Ny Dekoder Fra Get

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 92
    Newcomer skogskatt sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny Dekoder Fra Get

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du slo meg med tre minutter

Synes den ser veldig interessant ut, ja.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig kult at den har eSATA-kontakt. Snakket med support nå, og de sier den er disablet ved lansering, men i løpet av høsten vil det komme en oppdatering der den kan brukes. Da vil det også bli mulig å se opptak via Get Box Mikro (med mikro+ wifimodul).

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Sted
    Oslo
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Absolutt interessant. Men jeg ser at GET satser på å samle alle boksene sine (TV, telefoni, internet) i en og samme boks. Vel og bra, men det er ikke alltid det er praktisk at alt dette samles i stuen. Selv har jeg patcheskap, switch, mm i underetasjen, der også bredbåndsmodemet står i dag. Dermed må jeg fortsatt operere med flere bokser, og dermed overlappende funksjonalitet.

Newcomer egz sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Da vil det også bli mulig å se opptak via Get Box Mikro (med mikro+ wifimodul).
    Dette er bra, men fikk du vite om dette kun er over Wi-Fi? Virker dumt om dette kun fungerer over Wi-Fi, særlig med tanke på at det er vankelig å få god Wi-Fi dekning i hele huset fra kun en sender. Har kablet nett i huset, og alle bokser er stort sett koblet til nettverket i huset via RJ45 i veggene.

Er også spent på hvordan den nye boksen vil fungere med andre routere. Må man f.eks. bruke den nye boksen som router på nettverket for å få streamingen til å fungere? Forstod det slik at denne også vil erstatte Cisco modemet fra Get som er inernettgateway nå. Uansett virker dette lovende :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har i dag HD PVR og Multimodemet som er Modem/Telefon/WIFI.
    Gleder meg absolutt til jeg kan få en slik en til sommeren (har ikke Fiber-utgaven av GET)!

8 TV-tunere er jo veldig bra! Se på ett program og ta opp 7 andre - endelig har noen skjønt at å kunne ta på kun ett annet program enn det du ser på er for lite!
    Er jo mange sendinger som overlapper hverandre med 10 minutter og som gjør opptak av hele sendingen umulig..

Veldig bra GET!

Legger med en link til Dinside, som har gått litt mer i dybden enn pressemeldingen fra GET:
    Get lanserer helt ny dekoder - DinSide

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av egz
    Dette er bra, men fikk du vite om dette kun er over Wi-Fi? Virker dumt om dette kun fungerer over Wi-Fi, særlig med tanke på at det er vankelig å få god Wi-Fi dekning i hele huset fra kun en sender. Har kablet nett i huset, og alle bokser er stort sett koblet til nettverket i huset via RJ45 i veggene.
    Nei, jeg spurte ikke. Dvs. Jeg spurte om det var mulig å se opptak fra en Get Box Mikro, og da fikk jeg beskjed om at man måtte ha Mikro+ boksen i tillegg. Etter jeg hadde lagt på sjekket jeg ut mikro+, og så vidt jeg kan se er ikke dette noe annet enn en USB wifi adapter.
    Det er ethernetport på Get Box Mikro, så det er vel ikke helt utenkelig at det vil funke med kablet nett også.

Er også spent på hvordan den nye boksen vil fungere med andre routere. Må man f.eks. bruke den nye boksen som router på nettverket for å få streamingen til å fungere? Forstod det slik at denne også vil erstatte Cisco modemet fra Get som er inernettgateway nå. Uansett virker dette lovende :-)
    Hmm. Fikk ikke med meg at denne boksen også fungerte som trådløs ruter. Men, det skal også være mulig å streame til telefoner og nettbrett på dette nettet, så det kan ikke være et helt lukket nett, kun for Gets enheter. Så det det kommer an på da, er vel om den nye boksen har disablet streaming via IPen til det kablede interfacet eller ikke.

Newcomer egz sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ethernetport på Get Box Mikro, så det er vel ikke helt utenkelig at det vil funke med kablet nett også.
    Ja, det burde jo det. Get kjørte en kampanje for ikke så lenge siden hvor de sendte gratis nettverkskabel til Get Box Micro brukere, så det er rart om de ikke støtter det til all funksjonalitet. Vi har Get Box Micro på TV-en i andre etasje, og gleder oss til å kunne streame opptak opp. Håper også på Pause og Spole + start av opptak fra Get Box Micro.

Hmm. Fikk ikke med meg at denne boksen også fungerte som trådløs ruter. Men, det skal også være mulig å streame til telefoner og nettbrett på dette nettet, så det kan ikke være et helt lukket nett, kun for Gets enheter. Så det det kommer an på da, er vel om den nye boksen har disablet streaming via IPen til det kablede interfacet eller ikke.
    Den skulle visst både ha ett 2.4 og ett 5GHz trådløst nett. Det jeg er spent på er om den MÅ brukes som hovedrouter på hjemmenettet for at streaming skal fungere, og i såfall hvilken rekkevidde har den egentlig på Wi-Fi(mange Wi-Fi routere sliter med å dekke alle hjørner av huset).

Pr. i dag så kommer fiber/coax inn i huset og splittes til to TV-uttak. I første etasje står det en Get HD PVR på uttaket. På uttaket i andre etasje splittes coaxen til Get Box Micro og til Gets Cisco-modem. Ciscoen er så kablet til en router som håndterer alt på hjemmenettverket, inkl. Wi-Fi. Via en switch/patchepanel går det da kablet nett til diverse kontakter rundt om i huset. Bla. alle Get-boksene får sin nettforbindelse fra dette (pluss kablede TVer, spillkonsoller, Apple TV, PCer). Alle enheter er på samme nettverk, men det er min egen router som "styrer" nettverket. Spent på om jeg kan bruke samme oppsett videre. Får kanskje plage de litt på chaten i morgen :-)

Newcomer skogskatt sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gey Box Ii

Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører ikke Get videre med Kaon som leverandør da? Kaon har hvertfall bokser som ligner.

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ToCa
    Kjører ikke Get videre med Kaon som leverandør da? Kaon har hvertfall bokser som ligner.
    Pace sendte ut pressemelding for et års tid siden (eller kanskje enda litt lenger) at de hadde fått kontrakt med Get om levering av dekodere. Jeg regner med at både Get Box Mikro og denne Get Box II er levert av Pace.

EDIT: September 2011, faktisk

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det tok 'bare' 20-30 år, men endelig blir Svensk TV4 mulig å velge inn I grunnpakke uten å betale ekstra for det... Wow, på tide
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...og her er brukerveiledningen...hadde vel forventet et oppusset GUI men...

http://www.get.no/kundeservice/sos/T...&download=true

Newcomer egz sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JonasH
    ...og her er brukerveiledningen...hadde vel forventet et oppusset GUI men...

http://www.get.no/kundeservice/sos/T...&download=true
    Synd GUI er det samme gamle, og litt urovekkende at side 19 sier man fortsatt kun kan ta opp to programmer samtidig.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synd GUI er det samme gamle, og litt urovekkende at side 19 sier man fortsatt kun kan ta opp to programmer samtidig.
    Chattet akkurat med kundeservice og spurte om dette. De fortalte at det visstnok tar litt tid å få softwaren til å spille på lag med så mange tunere, så det vil bare være to aktive tunere ved lansering. Resten aktiveres ved fremtidige softwareoppdateringer.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eneste jeg sitter å venter på er muligheten til å se på "TV" rett på PC, nettbrett osv via Wifi.. Det hadde vært digg

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat det har jo Get sagt skal komme rimelig snart. Dvs. ikke nødvendigvis på PC, men i hvert fall på nettbrett.

TV på iPad - Get

[YOUTUBE]2H5NfxGheCg[/YOUTUBE]

De har vel sagt "snart" siden desember, så det tar sin tid

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Sted
    Oslo
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har akkurat fått installer min nye Get Box II. Første forsøk gikk ikke så bra: TV-signalene kom opp greit etter en times tid, etter at boksen var blitt initiert. Men dataforbindelsen kom aldri opp, heller ikke telefoni. 2-3 runder med kundeservice på telefon - forøvrig svært imøtekommende og hyggelig representant for Get, men dessverre - det ble ingen suksess. Konklusjonen ble at det måtte være noe feil med boksen, og den ble byttet dagen etter. Denne gangen kom alt opp slik det skulle med en gang.

Ruteren virker rimelig avansert og jeg har allerede besluttet å fase ut min Linksys 3000 ruter, til fordel for boksen fra Get. En boks mindre å styre med :-) Men er det noen som kjenner til detaljene om denne boksen, som opprinnelig er en boks fra Pace? Skulle gjerne hatt en detaljert brukerveiledning for nettverksoppsett, LAN, WiFi, osv. Kommer greit inn på konfigurasjonsinnstillingene (default: 192.168.0.1 admin/admin), men som nettverksmenneske så er det alltid ting man ønsker å skru på.

Noen som har noen tips??

Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •