Svensk TV på Toten!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Svensk TV på Toten!

Satte opp igjen den gamle svenskeantenna med forsterker og nettdel idag for å sjekke om min nye whitebox fra cd med sattelitt og bakkenett kunne finne noen kanaler. Har nå Svensk TV1 og TV2, Barnkanalen og Kunnskapskanalen med 91%
    signalstyrke og 100% kvalitet! Tv4 vet jeg at jeg ikke får inn fordi Kjeldeknatten på Tonsåsen overdøver signalene fra Sunne! Jeg tror og påstår at alle som i "gamledager" fikk inn svenskekanalene, også får inn digitale signaler fra Sverige idag!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bor rett utenfor Tønsberg og har hatt Svensk TV siden jeg satt opp Antenne med rotor for 2-3 år siden. Jeg har best signal på TV4 og TV6, men har stort sett de 4 kanalene du har også. Om sommeren har jeg med antennen mot danmark fått inn 3-4 kanaler der. En gang hadde jeg noen Tyske kanaler, men det var kun få minutter. Jeg satt opp en liten innendørs antenne uten forsterker hos min far på et TV med bakkenmottaker uten kortleser. Da kom de svenske kanalene inn noen ganger. Han bor med utsikt mot østfold og jeg er vokst opp med svensk TV med stor antenne på taket.
    Sjekk Hitta rÀtt tv-mast - Teracom.se
    Der får en opp dekning for norske områder også. Jeg ligger i utkanten av et mørkegrønt område, men det burde kanskje vært lysegrønt. Det er en sender i Stømstad på kanal 22 og 27 som er sterkest hos meg. Mux'ene på de høyere kanalene er det vanskeligere å få inn.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Svensk TV på Toten

På kanal 39 (TV4) har jeg 100% signalstyrke, men 0% på kvalitet, og ikke bilde, så da er det vel signalet fra Kjeldeknatten som ødelegger.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harbart
    På kanal 39 (TV4) har jeg 100% signalstyrke, men 0% på kvalitet, og ikke bilde, så da er det vel signalet fra Kjeldeknatten som ødelegger.
    Hvilken mottaker har du, det er stor forskjell på følsomheten og hva de viser.
    Grundig 8860 klarer ikke svake signaler, mens Den nye Strongen er mye bedre på det området. Jeg får sjelden 100% på de svenske kanalene. De er så svake at de til tider hakker og gir en stygg skraping i lyden før den faller ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har CD sin nye "whiteboks", ST 2850, kombinert satelitt og bakkenettmottager. Signalene her virker veldig stabile og fine!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •