Ny ci- modul fra RiksTV blir ikke lagt opp automatisk på min LG tv. hjelp?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2013
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny ci- modul fra RiksTV blir ikke lagt opp automatisk på min LG tv. hjelp?

Hei. Jeg har en LG LCD tv 42" med RiksTV på(42lc5 eller 42lc4). Jeg har lenge vært plaget med sagen-dikoter boksene som ikke fungerer som de skal. Derfor har jeg anskaffet meg en ci-modul ( det er vel det det heter).

I brukerveiledningen sto det at jeg skulle frakoble sagenboksen (selvfølgelig )først og koble antenner rett i tven. Deretter skulle jeg dra ut tv ledningen, sette kortet inn i ci- modulen( har prøvd begge veier), så sette modulen inn i tven og slå på tven. Hvilket jeg har gjort og tven registrerer at det er en ci-modul i tven. Videre står det at jeg skal skal fortsette med å utføre det det står i TVEN sinn brukermanual. Der står det ingenting om hvordan man skal gjøre det koble til ci-modulen.

Jeg har tidligere kjøpt et annet tv hvor jeg fikk med lignende ci-modul. Den plukket opp alt automatisk, men da var det jo ikke allerede gjort noen innstillinger på tven siden den var heilt ny.

Så jeg lurer hovedsakelig på hvordan jeg kan få RiksTV kortet og modulen til å funke?

Blir evig takknemlig hvis noen kan hjelpe
    Mvh jente23

Intermediate johnsen90 sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Grålum
    Poster
    910
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Inger21
    Hei. Jeg har en LG plasma tv ca 50" med RiksTV på. Jeg har lenge vært plaget med sagen-dikoter boksene som ikke fungerer som de skal. Derfor har jeg anskaffet meg en ci-modul ( det er vel det det heter).

I brukerveiledningen sto det at jeg skulle frakoble sagenboksen (selvfølgelig )først og koble antenner rett i tven. Deretter skulle jeg dra ut tv ledningen, sette kortet inn i ci- modulen( har prøvd begge veier), så sette modulen inn i tven og slå på tven. Hvilket jeg har gjort og tven registrerer at det er en ci-modul i tven. Videre står det at jeg skal skal fortsette med å utføre det det står i TVEN sinn brukermanual. Der står det ingenting om hvordan man skal gjøre det koble til ci-modulen.

Jeg har tidligere kjøpt et annet tv hvor jeg fikk med lignende ci-modul. Den plukket opp alt automatisk, men da var det jo ikke allerede gjort noen innstillinger på tven siden den var heilt ny.

Så jeg lurer hovedsakelig på hvordan jeg kan få RiksTV kortet og modulen til å funke?

Blir evig takknemlig hvis noen kan hjelpe
    Mvh jente23
    Hvillen feilmelding får du opp kanal nr3 som skal være tv2?
    Så lenge kortmodul og kort er helt nytt og dette er tilkoblet en antenne tar det ca en times før cam mottar "paringskoden" altså pairing. Kjøpte du modulen fra kundesenter eller butikk?
    Sony HW55 - Dreamscreen V5 Dynagrey 100" - Oppo 103D - Apple Tv - Panasonic ZT60
    Klipsch RF82-RC62-RS42 - Xtz 12.16 - Yamaha CX5000 - Emotiva XPA-3 - Rotel 1562

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2013
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skjermen er svart og det står "ingen signal" når den står på HDMI inngangene og AV1 inngangene, og er bare full av snø når den står på antenne. ci- modulen fikk jeg av lefdal når jeg kjøpte nytt RiksTV abonnement til min bestemor ( som takk for at jeg valgte RiksTV til henne også).

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Grålum
    Poster
    910
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får du ikke inn nrk kanalene heller? Så lenge du har koblet antennekabelen i tven så skal disse være tilgjengelig etter endt kanalsøk.
    Klarer du å finne ut hvilken Lg 50 du har. Altså modelnummeret.

Altså ikke under hdmi, men vanlig tv.
    Sony HW55 - Dreamscreen V5 Dynagrey 100" - Oppo 103D - Apple Tv - Panasonic ZT60

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skjermen er svart og det står "ingen signal" når den står på HDMI inngangene og AV1 inngangene, og er bare full av snø når den står på antenne. ci- modulen fikk jeg av lefdal når jeg kjøpte nytt RiksTV abonnement til min bestemor ( som takk for at jeg valgte RiksTV til henne også).
    Modulen må pares opp mot kortet ditt. Hvis du fikk den med kortet til bestemoren din, er kanskje modulen paret opp med hennes kort. Eventuelt er den hverken paret med hennes eller ditt kort. Hva gjorde de i butikken da du fikk modulen? Var de inne på ditt abonnement og gjorde endringer?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2013
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Modellen er lg42lc4 eller lg42lc5

Jeg får ikke inn NRK heller nei. Jeg har satt i tv antennen i tven sammen med modulen og kortet riktig vei. Så gikk jeg inn og skiftet inngangen på tven til antenne ( ikke hdmi1, hdmi2, hdmi3, hdmi4, AV1, Av2, Av3, component eller RGB som var alternativene)
    Så Søkte jeg opp kanalene, hvor ingen kanaler ble funnet.

På butikken sa de at de hadde paret dem. Jeg var ikke helt sikker hva han mente men når jeg spurte om jeg kunne bruke kortet mitt på de andre sagenboksene som står på hytta selv om jeg har ci-modul hjemme svarte han ja fordi det gikk han inn og registrerte.

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk at du må søke etter kanalene som "digitale" og "antenne" - uten at jeg er kjent med TVen din. TVen din støtter MPEG4 og DVB-T?

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Grålum
    Poster
    910
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å sjekke om tven registrerer modulen se her:
    LG 26 LC5* Owner's Manual (Page 56 of 120)

Fått sjekket om at tven er RiksTV godkjent?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2013
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Søke etter kanalene "digitale" eller "antenne"? Det vil si inngangen før jeg søker etter kanaler?

MPEG4 og DVB-T? Vet jeg ikke hva er men det står utpå brukerveiledningen til tven at den støtter DVB

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Søke etter kanalene "digitale" eller "antenne"? Det vil si inngangen før jeg søker etter kanaler?

MPEG4 og DVB-T? Vet jeg ikke hva er men det står utpå brukerveiledningen til tven at den støtter DVB
    Bytter mellom digital og analog ved å trykke på knappen øverst til venstre på fjernkontrollen, merket INPUT D/A. Har må du velge så tven står på digital.

Trykk så meny -> setup -> Autotuning -> kjør på!

Da bør du finne kanalene, og NRK bør kunne ses på - hvis tven din støtter rikstv.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2013
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av johnsen90
    For å sjekke om tven registrerer modulen se her:
    LG 26 LC5* Owner's Manual (Page 56 of 120)

Fått sjekket om at tven er RiksTV godkjent?
    Prøvde meg på sjekke om tven registrerer modulen men finner ikke frem til noe ci-informasjon. Jeg har ikke samme oppsett som på linken du sendte. Lette gjennom alle tingene i menyen for å se om jeg fant noe lignende. Fant det ikke. Men når jeg drar ut ci-modulen kommer det opp " ci-modul fjernet" så jeg tror den registrerer modulen.

Kjekket med RiksTV. De har gjort en del registreringsfeil som de mente måtte gjøres om før jeg fortsatte å finne ut hva som hva jeg gjør galt for å ikke finne noen kanaler. Selv om RiksTV mannen mente at registreringen ikke skulle ha noe med mine problemer å gjøre.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2013
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av r0ver2
    Bytter mellom digital og analog ved å trykke på knappen øverst til venstre på fjernkontrollen, merket INPUT D/A. Har må du velge så tven står på digital.

Trykk så meny -> setup -> Autotuning -> kjør på!

Da bør du finne kanalene, og NRK bør kunne ses på - hvis tven din støtter rikstv.
    Ok så da er det rett at den skal stå på antenne.
    Gjorde det og søkte etter kanaler med aut. innstillinger ( som er automatisk kanalsøk).

Men som sakt så ville RiksTV at jeg skulle rydde opp i deres feil først. Fordi de har overført mitt abonnoment på min bestemor uten at jeg har bedt om det. Han mente at det ikke skulle ha noe med mine problemer å gjøre men at det måtte gjøre dette først.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Sted
    Oslo
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NRK-kanalene er åpne, og er ikke avhengige av at du har CI-modul/kort i TV'n. Benytter selv RiksTV på hytta, og hvis jeg drar ut modulen så fungerer fortsatt NRK 1, 2 og 3. De andre kanalene derimot er blokkert uten modul. Så jeg ville derfor aller først ha forsøkt å få inn NRK.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2013
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er dette hele modellkoden? "42lc4" eller "42lc5"

Ser ikke ut som TV-en din er godkjent for RiksTV. Det kan hende du får inn signaler og NRK, men betalingskanaler vil du ikke få bilde på.

Hvis RiksTV anbefaler en forsterker mellom TV og antenna så kan du bare si nei. Det er ikke nødvendig for din type TV.

Gå inn på dekningskartet:
    https://www.rikstv.no/kundeservice/s...sjekk-dekning/

Tast inn postnr eller adresse. Finn beste sender, bruk første MUX.

Følg så dette:
    1. Trykk på Meny-knappen
    2. Marker Oppsett, så trykk OK.
    3. Gå inn på Man. Innstilling (Manuell instilling)
    4. Se om det står VHF CH eller UHF CH
    5. Endre CH til første MUX nummeret du fant på dekningskartet (eksempel)
    6. Er det noe utslag på Dårlig - Normal - Godt?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •