Trenger jeg dekoder fra GET?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger jeg dekoder fra GET?

Hei, har Get hjemme, men ingen dekoder per dags dato da vi ser lite tv.
    BOrettslaget har en avtale, så det ligger noen kanaler fritt.

Er det mulig å ta en antennekabel fra der utgangen til dekoderen kommer ut av veggen, og sette denne i tv'en for å få kanaler? (Har prøvd, men ser at det er annen type kontakt som går til dekoder enn tv på kabelen jeg har i veggen nå)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GWH
    Hei, har Get hjemme, men ingen dekoder per dags dato da vi ser lite tv.
    BOrettslaget har en avtale, så det ligger noen kanaler fritt.

Er det mulig å ta en antennekabel fra der utgangen til dekoderen kommer ut av veggen, og sette denne i tv'en for å få kanaler? (Har prøvd, men ser at det er annen type kontakt som går til dekoder enn tv på kabelen jeg har i veggen nå)
    det skal være nok å trekke en vanlig coax-antennekabel mellom tv og veggkontakt. Så kan du gjøre et kanalsøk på TVen og du bør få inn de kanalene som ligger analogt. Med dårligere analog billedkvalitet selvfølgelig. DE analoge kanalene ligger åpent og fritt, enn så lenge

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hos Get får du leie gratis Hd-dekoder, så ser ikke poenget med dette? Den er også så liten at den kan umulig være i veien for noe. (ca 2x7x12cm)

Newcomer HilRam sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Sted
    OSLO
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I tillegg til dårlig kvalitet så er det også nå bare 12 kanaler som sendes analogt, hvis jeg har forstått riktig.
    "If you can't be right, be wrong at the top of your voice!"

Intermediate nf sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yes, kan bekrefte at Get økte prisen med drøyt 10% (de poengterer forøvrig i svar til meg at de ikke bruker konsumprisindeksen men setter prisen helt etter eget ønske) rett før de senket antallet analoge kanaler til 12.

Dekoder er ikke gratis - det betinger digital grunnpakke som koster 50 kr mer pr mnd - og viktig - det er kun første dekoder som er "gratis", skal man ha en for uttak nr 2 så er det 99,- raske til.

Dekoder på digital grunnpakke bare for å håve inn dekoderleie synes jeg er dårlig gjort. De kunne valgt å sende grunnpakken ukodet til alle abonnenter med grunnpakke - og det har jo alle hvis de er koblet til. Ingen problem for nye TV med digital tuner å ta inn digitale kanaler om bare Get ikke hadde sladdet de. (Mine digitale TV'er finner ca 178 kanaler hvor bare noen få er usladdet). Det begrenser også muligheten til å kjøpe Blu-Ray spillere med digital TV-tuner og harddisk opptaker.

Get hevder noe med kostnader for infrastrukturen som grunn til de stadige prisøkningene, men samtidig har netto overskudd senere år øket fra 150 mill til 450 mill - så det er snakk om en prioritering av uttak av fortjeneste til eierne og ikke en investering i infrastruktur/vedlikehold eller (*sjokkerende forslag*) rimeligere priser til abonnentene. (Kilde proff.no - se på posten for "Konsernbidrag" - dvs penger som går fra Get Norge til finansielt holdingselskap = eierne)

Slik har prisutviklingen vært på TV grunnpakke fra Get
    ------------
    2001: 101,-
    2002: 106,-
    2003: 110,-
    2004: 110,-
    2005: 144,-
    2006: 144,-
    2007: 149,-
    2008: 209,-
    2009: 219,-
    2010: 231,-
    2011: 249,-
    2012: 279,-
    2013: 309,-

Tør vel påstå at det er en heftig prisøkning når en tenker på at teknologi - spesielt digital teknologi - blir stadig bedre for samme sum penger.

Utviklingen og overskuddene til kabel-TV selskapene speiles ganske godt mot "konkurrentene" (Canal Digital etc). Det er en stilltiende bransje-prising hvor prisene ikke varierer mer enn +/- noen tiere.

Vi "forbrukere" melkes godt...

Active YeOlde sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HilRam Vis post
    I tillegg til dårlig kvalitet så er det også nå bare 12 kanaler som sendes analogt, hvis jeg har forstått riktig.
    Jeg har gjort det, og du får de analoge som blir sagt her. Men du vil ikke få alle kanalene du har inn på dekoderen din i et annet sted i huset. Men jeg trakk kun antennekabel rett i tv'n og søkte inn.

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,887
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo ting som kan tyde på du har en bedre forretningsmodell enn GET har.......:-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •