Ny Dekoder Fra Get - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 92
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    http://getbox.home
    Så kommer du inn på noe, men vet ikke brukernavn og passord for å komme inn videre.

Det er ikke kundenummer og det vanlige passordet fra Get sine sider

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lattergal
    http://getbox.home
    Så kommer du inn på noe, men vet ikke brukernavn og passord for å komme inn videre.

Det er ikke kundenummer og det vanlige passordet fra Get sine sider
    Brukernavn/passord er admin/admin - det står i brukerveiledningen.

Spesielt oversiktlig er det ikke, forsøker fortsatt å få den i bridge-modus.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om de är som Loqal (Get är ny ägare av Loqal) så har de tagit bort möjligheten för Bridge. De vill inte ens hjälpa dig om du ringer de.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nice Thanks

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Sted
    Oslo
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sendte tidligere en hendvendelse til GET Kundeservice ang. veileding for routeroppsettet for Get Box II. Her er svaret jeg har mottatt:
    "Desverre har vi ikke en brukerveiledning for rutergrensesnittet
    tilgjengelig riktig enda. Vi er klar over etterspørselen av en slik
    brukerveiledning og forventer at den vil være klar på gets hjemmeside så
    fort som mulig"

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til dere som bruker denne som trådløs router, hvordan er mulighetene til å konfigurere grunnleggende innstillinger som kanalvalg, båndbredde og liknende? Dette var praktisk nok utelatt fra brukerhåndboken. Trenger å ha tilgang til kanal 13 på 2,4Ghz-nettet

Har noen mulighet til å ta et mål av høyde/bredde på boksen? Spent på om den passer i stereobenken da den ser ut til å være høyere enn den gamle pvr-boksen.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HeRbie
    Til dere som bruker denne som trådløs router, hvordan er mulighetene til å konfigurere grunnleggende innstillinger som kanalvalg, båndbredde og liknende? Dette var praktisk nok utelatt fra brukerhåndboken. Trenger å ha tilgang til kanal 13 på 2,4Ghz-nettet

Har noen mulighet til å ta et mål av høyde/bredde på boksen? Spent på om den passer i stereobenken da den ser ut til å være høyere enn den gamle pvr-boksen.
    Den er 87mm høy, bredde = 24cm. Kjenner ikke til config av router, den setter opp 2 nett: Ett 2,5 MHz og ett 5 MHz.
    Meget god kapasitet så lenge jeg er i samme rom, men den er langt dårligere enn min Cisco EPC3925 til å sende signaler til andre rom. Har derfor også måtte installere en Extender (NetGear WN3500RP) for å få tilfredsstillende signal og fart i tilstøtende rom. Da fungerer det veldig bra

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jeg er redd for, at ved å bruke denne til trådløst nett vil jeg måtte bruke en ny dings for å få like bra dekning som jeg har nå.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er nå inne på tredje dag med Get II boksen, og tv er den bra, litt usikker på nettverksbiten.
    Savner en god bruksanvisning der.
    Har et NAS stående, og raidar finner netgear boksen, men den er plent umulig å logge seg inn på.
    Den var satt på fast ip-adresse fra gamle routeren men vet ikke omdet har noe å si.
    Prøver å pinge den, men får ikke noe svar.
    Finner heller ikke boksen under kartvisning på administrasjonskontrollen til get box.

Noen som har forslag til hvordan jeg kan logge meg inn på denne, eller er det å kontakte get på mandag, da jeg regner med at første linjesupporten ikke er særlig oppdatert på denne ennå?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg også fått GET 2 boksen.

Har sett at bildet på HD er en grad klarere enn den forrige boksen, men den har litt problemer med skaleringen, noe man ser på se rullende tekstbannerne på enkelte nyhetskanaler ( bannereret som ruller horisontalt nederst på bilder).
    Her kan man skimte litt "spaghetti effekt" dvs. striper ni bokstavene (Al Jazeera9 eller at det blinker (CNN). Dette fantes ikke på den forrige boksen.

Gjelder begge HD oppløsningene

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Get box II og fiber fra Loqal

Jeg har et litt snedig problem som det kan være morsomt høre om også andre har opplevd.

Jeg er Loqal-kunde (fiber), og kjøpte nylig Get box II. Da jeg koblet den opp virket alt bra, også de to trådløse nettene på 2.4 GHz og 5 GHz. Snart fikk imidlertid Windows 7-pc'er problemer med å logge på internett (både via Get boksen og via det opprinnelige trådløse nettet i huset), så mistet smart-TV'en og ip-telefonen internettforbindelsen. Koblet jeg fra Get boksen og restartet fiberboksen fra Loqal virket alt bra igjen. Det viste seg snart at Get boksen delte ut nye IP-adresser i 192.168.100.x området til ulike enheter koblet til lokalnettet i huset, noe som gjorde at de mistet forbindelsen ut. Apple produkter hadde imidlertid ikke noen problemer med forbindelsen ut.

Jeg har snakket med både Loqal og Get, og alt de har å komme med er at jeg kan logge inn på boksen med addresse 192.168.0.1 og brukernavn/passord home/home eller admin/admin, og prøve å rekonfigurere eller deaktivere den. Men eneste IP-adresse som går er 192.168.100.1, der jeg får spørsmål om brukernavn og passord. Men ingen av de to alternativene aksepteres.

Så nå har jeg koblet Get boksen fra nettet, og sørger for at ingen enheter kobler seg til de to 2.4 GHz og 5 GHz nettene til boksen. Men det er ikke spesielt ideelt, ettersom verken filmleie eller å programere opptak via nettet fungerer.

Som sagt, det kunne vært morsomt å høre om andre har tilsvarende problemer, og eventuelt om noen har tips til hva som kan gjøres.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av yannick
    Jeg har et litt snedig problem som det kan være morsomt høre om også andre har opplevd.

Jeg er Loqal-kunde (fiber), og kjøpte nylig Get box II. Da jeg koblet den opp virket alt bra, også de to trådløse nettene på 2.4 GHz og 5 GHz. Snart fikk imidlertid Windows 7-pc'er problemer med å logge på internett (både via Get boksen og via det opprinnelige trådløse nettet i huset), så mistet smart-TV'en og ip-telefonen internettforbindelsen. Koblet jeg fra Get boksen og restartet fiberboksen fra Loqal virket alt bra igjen. Det viste seg snart at Get boksen delte ut nye IP-adresser i 192.168.100.x området til ulike enheter koblet til lokalnettet i huset, noe som gjorde at de mistet forbindelsen ut. Apple produkter hadde imidlertid ikke noen problemer med forbindelsen ut.

Jeg har snakket med både Loqal og Get, og alt de har å komme med er at jeg kan logge inn på boksen med addresse 192.168.0.1 og brukernavn/passord home/home eller admin/admin, og prøve å rekonfigurere eller deaktivere den. Men eneste IP-adresse som går er 192.168.100.1, der jeg får spørsmål om brukernavn og passord. Men ingen av de to alternativene aksepteres.

Så nå har jeg koblet Get boksen fra nettet, og sørger for at ingen enheter kobler seg til de to 2.4 GHz og 5 GHz nettene til boksen. Men det er ikke spesielt ideelt, ettersom verken filmleie eller å programere opptak via nettet fungerer.

Som sagt, det kunne vært morsomt å høre om andre har tilsvarende problemer, og eventuelt om noen har tips til hva som kan gjøres.

Har du prøvd å sette opp enhetene med statisk IP? Kanskje det hjelper?
    Har selv en GET trådløs bredbåndsruter som jeg måtte gjøre dette på.

T.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Venter veldig på den nye oppdateringen som gir muligheten for 8 tunere i get box II, noen som har hørt noe om når denne kommer ?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oj_knut
    Venter veldig på den nye oppdateringen som gir muligheten for 8 tunere i get box II, noen som har hørt noe om når denne kommer ?
    Enig!

Hentet boksen i dag selv i den tro at den kunne bruke alle tunerne, men fikk rimelig sjokk da jeg fortsatt kun kan ta opp 2 ting samtidig!

Rimelig drøyt å ta 30 kr mer i måneden samt gebyr for dekoderbytte med kr 500 for en dekoder som kun har mer lagringsplass spør du meg..

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min går i retur på angreretten.
    Ruterbiten er rett og slett for dårlig.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GWH
    Min går i retur på angreretten.
    Ruterbiten er rett og slett for dårlig.
    Jeg fikk 3 måneder gratis etter litt "syting" på dette. Men ingen svar på når dette var klart

Newcomer egz sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha lest en del av innleggene her inne tror jeg jeg venter med å bytte til den nye boksen. Er ikke interessant før alle 8 tunerne fungerer, og streaming til GetBox Micro etc. er oppe og går. I tillegg MÅ den fungere tilfredsstillende som router i litt mer kompliserte oppsett (har repeatere etc. for å få dekning i alle etasjer.). Jeg har også skjønt at den MÅ brukes som router for at streaming til iPad etc. skal fungere?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oj_knut
    Jeg fikk 3 måneder gratis etter litt "syting" på dette. Men ingen svar på når dette var klart
    Nå er det kona som syter på meg at alt var bedre før, og når hun merker forskjell, så er det noe galt.
    At den i tillegg ikke vil leke med NAS'en min, så trekker jeg pluggen på dette prosjektet og går tilbake til Netgear som har funket som fjell med gode hastigheter de siste to årene.

EDIT, skal hente hjem routeren i dag, noen måte å sette get boksen på i brdige modus slik at jeg får prøvd litt kombinasjonen get+netgear før jeg leverer den tilbake på lørdag?

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har de fysiske målene på den nye dekoderen?
    Lurer også litt på støynivået, hvordan opplever dere det?
    Sitter det en 2.5" disk i den nå eller?

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har de fysiske målene på den nye dekoderen? Lurer også litt på støynivået, hvordan opplever dere det? Sitter det en 2.5" disk i den nå eller?

Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •