Altibox: Dårlig bildekvalitet - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 80
    Active mk1 black limited sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    413
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er rett før prøvetiden min med Altibox går ut nå, og jeg tror jeg kommer til å sende dekoderen i retur og beholde Get. Sjekk forskjell:

Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder -getaltibox-jpg  

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mk1 black limited Vis post
    Er rett før prøvetiden min med Altibox går ut nå, og jeg tror jeg kommer til å sende dekoderen i retur og beholde Get. Sjekk forskjell:

Du får sende det til Altibox og høre hva de sier og !

Tror det har mye å si hva slags dekoder du har og lokal forhold. Der jeg bor har vi både tilbud om Altibox og GET. Etter det jeg ser hos naboer som har GET er ikke det noe bedre enn Altibox hos meg.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,707
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er rett før prøvetiden min med Altibox går ut nå, og jeg tror jeg kommer til å sende dekoderen i retur og beholde Get.
    Dumt spørsmål kanskje men har du valgt HD versjonen av NRK 1 ? På mine foreldres Altibox så ligger HD kanalene helt sist i kanallista. På lave kanalnummer helt først i kanallista er det SD versjoner av NRK, TV2 osv.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2014
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Håper du har valgt HD versjon av NRK kanalene :-)

Sitat Opprinnelig postet av Bobben1 Vis post
    Dumt spørsmål kanskje men har du valgt HD versjonen av NRK 1 ? På mine foreldres Altibox så ligger HD kanalene helt sist i kanallista. På lave kanalnummer helt først i kanallista er det SD versjoner av NRK, TV2 osv.
    Altibox, som Get og alle andre distributører mottar det samme signalet fra NRK. Ferdig encodet og med variabel bit rate ! For å unngå eventuelle problemer, har Altibox lagt egen fiber inn til Marienlyst i Oslo.
    Jeg stusser på hvorfor du opplever dårligere bilde !

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,111
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Svein Aronsen Vis post
    Altibox, som Get og alle andre distributører mottar det samme signalet fra NRK. Ferdig encodet og med variabel bit rate ! For å unngå eventuelle problemer, har Altibox lagt egen fiber inn til Marienlyst i Oslo.
    Jeg stusser på hvorfor du opplever dårligere bilde !
    Første syndebukken jeg peker på er disse lavmåls dekoder boksene fra motorola.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken oppløsning kjører du på Altibox? Jeg er rimelig sikker på at alt som blir sendt ut fra Altibox er 720P. Så å sette boksen på 1080i vil ikke hjelpe med kvalitet.

Inge

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av coopers Vis post
    Hvilken oppløsning kjører du på Altibox? Jeg er rimelig sikker på at alt som blir sendt ut fra Altibox er 720P. Så å sette boksen på 1080i vil ikke hjelpe med kvalitet.

Inge
    Det tror jeg ikke stemmer. Nå har jeg ikke skrudd på dette på år, men når jeg fikk Altibox mener jeg bestemt at det var klar forskjell på 720P og 1080i settingen. Nå skal jeg dog være enig i at Altibox har sovet litt i timen mht dekodere og muligheter, men det jobbes vel med saken har jeg hørt.

Her er f.eks noe nytt jeg ikke har fått med meg: http://www.lydogbilde.no/nyheter/alt...t-lager-musikk

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,111
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fokus på design
    Allerede tidlig i planleggingen ble fokus på design sett som en av de viktigste forutsetningene for å nå en ny og ukjent brukergruppe,...
    Jeg holder ikke pusten enda..

Som Coop sier, så sender altiboxen kun en oppløsning ut, men det er fort merkbar forksjell.
    Men oppskalerern i disse boksene er så på tryne at non HD kanalene blir helt på jordet om den prøver og oppskalere til 1080i eller 1080p om den hadde det.

Så våres står på 720p, ideelt ville jeg hellst hatt source direct funksjon og kjørt signalet gjennom oppo'n men sånn som disse boksene herper bildet vil ikke det hatt mye for seg.
    Denon AVR-4520 CI
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    413
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager sent svar, kom ikke noe mail om svar på tråden fra AVforum. Men joda, jeg kjører både 1080i og har valgt HD-kanaler. Fikk tilsendt en ny dekoder (dessverre akkurat maken til den jeg hadde) og den var selvfølgelig like dårlig. Jeg ringte Viken Fiber og sa fra, og da meldte de dessverre pass, ikke noe mer å prøve på. Dette er jo litt trist, for det er jo praktisk å kunne distribuere tv-signaler (også) via nettet i boligen. Men så lenge kvaliteten er undermåls får jeg bare beholde Get så lenge. Er egentlig greit fornøyd med PVRen til Get også. Håper virkelig Altibox kommer med bedre dekoder snart.

Men internet-linja til Altibox er bra!

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,111
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi har prøvd dette og sende 'tv-nettet' via det vanlige rutede nettet og det resulterte i noen helt ville konflikter og verken internet linjen fungerte og tv mottakelsen ble helt ubrukelig.

Tv signalet kan svitsjes til dekodere men i våres erfaring bør det sendes via et separat kablet nett.
    Nå bør det selvsagt være mulig og kjøre dette sammen og jeg kan fort ta feil her, men dette er da min erfaring med altibox tv og internett.
    Denon AVR-4520 CI

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager sent svar, kom ikke noe mail om svar på tråden fra AVforum. Men joda, jeg kjører både 1080i og har valgt HD-kanaler. Fikk tilsendt en ny dekoder (dessverre akkurat maken til den jeg hadde) og den var selvfølgelig like dårlig. Jeg ringte Viken Fiber og sa fra, og da meldte de dessverre pass, ikke noe mer å prøve på. Dette er jo litt trist, for det er jo praktisk å kunne distribuere tv-signaler (også) via nettet i boligen. Men så lenge kvaliteten er undermåls får jeg bare beholde Get så lenge. Er egentlig greit fornøyd med PVRen til Get også. Håper virkelig Altibox kommer med bedre dekoder snart.

Men internet-linja til Altibox er bra!
    Hvilken dekoder har du ? I følge Haugen her inne er det stor forskjeller ute og går og de siste de har er ikke de beste....

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    413
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er en Motorola 1853. Som ble returnert i dag. Har spurt dem flere ganger om jeg kunne få en annen å teste, men nei. Så da er de vel ikke interessert?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er en Motorola 1853. Som ble returnert i dag. Har spurt dem flere ganger om jeg kunne få en annen å teste, men nei. Så da er de vel ikke interessert?
    GET på tv signaler er mye bedre enn Altibox.....testa flere dekodere fra sistnevnte og de når ikke GET til knærne engang.
    Kommer til å skifte til GET når bindingtiden i boretslaget går ut.
    Som nevnt tidligere så er VIP1853 skikkelig dårlig....VIP1963 som jeg har er i hvert fall litt bedre,men ikke godt nok.....og den går for å være best

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er fortsatt ikke særlig fornøyd med dekoderene fra Altibox, men etter at jeg byttet surroundreciever ble bildet mye bedre. Mener å ha lest et sted at Onkyo kan ha problemer med å låse korrekt HDMI-signal og det er mye mulig det var dette som var problemet mitt. Bildet er nå svært mye bedre via en Denon AVR 4520. Kvaliteten på boksen og GUIet er selvfølgelig fortsatt av samme sørgelige kvalitet..

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MML Vis post
    Er fortsatt ikke særlig fornøyd med dekoderene fra Altibox, men etter at jeg byttet surroundreciever ble bildet mye bedre. Mener å ha lest et sted at Onkyo kan ha problemer med å låse korrekt HDMI-signal og det er mye mulig det var dette som var problemet mitt. Bildet er nå svært mye bedre via en Denon AVR 4520. Kvaliteten på boksen og GUIet er selvfølgelig fortsatt av samme sørgelige kvalitet..
    Stemmer det. Jeg kjører signalet fra Alibox dekoder direkte til min Pioneer. Prøver jeg å kjøre den gjennom forsterker switch blir det bare tull med RGB setting i Pioneer'n og blast bilde. Pioneer'n klare rett og slett ikke å tolke signalet fra dekoderen riktig. Resten av signalene fra Oppo, Boxee, Xbox mm går via switch i forsterker og inn på HDMI 2 - ingen problemer med de.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    413
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjørte rett fra dekoder inn i TV uten at bildet ble noe bedre av den grunn...

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjørte rett fra dekoder inn i TV uten at bildet ble noe bedre av den grunn...
    På Pioneer måtte jeg manuelt velge rett RGB setting - du bør sjekke det og, hvis du har muligheter til å endre på dette. Det det er det som er bra med Pioneer (og kanskje ikke så bra) at du kan finstille det aller meste.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter og ser på VM på NRK HD og kvaliteten er heldigvis OK. Regner med at problemet mitt først og fremst var et noe ukurrant HDMI signal fra PVRen som ikke min forrige forsterker taklet. Men jeg synes uansett at det er et stort paradoks at jeg ser massiv reklame for 4K på stadion, når det fortsatt er så mye å gå i kvalitet på 1280p for en av landets største TV-tilbydere...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes det er rart at ALTIBOX har såpass mye dårligere tv bilde vs Get og andre leverandører.
    Har blitt vant til dårligere bilde men alikevel kjipt.
    En annen ting er at "tv overalt" som jeg bruker på nettbrett har dårligere bilde på NRK vs NRK sin egen tv app.
    Kanskje det blir en urettferdig sammenligning............

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    13,765
    Takk & like
    Nevnt
    27 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MML Vis post
    Sitter og ser på VM på NRK HD og kvaliteten er heldigvis OK. Regner med at problemet mitt først og fremst var et noe ukurrant HDMI signal fra PVRen som ikke min forrige forsterker taklet. Men jeg synes uansett at det er et stort paradoks at jeg ser massiv reklame for 4K på stadion, når det fortsatt er så mye å gå i kvalitet på 1280p for en av landets største TV-tilbydere...
    De fleste norske HD-kanalene sender 720p og ikke 1080i. Sender du 1080 ut fra dekoderen, gjør denne en elendig konvertering fra 720p til 1080. Send heller 720p ut av dekoderen, og la TV/projektor ta seg av skaleringen til 1080. Tipper kanskje bildet ser enda litt bedre ut da?
    Sist endret av Gorm; 06-16-2014 kl 23:07

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •