Ny Dekoder Fra Get - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 92
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da har jeg fått svar igjen fra Get:

Vi jobber med å finne en løsning på dette og må beklage for at det ikke har blitt fikset opp i enda. Dette er ett firmware problem.

Vi skal gi beskjed så fort vi har lansert ny firmware til get boks 2. Om problemet skulle komme tilbake er det mulig å bestille ett modem med
    trådløs funksjon, men det er som du sier ikke 5 ghz støtte på det.

Ett annet alternativ blir at du får ett modem uten trådøs funksjon og koble til en dedikert router du har fra før av, eller kjøpe ny fra butikken.

Da er det bare å vente på firmware oppdatering.... Skal få testet å endre DNS i kveld håper jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen med Get box 2 som kan bekrefte at de virkelig får sendt dolby digital/surroundlyd via HDMI til receiveren sin? Som jeg har skrevet om i denne tråden;

http://avforum.no/forum/showthread.p...X-A500-MX-5000

mottar av en eller annen grunn ikke Yamaha-receiveren min dolby digital-signaler via HDMI. Kun PCM. Derimot får jeg sendt dolby digital-signaler via optisk kabel. Jeg heller foreløpig mot å tro at feilen ligger i GET-boksen.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt GET på døra her et par ganger nå, og vurderte seriøst å gå over til dem pga den nye boksen. Godt jeg tok en kikk innom her først, for nå er det helt uaktuelt. Velger heller å beholde Altibox med fiber og 60/60 linje enn å få en linje jeg irriterer meg over.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Sted
    Oslo
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dumbo Vis post
    Er det noen med Get box 2 som kan bekrefte at de virkelig får sendt dolby digital/surroundlyd via HDMI til receiveren sin?
    Jeg kan bekrefte at jeg mottar DD fra GBII, både DD5.1 og 2.0, avhengig av sendingen. Kjører HDMI imot min Denon AVR-X2000 receiver.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xante Vis post
    Jeg kan bekrefte at jeg mottar DD fra GBII, både DD5.1 og 2.0, avhengig av sendingen. Kjører HDMI imot min Denon AVR-X2000 receiver.
    Takk skal du ha. Da er dette fortsatt er mysterium for meg

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen med Get box 2 som kan bekrefte at de virkelig får sendt dolby digital/surroundlyd via HDMI til receiveren sin? Som jeg har skrevet om i denne tråden;

http://avforum.no/forum/showthread.p...X-A500-MX-5000

mottar av en eller annen grunn ikke Yamaha-receiveren min dolby digital-signaler via HDMI. Kun PCM. Derimot får jeg sendt dolby digital-signaler via optisk kabel. Jeg heller foreløpig mot å tro at feilen ligger i GET-boksen.
    Get Box II gir DD via HDMI til min Denon AVR-X4000. Du har ikke skrudd det av i innstillingene?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej Vis post
    Jeg har hatt GET på døra her et par ganger nå, og vurderte seriøst å gå over til dem pga den nye boksen. Godt jeg tok en kikk innom her først, for nå er det helt uaktuelt. Velger heller å beholde Altibox med fiber og 60/60 linje enn å få en linje jeg irriterer meg over.
    Slike steder hører en først og fremst de som er misfornøyd. Linjen fungerer godt den, og i motsetning til mange andre får du hastigheten du betaler for. God netflix-ytelse, også fra andre land.

Når det er sagt - jeg ville ikke byttet bort 60/60 med f.eks. 70/5. Opphastigheten for kabel-bredbånd er dårlig i utgangspunktet, og Get forsøker å få ekstra betalt for noe av det lille som er.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xyzz01 Vis post
    Get Box II gir DD via HDMI til min Denon AVR-X4000. Du har ikke skrudd det av i innstillingene?
    Takk for svar.

Nei, under "Innstillinger"-> "Lyd og bilde" -> "Lyd" har jeg forsøkt både "Dolby Digital Plus" og Dolby Digital". Begge alternativ ender opp som PCM-signaler i Yamaha-receiveren.

Det er vel ingen andre steder i menyen i Get-boksen hvor man kan velge "bitstream"?

Jeg får som nevnt dolby digital lyd via optisk kabel mellom GET-boksen og receiveren. Og også mellom blu-ray spilleren og receiveren fungerer alt som det skal. Etter å ha googlet litt, er min foreløpige mistanke at dette er det som på engelsk blir kalt en "handshake issue". Spørsmålet er hvem som eventuelt har ansvar for å finne denne feilen - GET eller Yamaha.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Sted
    Oslo
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om GET finnes på Facebook? Evt. om det finnes en GET-gruppe? Har forsøkt å lete men det er jo ikke akkurat så enkelt å søke etter "GET" på et amerikansk system. Har i hvert fall ikke funnet noe. Det er jo i praksis umulig å få dem i tale men synlighet på FB ville kanskje ha ført til et større press...?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    GET har ikke noen egen facebook side, og man kan jo spørre seg hvorfor, men jeg fant denne:
    https://www.facebook.com/pages/GET-K...71506182940103

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, under "Innstillinger"-> "Lyd og bilde" -> "Lyd" har jeg forsøkt både "Dolby Digital Plus" og Dolby Digital". Begge alternativ ender opp som PCM-signaler i Yamaha-receiveren.
    Er du sikker på at kanalen du ser på sender Dolby Digital, da? Hvis det er en sending med stereo mp2-lyd, så vil den sendes som PCM til dekoderen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm Vis post
    Er du sikker på at kanalen du ser på sender Dolby Digital, da? Hvis det er en sending med stereo mp2-lyd, så vil den sendes som PCM til dekoderen.
    Takk for svar. Ja, det er jeg sikker på .

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Sted
    Oslo
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om det skjer noe mer omkring Get Box II i nærmeste framtid? De har jo fortsatt tilgode å åpne for 4 paralelle tunere downstream. I tillegg hørte jeg Øyvind Huseby annonsere at en oppdatering av router-firmware var på vei. Denne skulle bl.a. åpne for switch-mode. I flg. Huseby skulle denne oppdateringen legges ut omkring midten av oktober (2013)
    Vi har rundet februar 2014 og fortsatt ingen oppdatering av GBII, hverken når det gjelder bridge mode eller enabling av alle tunerene. Tragisk, spør du meg!

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi har rundet februar 2014 og fortsatt ingen oppdatering av GBII, hverken når det gjelder bridge mode eller enabling av alle tunerene. Tragisk, spør du meg!
    Tragisk er bare forordet, igjen ser en hvor R...... dårlig Get er og hvordan de driter i kunden. Altibox please kom til enebakk skulle byttet på dagen.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en uggen følelse av at noen har misforstått specsa på boksen, og at de åtte tunerene kun er til for DOCSIS, og at for å ta opp 8 samtidige kanaler, må Get kutte ut DVB-C, bruke alle frekvensene til DOCSIS 3.0 (altså internett), og sende kanalene over IPTV. Siden de eldre dekoderne (så vidt jeg vet) ikke støtter dette, vil det (hvis mistankene mine ikke er fullstendig på jordet, altså) ikke være mulig for Get å aktivere 8 tunere før alle abonnenter har gått over til Get boks II eller Get boks mini.

Jeg håper jeg tar feil, og jeg sitter klar til å bytte ut HD PVRen min med en Get boks II den dagen de får alle tunerene til å virke.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Sted
    Oslo
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik jeg har oppfattet GET så er det meningen at 4 av tunerene skal brukes for downstream, og de 4 andre for å videreformidle kanaler til andre enheter i heimen (nettbrett, Get Box mini)

Newcomer CiASpook sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har hørt noe mer om ny firmware for 4 samtidige opptak?

Active bircoff sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    373
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tok kontakt med Get kundeservice i dag. De sendte en "down"date til meg. Endret fra IVP6 til IVP 4. Dette gir mer responsivitet på routeren. surfing går med vanlig tempo.

De sa videre at en firmware update er bestilt(?), men at de ikke har en dato på den enda.

Active vette sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet når vi får dette på Android?
    Nå kan du se tv hvor du vil i hjemmet ditt! Liker dere ulike tv-programmer? Eller vil du se tv andre steder enn i stua? Se på tv, filmer og serier eller ta opp på Get-boksen rett fra iPad eller iPhone. Last ned Get tv fra App Store og se hva du vil, når du vil!

http://www.get.no/produkter/tv/tv-p%C3%A5-ipad

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du som eier av Android produkt driter vi langt i.
    Mvh
    Get Utviklerne

Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •