Skjule eller flytte tv-uttak?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Skjule eller flytte tv-uttak?

Hei,
    Jeg har nettopp flyttet inn i ny leilighet hvor det leveres Canal Digital tv og internett. Uttaket for tv står litt dårlig til i forhold til plassering av tven, og jeg sliter med gode ideèr til hvordan jeg kan skjule uttaket og gjøre kablingen finere. Eller om jeg skal flytte uttaket? Er det noen som kan hjelpe meg med noen gode ideèr? Har egentlig ikke lyst å flytte det, med tanke på tap osv. i signal kvalitet. Har sett litt på denne, men finner ingen som sender til norge for en god pris: DECOR afdækning for stikkontakt - KØB det online her - 1028009697
    Tenkte å sette den over uttaket og ta kablingen ned og i en kanal langs listen. Er det noen som vet om lignende produkter?

Slik ser uttaket ut:

Active Rocke-Rolf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg flyttet det selv, var ikke så vanskelig, men tok litt tid:
    http://avforum.no/forum/diy-do-yours...aket-selv.html

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ikke lov å jobbe på kabel-tv nett selv.

Vet det er mange som "fikler" med kabler osv selv. Men dette kan få store konsekvenser for signalene. Om du fortsatt får gode signal, kan du ødelegge for de andre i nettet ditt. Dette kan medføre store kostnader for deg... Bare som råd og tips for deg.

Norsk Lovtidend /d: FOR-2001-02-14-163 :d/ /k: Forskrift om kabel-TV-nett. :k/

§ 8. Autorisert installatør
    Eier skal nytte kabel-TV-installatør autorisert av Post- og teletilsynet ved installasjon og vedlikehold av kabel-TV-nett, jf. forskrift av 1. februar 2001 nr. 115 om autorisasjon.
    I kabel-TV-nett basert på parkabelteknologi kan også autorisert teleinstallatør nyttes.
    Ved bruk av radiobaserte løsninger skal autorisert radioinstallatør nyttes.

Active Rocke-Rolf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan nok få følger, men jeg leste mye om det før jeg flyttet uttaket, og det alle skrev var at om man terminerer signalet med den riktige motstanden gjør de ekstra meterene med kabel ingen forskjell.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er litt skeptisk til å begynne å flytte uttaket selv, ikke fordi jeg skulle nok fått det til, men har nettopp flyttet fra en plass hvor vi har vært kjempe plaget med signalkvaliteteten på kabel. Her fungerer alt utmerket, og jeg vil helst beholde det slik.

Har bestilt ett slikt deksel som jeg linket til, ble ikke billig men tror det kan bli fint. Får poste noen bilder når jeg har fått det montert.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har byttet ut kablene med vinklede kontakter, også har jeg fjernet splittern og satt dekoderen på tv-uttaket. Har bestilt kortleser til tven, skal fjerne hele dekoderen, så er ikke noe poeng i å ha tv og modem på samme uttak uansett. Har vel med OnDemand-tjenesten å gjøre eller noe..

Har lagt kanal på gulvlisten som kablene går i. Blir sikkert gjort litt bedre etterhvert, male/bytte til hvite gulvlister, men ble 10 ganger finere.

Kanalen går videre til en AV-boks Her har jeg uttak for USB, mini-jack, ethernet og HDMI rett ved siden av sofaen, lett tilgjengelig.

Skal poste bilder når jeg har fått de Decor-dekslene

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •