GET HD PVR + Pioneer VSX-921 = ikke signal på TV

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

GET HD PVR + Pioneer VSX-921 = ikke signal på TV

Har en GET HD PVR og en LG-TV, hvor alt er koblet til min Pioneer VSX-921 forsterker. Det jeg derimot opplever fra tid til annen, er at det står Ikke signal på min TV.

Noen ganger fungerer det å ta HDMI-kabelen inn og ut på forsterkeren, mens andre ganger må jeg starte en hel sekvensk av omstart på komponentene og etter kanskje 10 forsøk er alt oppe å gå.

Nå får jeg derimot ikke signal i det hele tatt, hence the topic.

Noen som har vært borte i lignende før? Fant ikke noen firmware-update til forsterkeren.

Som informasjon kan jeg nevne at når jeg tar ut HDMI-kabelen som er i GET-boksen og kobler den i f.eks PC-en, så får jeg signal med engang. Da skulle man tro at det er GET-boksen som kødder til, men i de tilfellene hvor jeg har tatt HDMI-kabelen ut og inn så er det den som går i forsterkeren, fra GET-boksen. Så skjønner fint lite her.

Takker for tilbakemelding.

Newcomer oledole79 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv å slå over på en annen input på recieveren og så tilbake når dette skjer. Har selv vert ute for at recieveren "mister" connection. Hos meg skjer dette f.eks om jeg tar en restart på paraboltuneren.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oledole79
    Prøv å slå over på en annen input på recieveren og så tilbake når dette skjer. Har selv vert ute for at recieveren "mister" connection. Hos meg skjer dette f.eks om jeg tar en restart på paraboltuneren.
    Ja - det har jeg også forsøkt, med de fleste alternativer.

Tok ut HDMI-kabelen (fra TV-en) igår fra forsterkeren å dyttet den rett inn i HD PVR-boksen, og da fikk jeg bilde med engang. Da er det vel liten tvil om at det er forsterkeren som skaper problemene her.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om du har fått orden på det enda, men svarer alikevell.

Hadde samme problem med VSX-921 og en CDC9000 HD tuner fra Canal digital. Har Prøvd flere tunere av samme type både på mitt anlegg og andre, uten og fått bilde. Nå har jeg en HD PVR 5720 fra Canal digital, Problemet ble også borte.:-D

Husk og bruk HighSpeed HDMI kabler. Forsterkeren er hvist litt kilen på det.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •