varer i en tidels sekund, nesten vanskelig å få med seg noen ganger. Fargen på flimringen er mange, spesielt rosa og rød, som når en videofil er korrupt. Flimringen oppstår helst på nedre halvdel av skjermen.

Har prøvd å Google flimring og Riks TV, og har sjekket og ordnet slik at det ikke er noen strømkabler eller annet som ligger nærme antennekabelen. Har også sjekket kontaktpunktene på antennekabelen helt til veggen (jording + kobber) og alt skal være i orden.

Kan det være så enkelt som at antennen på taket ikke står optimalt? Som at jeg mottar for lite informasjon/data og at det er derfor bildet blir "korrupt"?

Jeg er veldig grønn på det her og tror ikke jeg helt forstår hvordan det fungerer. Men jeg setter pris på om det er noen som er villige til å opplyse meg og komme med tips til hva jeg kan gjøre for at TV bildet mitt blir som det skal hele tiden.