Tidligere RiksTV kundebehandler, Ask Me Anything!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 28
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2013
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tidligere RiksTV kundebehandler, Ask Me Anything!

Grei tråd for de som har spørsmål om RiksTV's kundeservice eller henvendelser de mangler svar på. Merk: Jeg har ikke tilgang til RiksTV sine systemer.

Vil også informere dere om at personlig informasjon om tidligere kolleger og meg vil ikke bli gitt ut.

Kan svare på spørsmål alt fra faktura til teknisk og generell kundebehandling.

Active NorwegianGoose sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fordeler/ulemper GET kontra RiksTV

Intermediate johnsen90 sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Grålum
    Poster
    910
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Get:
    Mulighet for internett også.
    Bedre pvr dekoder.
    Mer stabilt enn RiksTV.

RiksTV:
    Mulighet for kortmodul.
    Enkel tilkobling av utstyr.
    Fungerer ganske greit HVIS du er i grønn sone.
    Mulighet for tv 4 steder og du betaler kun for 1 sted.
    Man kjøper dekoder, Get har leieavgift.

Tilnærmet samme kanaltilbud for samme pris ca 370,-
    Sony HW55 - Dreamscreen V5 Dynagrey 100" - Oppo 103D - Apple Tv - Panasonic ZT60
    Klipsch RF82-RC62-RS42 - Xtz 12.16 - Yamaha CX5000 - Emotiva XPA-3 - Rotel 1562

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av johnsen90
    RiksTV:
    Mulighet for kortmodul.
    Enkel tilkobling av utstyr.
    Fungerer ganske greit HVIS du er i grønn sone.
    Mulighet for tv 4 steder og du betaler kun for 1 sted.
    Man kjøper dekoder, Get har leieavgift.

Tilnærmet samme kanaltilbud for samme pris ca 370,-
    Forstod på forhandler at selv om man er i grønn sone så er det allikevel ustabilt ved høytrykk. Stemmer dette?

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Grålum
    Poster
    910
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja det kan forekomme dog da er du meget uheldig
    Sony HW55 - Dreamscreen V5 Dynagrey 100" - Oppo 103D - Apple Tv - Panasonic ZT60

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Forstod på forhandler at selv om man er i grønn sone så er det allikevel ustabilt ved høytrykk. Stemmer dette?
    Jeg har hatt rikstv en stund med inne antenne, det er til dels plaget med ustabilt bilde når det er elektrisk støy i område ovner som slår seg av/på eller lignende, folk som går forbi antennen, og dritvær.

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Grålum
    Poster
    910
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja inneantenne vil alltid være en flaskehals. Den innhenter alt av alle signaler. Har du ikke mulighet for evnt en uteantenne der du bor?

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av johnsen90
    ja det kan forekomme dog da er du meget uheldig
    Takk. Ifølge forhandler gjleder dette for de som er i grensen av grønn sone, mot lysergønn eller hva dekningkartets farge har.....

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2013
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager sent svar, avforum var nede.

Du er veldig heldig hvis du får det til å virke med innendørs antenne. Det kan være så mye forstyrrelser at du knapt får inn noe. Ofte skyldes det radio, betongvegger og at antenna tar inn 360 grader (tar inn enda mer støy). Om du skal vurdere en innedørs antenne så burde du finne en type som er rettningsbestemt. Disse finner du nesten ingen steder, men er verdt et forsøk.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sexualpanda
    Beklager sent svar, avforum var nede.
    typisk kundebehandler å påstå at AVforum var nede Det har vært oppe hele tiden her, så var nok nettet ditt det var noe problem med

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2013
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan hende, ikke lett for meg å si det Har ikke noe med kundebehandling å gjøre det? haha.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Riks-tv er greit det men største frustrasjonen er at de aldri har klart å få en skikkelig PVR på markedet.
    Det synes som pris er det eneste som styrer innkjøp og godkjenning av Tunere. Kvalitet har de iallefall aldri tenkt på....

Intermediate Mr. Gadget Man sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PG*
    typisk kundebehandler å påstå at AVforum var nede Det har vært oppe hele tiden her, så var nok nettet ditt det var noe problem med
    Jeg hadde faktisk ikke tilgang heller store deler av dagen i går...uviss grunn.

Så spørsmål:
    Jeg har tilkoblet 4 tv'er/kort hjemme, hvordan gjør jeg det enklest mulig hvis jeg vil ha RiksTV på hytta i tillegg? (Pris har selvsagt fokus)

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Grålum
    Poster
    910
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr. Gadget Man

Så spørsmål:
    Jeg har tilkoblet 4 tv'er/kort hjemme, hvordan gjør jeg det enklest mulig hvis jeg vil ha RiksTV på hytta i tillegg? (Pris har selvsagt fokus)
    Tror PG* bare tullet da avforum faktisk var nede:P

Men du ønsker fortsatt å ha alle 4 operative hjemme pluss en til på hytta altså 5 totalt? Hvilken kanaler kunne du tenke deg å benytte deg av på hytta?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vårt problem er at RiksTV aldri svarer på e-postene......

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2013
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jerognal
    Riks-tv er greit det men største frustrasjonen er at de aldri har klart å få en skikkelig PVR på markedet.
    Det synes som pris er det eneste som styrer innkjøp og godkjenning av Tunere. Kvalitet har de iallefall aldri tenkt på....
    Utifra det jeg har forstått fra tidligere kunder og opplever er at RiksTV har valgt billige deler.
    Dette er for å forminske betalingen per mottaker. Ja, jeg er enig at PVR mottakerene RiksTV tilbyr er elendige, de er veldig fine når de faktisk virker.

Sitat Opprinnelig postet av Mr. Gadget Man

Så spørsmål:
    Du har helt sikkert RiksPakken? Om du vil ha en TV til så vil de koste enda 379,- altså 758,- i måneden. Da har du mulighet til å ha 8 programkort/mottakere.
    Annen løsning er å flytte utstyret fram og tilbake, men det er masse slit med tilkobling og frekvensbytting.

Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Vårt problem er at RiksTV aldri svarer på e-postene......
    Ofte masse å gjøre på e-post, noe spesielt du lurer på?

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt RiksTV i 5-6 år og skjønner ikke påstanden om at Get er mer stabilt - mao RiksTV ustabilt.
    Jeg hengte opp en antenne fra Biltema ute, satte kortet i TVen (og bruker den innebyggede tuneren) og siden har det fungert hvert eneste minutt.
    Siden den gang har vi utvidet med 2 Tver til, alle benytter innebygget tuner, og jeg har absolutt ingenting å klage på.
    Mulig jeg har hatt flaks for en gangs skyld?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2013
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcad
    Har hatt RiksTV i 5-6 år og skjønner ikke påstanden om at Get er mer stabilt - mao RiksTV ustabilt.
    Jeg hengte opp en antenne fra Biltema ute, satte kortet i TVen (og bruker den innebyggede tuneren) og siden har det fungert hvert eneste minutt.
    Siden den gang har vi utvidet med 2 Tver til, alle benytter innebygget tuner, og jeg har absolutt ingenting å klage på.
    Mulig jeg har hatt flaks for en gangs skyld?
    Det er ikke like lett å få inn digitale signaler via antenne som kabeltv.
    Ikke ta det som en bekreftelse eller tro at det stemmer, jeg sier dette etter det jeg har opplevd. Har selv Canal Digital Kabel hjemme, har vært kunde i 2 år uten problemer.

Ofte så kan de "IDTV"ene kreve mer signaler enn mottakere.

Ganske fint at det fungerer for deg. Opplevde oftest at kunder med IDTVer ikke får inn signaler med små/innendørs antenner. Du er heldig sier jeg bare haha.

Intermediate Brusveen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lokal leverandør her i leiligheita, Min far har riks tv på hytta og hjemme. har hatt det tidligere dog da var den koblet til antenne (clas olson type) og merka godt at den er mottakelig for støy.

Min far har hatt riks tv på hytta i noen år og det har fungert utmerket, han bytta fra Canal digital til riks tv hjemme for og spare kostnader og der har han en nyere "dekoder" Samsung type.

en blei svært overaska, det må være den verste og treigste dekoderen eg har prøvd på lenge, eineste positive er at han kan styre alt via sin tv fjernkontroll da denne også er Samsung,
    når du skifter kanal må du gå sakte ellers så kan du risikere at du havner på feil kanal i forhold til hva info guiden viser, men dog har eg gode erfaringer fra riks-tv men er et must og ha god dekning ellers så er det eit sant h** og se på hd kanaler :P

men har positive erfaringere med riks tv, og kommer nok til og være sterkt med nestegang eg skal ha tv pakke, dog skal det da være ein betre dekoder en den min far har :P

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2013
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Typisk at Samsung mottakeren er treg. Har du nyeste Sofware oppdatering? Sjekk her.

Prøv også en fabrikkinnstilling, det skal ofte hjelpe Kanalskifte skal også bli kjappere ved fabrikkinnstilling.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •