Altibox: Dårlig bildekvalitet - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 95
    Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ja det er sikkert. Endrer jeg TV-ens RGB fra normal til full så blir bildet ennå lysere, så det kan nok være receiveren. får koble litt frem og tilbake. Det er uansett en svakhet med boksen om den ikke kan sende signaler som burde tolkes korrekt av normalt fungerende produkter som Panasonic og Denon. Kanskje noe vi bør tipse Altibox om? De fleste ser vel på slike bokser med en LCD skjerm, og da ser jo bildet ut slik det pleier
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Hvilke av boksene tenker du på? Har vært "forsøkskanin" på alle PVR`ene til Altibox og de er slett ikke identiske (les: like gode...).
    Det er en Motorola VIP1963.

Hvem av boksene vil du forresten anbefale? Får byttet til den boksen jeg vil, og det kan vel tenkes at ADB-boksen er bedre enn Motorola sine.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,090
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    Det er en Motorola VIP1963.

Hvem av boksene vil du forresten anbefale? Får byttet til den boksen jeg vil, og det kan vel tenkes at ADB-boksen er bedre enn Motorola sine.
    Tror den er av de bedre de levere !
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke funnet ut av min dekoder, men det er klart at bildet på LED-TV en dramatisk mye bedre enn jeg får på prosjektoren. Dette er to identiske PVR dekodere (ADB). Mitt tips er at disse enhetene er av aller kjipeste kvalitet og at det godt kan tenkes at problemet skyldes at enheten ikke sender ut et korrekt signal.

Altibox skal visstnok komme med nye produkter snart med en hjemmeserver funksjonalitet som bla gjør at du kan se opptak på alle dekoderene osv. Vi får se om dette er av bedre kvalitet.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,090
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MML
    Jeg har ikke funnet ut av min dekoder, men det er klart at bildet på LED-TV en dramatisk mye bedre enn jeg får på prosjektoren. Dette er to identiske PVR dekodere (ADB). Mitt tips er at disse enhetene er av aller kjipeste kvalitet og at det godt kan tenkes at problemet skyldes at enheten ikke sender ut et korrekt signal.

Altibox skal visstnok komme med nye produkter snart med en hjemmeserver funksjonalitet som bla gjør at du kan se opptak på alle dekoderene osv. Vi får se om dette er av bedre kvalitet.
    Du kan jo håpe, men tror vel at Haugen opplevde noe annet :roll:
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en Motorola VIP1963. Hvem av boksene vil du forresten anbefale? Får byttet til den boksen jeg vil, og det kan vel tenkes at ADB-boksen er bedre enn Motorola sine.
    Motorola VIP1963 er regnet som den beste (til nå), så den ville jeg beholdt en stund til. Så da kan det være en eller annen form for inkompabillitet med skjermen eller at boksen sender ut et ukorrekt signal. Vip`n har i alle fall fungert helt OK sammen med panasonic VT20-serien og VT50-serien her i huset, selv om en Technisat satelitt-tuner gir et mer dynamisk bilde (skarpere +++).

Altibox skal (heldigvis) komme med en ny boks denne høsten, så en får håpe at de kommer opp med et kvalitetsprodukt. For når man ser på hvordan slike bokser får et nytt liv gjennom en Oppo 103/105, så vitner det om at Altibox har kuttet noe på kvaliteten på boksene. Et valg som definitivt MÅ inn i neste boks, er at signalet kan sendes "Native" fra originalkilden.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,090
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Motorola VIP1963 er regnet som den beste (til nå), så den ville jeg beholdt en stund til. Så da kan det være en eller annen form for inkompabillitet med skjermen eller at boksen sender ut et ukorrekt signal. Vip`n har i alle fall fungert helt OK sammen med panasonic VT20-serien og VT50-serien her i huset, selv om en Technisat satelitt-tuner gir et mer dynamisk bilde (skarpere +++).

Altibox skal (heldigvis) komme med en ny boks denne høsten, så en får håpe at de kommer opp med et kvalitetsprodukt. For når man ser på hvordan slike bokser får et nytt liv gjennom en Oppo 103/105, så vitner det om at Altibox har kuttet noe på kvaliteten på boksene. Et valg som definitivt MÅ inn i neste boks, er at signalet kan sendes "Native" fra originalkilden.
    Hehe - etter å ha fått "nytt" bilde på Boxee etter å ha kjørt HDMI signalet gjennom 103'n fikk jeg lyst til å prøve Altibox'n sitt HDMI signal og. Nå har jeg kun den i front ledig og det blir ikke særlig pent. Oppo skulle hatt flere HDMI inputs !

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har VIP1963 boksen men hvor finner jeg tekniske innstillinger for boksen som jeg kan teste ut?
    Innstillinger/Lyd&Bilde har jo kun 4 valg inkludert bildeformat (720p osv)
    Mener jeg testa å trykke på meny knappen når dekoder starta opp men fikk da bare noen diverse PAL valg.

Tv`er,blu ray spillere,konsoller osv har jo masse valg muligheter på innstillinger for f-eks lyd/bilde.

Er dette alt på altibox dekoder????

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,090
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du trykker vel meny når du ser den første grønne dotten... ellers har du Innstillinger nederst i Portalen til høyre. Er lenge siden siste jeg skrudde her

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n Vis post
    Du trykker vel meny når du ser den første grønne dotten... ellers har du Innstillinger nederst i Portalen til høyre. Er lenge siden siste jeg skrudde her
    Stemmer....første grønne dotten ja....men der var det som sagt kun noen PAL/NTSC valg
    Nederst i portalen? Er vel kun innstillinger som jeg skrev om som ligger der.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,090
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser slik ut ja - hva er det du savner som du ikke kan justere i TV'n ?

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,142
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På nye (og crappy) altibox dekoder så var oppløsnings menyen flyttet ut til innstillinger (sammen med kanal sortering etc) og satt sammen med lyd valgene.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,090
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, den er flyttet ut på VIP1963 - den beste de har slik jeg vurderer....

Active mk1 black limited sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    413
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk Altibox i hus for et par dager siden, og har Get også inntil videre...og skjer det ikke noe veldig spesielt kommer jeg til å beholde Get til TV, for maken til forskjell på kvalitet hadde jeg ikke trodd på forhånd. En ting er at Altiboxmenyene ser ut som om de er i VGA-oppløsning, det kan jeg leve med, men kvaliteten på TV-bildene er direkte dårlig i forhold til Get. Har en Motorola-dekoder.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,090
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ..og du har valgt rett oppløsning 1080i i innstillinger til høyre i portalen, eller i oppstarten - restart dekoder og trykk meny når du ser den første dottet. Dette kommer litt an på dekoder og programvare den kjører. Naboen har GET og jeg Altibox - mener min er best, men kommer sef litt an på TV'n.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mk1 black limited Vis post
    Fikk Altibox i hus for et par dager siden, og har Get også inntil videre...og skjer det ikke noe veldig spesielt kommer jeg til å beholde Get til TV, for maken til forskjell på kvalitet hadde jeg ikke trodd på forhånd. En ting er at Altiboxmenyene ser ut som om de er i VGA-oppløsning, det kan jeg leve med, men kvaliteten på TV-bildene er direkte dårlig i forhold til Get. Har en Motorola-dekoder.
    100% enig....boretslaget her skifta fra GET til Altibox for snart 1 år siden.
    Den enkle standard dekoderen til GET som ikke har opptaksmuligheter er ganske så dårlig.....den simple boksen har vel ikke HDMI engang,kun scart....hvis de ikke har gjort om nylig.
    Men sammenligner man GET HDPVR dekoder med Altibox sin variant så er forskjellen på tv bilde helt ekstremt.
    Hadde sikkert vært fornøyd hadde jeg fått Altibox først uten å ha GET som sammenlignings grunnlag.
    Må være dekoderne til Altibox som er av elendig kvalietet....heldigvis så fikk jeg VPN 1963 da den går for å være best. (men alikevel veldig dårlig i forhold til GET sin HD-PVR dekoder)
    Mine foreldre har 1853 versjonen og den er skikkelig ræva,dårlige tilkoblings muligheter har den også.
    Synd det ikke har vært gjort noen skikkelig seriøs test av de forskjellige parabol/kabel tv leverandørene....sånn at alle får sett hvor dårlig Altibox egentlig er på tv bilde.
    At Altibox skryter av at de har den beste kundeservicen hjelper ikke en dritt når produktet de leverer er så dårlig.
    Sist endret av GameOver; 01-18-2014 kl 14:56

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,563
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har en vip1003, muligens den billigste av alle bokser altibox har sendt ut, og syns bildet er helt greit. overføring med fiber og TCP er ikke no å si på iallefall, overlegent.
    men det er jo serveren til altibox som setter utgangspunktet med codec og bitrate. H.264 og 8mbit for 1080 mener jeg det var. vet ikke om borettslag har et annet oppsett?
    rart om dekoder ikke takler den enkle oppgaven fra nettverk til hdmi.

Active mk1 black limited sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    413
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har valgt riktig oppløsning ja. Bor ikke i borettslag. Jeg fikk en Motorola 1853 - har 1963 noe bedre bilde?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mk1 black limited Vis post
    Har valgt riktig oppløsning ja. Bor ikke i borettslag. Jeg fikk en Motorola 1853 - har 1963 noe bedre bilde?
    Jeg synes forskjellen på modell 1853 og 1963 er veldig stor.
    Bare å se på boksene og tilkoblingsmulighetene på baksiden også.....dessuten 1853 er så simpel liten og lett at det må ha gått ut over kvaliteten.
    Altibox har prioritert produksjons kostnader i stedet for kvalitet.

Sitat Opprinnelig postet av einis Vis post
    Det er jo serveren til altibox som setter utgangspunktet med codec og bitrate. H.264 og 8mbit for 1080 mener jeg det var. vet ikke om borettslag har et annet oppsett?
    Kun 8mbit?
    Mener å ha lest at C.D på parabol har over 20mbit i overføring på lyd og bilde.........

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GameOver Vis post
    Kun 8mbit?
    Mener å ha lest at C.D på parabol har over 20mbit i overføring på lyd og bilde.........
    Brukes vel Variable bitrate på det meste av tv sendinger ? min/gjennomsnitt/max

http://en.digitalbitrate.com/dtv.php...iste=2&lang=en

NRK1 HD
    http://en.digitalbitrate.com/dtv.php...++++++++++++++
    Sist endret av hygen; 01-27-2014 kl 22:03

Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •