Hvor skal jeg hente kanaler når jeg flytter fra leil.til gårdshus?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 25
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvor skal jeg hente kanaler når jeg flytter fra leil.til gårdshus?

Hei.

Jeg bor i blokk nå og har get kabel tv.

Saken er at til sommeren flytter jeg til landet og inn på en gård, hva er det som gjelder da? -Der er ingen kabel og er da eneste mulighet parabol eller finnes det internettløsninger som kan erstatte get-boksen som jeg nå har?

Har en bra (synes jeg...) tv, 8000-serie samsung (ca.3.år gammel).

Har jobbet i tv-bransjen for noen år tilbake men nå er jeg helt utdatert og trenger litt hjelp...

Håper noen kan bidra litt?

Mvh.

Arne :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her var det stille...

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rikstv går vel an og få inn med vanlig tv antenne skulle jeg tro:wink:
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runefalk
    Rikstv går vel an og få inn med vanlig tv antenne skulle jeg tro:wink:
    Men da blir det vel begrenset kanalutvalg?

Jeg vil gjerne ha bla disse: tv3, tvnorge, sv4+tv2 premier L. hd.

Får vel ikke alle disse med rikstv, må ha parabol da el, finnes ingen annen løsning da??

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du sier ikke noe om hvor du skal flytte så litt vanskelig å si på stående fot. Men parabol funker jo nesten alltid da. Men hvis du har muligheten til f.eks Altibox så kan du jo se TV gjennom den....

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke helt hvordan det er der mtp dekning osv, men en ting er sikkert, kabelnett er det ikke.

Flytter til Skreia på Toten, ca.2 km sør for sentrum. Nedenfor helgestadfeltet.

Eneste jeg vet er at det er bredbånd via Telenor der nå.

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,899
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Arnefles
    Vet ikke helt hvordan det er der mtp dekning osv, men en ting er sikkert, kabelnett er det ikke.

Flytter til Skreia på Toten, ca.2 km sør for sentrum. Nedenfor helgestadfeltet.

Eneste jeg vet er at det er bredbånd via Telenor der nå.

For å få Svensk TV4 så må du ha kabel....SVT1 i SD kan fåes via RiksTV.....
    Parabol=Canal Digital gir deg de vanlige norske kanaler.=TV Norge i HD..+ film/sport/utenlandske kanaler
    Parabol=Viasat gir deg Viasats egne svenske og danske kanaler i tillegg....

Forskjellig tilbud: Sjekk nettsidene deres....:-)
    En del forskjell på tilbud av kanaler såklart.....

Svenske kanaler kan du også få via parabol med svensk Canal Digital Tuner....og svensk kort...og adresse i Sverige....

DVS: du må ha to tunerer og to abb. :-)
    PS: det svenske bakkenettet rekker neppe dit.......:-(
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av classic46
    For å få Svensk TV4 så må du ha kabel....SVT1 i SD kan fåes via RiksTV.....
    Parabol=Canal Digital gir deg de vanlige norske kanaler.=TV Norge i HD..+ film/sport/utenlandske kanaler
    Parabol=Viasat gir deg Viasats egne svenske og danske kanaler i tillegg....

Forskjellig tilbud: Sjekk nettsidene deres....:-)
    En del forskjell på tilbud av kanaler såklart.....

Svenske kanaler kan du også få via parabol med svensk Canal Digital Tuner....og svensk kort...og adresse i Sverige....

DVS: du må ha to tunerer og to abb. :-)
    PS: det svenske bakkenettet rekker neppe dit.......:-(
    Her var det bra info, takker for det!

Jeg får titte litt på CD og Viasat sine nettsider.

Noen erfaringer om hva som er mest stabilt og gir mest for pengene?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Skreia

Her var det bra info, takker for det!

Jeg får titte litt på CD og Viasat sine nettsider.

Noen erfaringer om hva som er mest stabilt og gir mest for pengene?
    Velkommen til Toten!

På Skreia vil jeg vel egentlig tro at du får inn de svenske gratiskanalene via det digitale bakkenettet, det gjør jeg på Kolbu, selv om jeg ikke ser Mjøsa. Får dog ikke inn TV4, da Kjeldeknatten på Tonsåsen sperrer for signalene, på Kapp vet jeg de får den. Jeg vil tro at en kombituner med både bakkenett og parabol vil være en gunstig løsning for deg, f.eks CD`s
    https://parabol.canaldigital.no/Vare...re/HD-2850-ST/.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harbart
    Velkommen til Toten!

På Skreia vil jeg vel egentlig tro at du får inn de svenske gratiskanalene via det digitale bakkenettet, det gjør jeg på Kolbu, selv om jeg ikke ser Mjøsa. Får dog ikke inn TV4, da Kjeldeknatten på Tonsåsen sperrer for signalene, på Kapp vet jeg de får den. Jeg vil tro at en kombituner med både bakkenett og parabol vil være en gunstig løsning for deg, f.eks CD`s
    https://parabol.canaldigital.no/Vare...re/HD-2850-ST/.
    Takk for det:-)

Ser fin ut den der! Men vet du om man kan få slikt med flere tunere slik at man kan gjøre et opptak fra en kanal og samtidig se på noe annet?

Er vel litt bortskjemt nå, kan se på en kanal og gjøre 2 opptak samtidig...

Fin størrelse på den :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det:-)

Ser fin ut den der! Men vet du om man kan få slikt med flere tunere slik at man kan gjøre et opptak fra en kanal og samtidig se på noe annet?

Er vel litt bortskjemt nå, kan se på en kanal og gjøre 2 opptak samtidig...

Fin størrelse på den :-)
    Ser vel egentlig at jeg må opp i størrelse på de andre, men det funker vel greit for meg vil jeg tro...

Ser at det er canal digital som gjelder for meg og ikke viasat, det er mtp at jeg skal ha tv premier league hd og viasat viser bare hd1 og ikke de to andre når kampene går. Da må man på nett, elendig...

Newcomer Daniel NOR sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    monterer for viasat/canaldigital/rikst og jeg vil anbefale deg canal digital med den nye adb pvr dekoderen. er det noen frie kaneler på bakkenettet kan du ta de direkte i tv i tillegg.
    canal digital leverer det beste utstyret ( triax parabol ) og har bedre bildekvalitet (oppfattet, usikker på bitrate forskjeller) og de har max og tvnorge HD, som er et must for meg hvertfall.. har du et av de større abbonemanget får du vel noen filmer inkludert som du kan streame hvis du kobler dekoederen til internett, da får du også wimp.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Daniel NOR
    monterer for viasat/canaldigital/rikst og jeg vil anbefale deg canal digital med den nye adb pvr dekoderen. er det noen frie kaneler på bakkenettet kan du ta de direkte i tv i tillegg.
    canal digital leverer det beste utstyret ( triax parabol ) og har bedre bildekvalitet (oppfattet, usikker på bitrate forskjeller) og de har max og tvnorge HD, som er et must for meg hvertfall.. har du et av de større abbonemanget får du vel noen filmer inkludert som du kan streame hvis du kobler dekoederen til internett, da får du også wimp.
    Støtter denne fullt ut. Med en bra utendørs antenne for svenskekanalene
    direkte i tv, bør dette bli bra!

Se forøvrig denne: http://avforum.no/forum/satellitt/34...ett-norge.html og Detaljer - Teracom.se og de svenske frikanalene: Kanalutbud i marknÀtet - Teracom.se

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Daniel NOR
    Hmm, dette høres bra ut! Fint å høre fra noen som jobber med det. Da går jeg nok for det når sommer'n kommer:-)

Takk for hjelp (alle i tråden)! :-)

Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syns at når du nå skal flytte ut på landet bør du heller benytte deg av tilbudet som åpenbarer seg der kontra i byen med en million tvkanaler.
    Kok kaffe, hell den på termosen og ta deg en tur ut og se på den utrolig vakre naturen i stedet for siste episode av "en eller annen serie som handler om folk som er på jobb og er sure pga nettop det"

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En utfordring med det Svenske bakkenettet blir vel å få de frie kanalene i HD fordi mottakeren da må støtte DVB-T2. Utvalget på slike er dårlig i og med at DVB-T2 såvidt jeg vet bare brukes i England, Sverige og Finnland.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Qrt
    Jeg syns at når du nå skal flytte ut på landet bør du heller benytte deg av tilbudet som åpenbarer seg der kontra i byen med en million tvkanaler.
    Kok kaffe, hell den på termosen og ta deg en tur ut og se på den utrolig vakre naturen i stedet for siste episode av "en eller annen serie som handler om folk som er på jobb og er sure pga nettop det"
    Han skal flytte på landet, ikke bli huleboer. Det er grenser for hvor mye tid man kan tilbringe ute, særlig i norsk klima. Og når man da benker seg ned foran TVen etter en lang tur i skog o mark, så er det jo greit å kunne se de programmene man har mest lyst til å se.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av heiner
    En utfordring med det Svenske bakkenettet blir vel å få de frie kanalene i HD fordi mottakeren da må støtte DVB-T2.
    Det er er riktig at de færreste bokser i Norge har T2, men nyere Smart-TV'er har det ofte. Jeg har en SAMSUNG fra 2011 som tar inn SVT i HD.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen fare, jeg skal ikke bli helt huleboer-så langt på landet er det ikke... :-)

Blir primært mye mindre tv-titting da enn nå, men uansett kan jeg (som nevnt her) ikke sitte ute i hagen i norsk vær og vind året rundt, selv med den nydelige utsikten Mjøsa gir meg. :-)

Det jeg er opptatt av når det gjelder tv er at kvaliteten på bilde er bra, lett å bruke, mest mulig for pengene og mest tilgang til fotballkanalene (tv2 PL hd) og de "vanligste" kanalene.+opptak samtidig som du ser noe annet.

Ellers er det vel telenor som leverer internett der nå, da har jeg vel ingen andre muligheter til å velge noen annen lev...? Jeg er hater av store "mafiafirmaer" som telenor, hafslund, etc...:twisted:

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svensk TV er jo fullstendig verdiløst. Det er kanskje det siste jeg ville tatt med på ei øde øy. Hadde heller sittet og glodd i veggen.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •