Samsung TV og CI-modul problem

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
  1. #1
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

    Samsung TV og CI-modul problem

    Hei


    Jeg har en bekjent som kjøpte seg en Samsung FUE46es8005 når i desember med kort og cam til CD kabel tv.


    Vi får ikke tven til og verifesere kortet /CD fra CD. (1/5 2/5 3/5 4/5 5/5) Står kun kryptert program. Problemet er at tven ikke greier og lese camen og kortet.


    Når du går på meny ---> System ---> Fellesinngang. Da er denne nullet ut så du ikke kan går inn og lese av cam'en.


    Vi prøvd
    • Byttet Cam tre ganger
    • ByttetTV en gang
    • Byttet den svarte holderen til camen en gang.
    • Oppgradert SW
    • Sjekket med CD at kort nr og Cam SN stemmer
    • Ventet mange timer hver gang.


    Etter min opp oppfattning vi ikke tven lese av kortet, så problemt ligget «lokal»




    Noen som har noen tips/ råd om hvordan man skal løse dette?


    Takk på forhånd!

  2. #2
    Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Står plastikkvinkelen/holder korrekt i TVen?

    Har du satt i cam'n riktig vei? siden det står Canal Digital skal vende ut fra tven.

    Har du satt i kortet riktig vei? Prøv å ta ut kortet når alt står i, men la CAM'n bli sittendes. Da skal du i utgangspunktet få opp en melding om at kortet er fjernet, hvis tven snakker med cam'n.

    Edit:

    Får du opp "verifiserings prosessen" med de 5 stegene høres det ut som TVen snakker med både cam og kort. Har du latt TVen stå på NRK1 (kanal 1, hvis jeg husker rett) etter dette? CD sier opptil 2 timer, men erfaringsmessig tar det bare 10-15 min hvis alt er riktig.

  3. #3
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Plastikkvinkelen står korret i tven. Canal Digital merket vender ut samt gullchipen er riktig vei.

    Prøvd og tatt det ut mange ganger.

    TVen har stått på NRK1 over natt flere ganger, ingenting har skjedd.

  4. #4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

    Samme problem

    Hei, har du funnet noen løsning?

    Jeg har samme problem med min UE55ES8005. -Har prøvd flere cam'er, men da jeg prøver å velge 'Meny - System - Felles inngang' (Common Interface) er denne ikke valgbar og gir meldingen "Denne funksjonen er ikke tilgjengelig". Virker som TV'n ikke oppdager cam'en...

    Hører gjerne fra da hvis du finner en løsning.

    Tormod

  5. #5
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nei, har desverre ikke funnet noe løsning på problemet.

  6. #6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

    Løst seg

    Etter å ha spurt på Expert fikk jeg råd om å forsøke å lirke på adapteret (som cam'en settes inn i). Lirket mye... - før TV'n plutselig oppdaget at det satt noe i CI-porten. Virker rett å slett å være dårlig kontakt.

    Fikk forøverig testet på ekspert at TV'n skal reagere (pop-up) på at adapteret blir plugget inn i TV'n - uavhengig av om det sitter CAM/kort i den. Med andre ord lett å utelukka at feilen ligger hos kabel-TV leverandløren.

  7. #7
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Takk for svar!

    Det løste seg!

  8. #8
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av pipip
    Takk for svar!

    Det løste seg!
    Hva var løsningen? Har nettopp kjøpt samme TV , og skal bruke CAM fra Canal Digital.

    Får ikke satt opp TV`en før om 2 uker pga. oppussing, så prøver å være i forkant av problemene.....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •