Help: TV signal men ikke nett på Get/Varanger kraft fiber

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Help: TV signal men ikke nett på Get/Varanger kraft fiber

I leiligheten er det lagt inn fiber fra Varanger kraft. Jeg har TV og internett fra Get. TV signalet fungerer fint, men jeg får ikke internett på TV'n.

Det er lagt opp slik:
    Fiberboksen er montert inne i et skap. Derfra går en nettverkskabel til routeren min, (Dlink 655 eller noe). Fra LAN port 2 på routeren har jeg lagt en kabel inn til kontoret for å få internett på pc'n. Det fungerer fint. Fra LAN port 1 på routeren har jeg en nettverkskabel inn til stua og til en switch. På switchen har jeg koblet til Get boksen, TV'n og recieveren. Problemet er at TV og reciever ikke får kontakt med nettverket.

Som sagt får jeg til å leie film og se tv på Get boksen, men jeg vil også ha TV'n tilkoblet hjemmenettverket. Når jeg kjører nettverkstesten på TV'n stopper den på "sjekk ip-forespørsel". Har en Panasonic ST50.

Jeg skjønner ingenting

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner ikke get sine saker men mener altibox kun har tv signaler via den ene porten så må nok bare sette den kabelen rett i dekoder og trekke enda en kabel fra router til svitsjen for nett.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden
    Kjenner ikke get sine saker men mener altibox kun har tv signaler via den ene porten så må nok bare sette den kabelen rett i dekoder og trekke enda en kabel fra router til svitsjen for nett.
    Det er det jeg frykter. Langt til stua :neutral:
    Edit: Men jeg får jo internett på PC'n..

Newcomer diskvask sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres ut som du har strukket én kabel fra hussentral/fiberboks til TV-stue?

GET-boksen må som sagt kobles direkte til hussentral, den vil ikke fungere dersom du kobler den via en trådløs router.

Dersom du ikke vil strekke en til kabel til TV-en, så er et alternativ å kjøpe en IP steamer ala Inteno ZAP100. Inteno Broadband Technology > Store

Da kan du overføre signalene trådløst fra hussentral til GET-boks, og bruke den ene kabelen du har mellom router/switch og TV-en.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •