GET....kraftig pris økning?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

GET....kraftig pris økning?

Fått beskjed via boretslaget om kraftig økning i pris for GET kabel tv.
    Betaler i dag 190,- og fått beskjed om økning på nesten 40%?
    Sto noe i brevet og generelle økte omkostninger og utbygging av fibernett.
    Bare her eller gjelder det over alt?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne forklarer vel det meste:

Her er det Get ikke forteller deg - Media - E24

Jeg har ikke registrert noe melding fra Get angående dette hos meg, men det er vel kanskje bare et tidsspørsmål før jeg hører fra dem...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av larsi70
    Denne forklarer vel det meste:

Her er det Get ikke forteller deg - Media - E24

Jeg har ikke registrert noe melding fra Get angående dette hos meg, men det er vel kanskje bare et tidsspørsmål før jeg hører fra dem...
    Joda kjenner til den saken men tror ikke den utgjør så mange %......her er det tross alt prat om 40%
    At andre ikke har hørt noe får meg til å lure om boretslaget har inngått noe dyr oppgraderings avtale med GET uten at det har vært noe avstemning over dette.
    De prøvde seg først med å skifte fra GET til Altibox men fikk så mye klager at det ble droppet.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GameOver
    At andre ikke har hørt noe får meg til å lure om boretslaget har inngått noe dyr oppgraderings avtale med GET uten at det har vært noe avstemning over dette.
    Avstemning? Å bestemme hvilken kabel-TV-leverandør som skal brukes i borettslaget er langt innenfor det styret kan avgjøre på egen hånd.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Avstemning? Å bestemme hvilken kabel-TV-leverandør som skal brukes i borettslaget er langt innenfor det styret kan avgjøre på egen hånd.
    Når boretslag er nytt og det skal innstalleres for første gang så bestemmer de ja.
    Stiller seg litt annerledes i et 10 år gammelt boretslag....da er det ikke bare å skifte,mange har også bredbånd via GET.Noe de fikk erfare ettersom de måtte trekke hele saken der de prøvde å bytte fra GET til Altibox.....
    Hadde de hatt rett til det så hadde de vel ikke gitt seg straks de fikk noen klager........

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når boretslag er nytt og det skal innstalleres for første gang så bestemmer de ja.
    Stiller seg litt annerledes i et 10 år gammelt boretslag....da er det ikke bare å skifte,mange har også bredbånd via GET.Noe de fikk erfare ettersom de måtte trekke hele saken der de prøvde å bytte fra GET til Altibox.....
    Hadde de hatt rett til det så hadde de vel ikke gitt seg straks de fikk noen klager........
    Et borettslagsstyre kan gjøre absolutt alt de vil, bortsett fra å ta opp lån med pant i bygningene som har høyere prioritet enn andelseierenes innskudd, uten at de er nødt til å ta det opp på en ordinær eller ekstraordinær generalforsamling.

Det er ikke uvanlig å ta det opp på en genfors hvis man kommer til å bruke mye penger på et eller annet, men man er ikke nødt til det.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Nå vet jeg ikke om det er stor forskjell på styrets mandat i et borettslag vs. et sameie. Men i vårt sameie var det i hvert fall ikke greit at styret selv tok en avgjørelse om og bytte leverandør. Det endte med avstemning på årsmøtet, der ble det med stort flertall bestemt at vi skulle fortsette med Canal Digital. Og det skulle bare mangle siden mange beboere nettopp hadde kjøpt HD-PVR til flere tusen kroner. Dessuten var Canal Digitals tilbud mye bedre enn Get og Altibox, både økonomisk og ikke minst det faktum at alle HD kanaler er tilgjengelige i grunnpakken, uten en masse forskjellige pakker og dill dall, slik det er med Get og Altibox :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Nå vet jeg ikke om det er stor forskjell på styrets mandat i et borettslag vs. et sameie. Men i vårt sameie var det i hvert fall ikke greit at styret selv tok en avgjørelse om og bytte leverandør. Det endte med avstemning på årsmøtet, der ble det med stort flertall bestemt at vi skulle fortsette med Canal Digital. Og det skulle bare mangle siden mange beboere nettopp hadde kjøpt HD-PVR til flere tusen kroner. Dessuten var Canal Digitals tilbud mye bedre enn Get og Altibox, både økonomisk og ikke minst det faktum at alle HD kanaler er tilgjengelige i grunnpakken, uten en masse forskjellige pakker og dill dall, slik det er med Get og Altibox :-D
    Vel, det er en litt annen sak. Hvis beboerene er uenig med det styret gjør, så er det fritt frem for å fremme forslag på en generalforsamling (og hvis de samler nok underskrifter, kan de be om ekstraordinær genfors). Hvis de får flertall, så er styret forpliktet til å følge opp vedtaket. Men det betyr ikke at styret gjør noe ulovlig hvis de tar en avgjørelse uten å involvere beboerene.

Og det å trekke et forslag hvis man ser det ikke vil få flertall, slik som GameOver snakker om, det kan faktisk være en sleip taktikk. Ved å trekke saken, blir det ikke noe genforsvedtak ut av det, og da står styret fritt til å gjøre som de vil etter generalforsamlingen. Men for all del, ser de at det er veldig stor motstand, vil det være ganske uklokt å presse gjennom avgjørelsen. I hvert fall hvis de ønsker gjenvalg.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I borettslaget der jeg bor, er kabel-TV-anlegget et samarbeid mellom 12 (tror jeg det er) forskjellige borettslag med til sammen ca. 1800 boliger (blanding av blokker og rekkehus). Hver gang vi reforhandler avtalen, er det styrene i de individuelle borettslagene som vurderer de forskjellige tilbudene (etter at et utvalg har filtrert ut de som ikke oppfyller minstekravene) og stemmer på det alternativet de ønsker. Beboerene er aldri involvert (jeg antar at styrene står fritt til å holde en avstemning blant beboere, men jeg tror ikke noen gjør dette)

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fått beskjed via boretslaget om kraftig økning i pris for GET kabel tv.
    Betaler i dag 190,- og fått beskjed om økning på nesten 40%?
    Sto noe i brevet og generelle økte omkostninger og utbygging av fibernett.
    Bare her eller gjelder det over alt?
    Har også fått brev fra boretslaget ang økning i pris fra Get.
    Men dette utgjor kun 6,- i mnd.
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er jo bare småpenger i forhold til EB og Altibox.

Her tar EB/Altiboks ca. kr 230 pr husstand i borettslaget, dog kamuflert i felleskostnadene. Skal man ha internett i tillegg så skal EB ha nette kr. 450 i tillegg. Get tar kun kr. 170,- og synes dette er en vesentlig forskjell. Man får ikke like raskt nett men de færreste trenger det, dessuten kan man da oppgradere til raskere hastighet i hver enkelt leilighet om man ønsker det.

Jeg hater Altibox og EB, og alt hva de står får!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •