Problemer med å få stabilt bilde på Cmore First HD og Hits HD.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med å få stabilt bilde på Cmore First HD og Hits HD.

Jeg har hatt problemer med bildet i et års tid, og har selv lagt mye av skylden på tven. Imidlertid syns jeg også at jeg legger merke til noe av det tilsvarende på en annen tv også. Det gjelder i hovedsak to kanaler: Cmore First HD og Hits HD. Hits HD får jeg delvis ikke inn i det hele tatt. First HD får jeg inn, men her forsvinner lyden et tidels sekund, etterfulgt av bildeforstyrrelser innimellom. Dette skjer også på Hits HD i de tilfeller jeg får inn den. Bildet kan imidlertid være bra over lengre tid.

Jeg har kabel fra Canal Digital. Det har vært tekniker her og målt signalet, og de sier at det er "greit". Ingen andre i borettslaget, så vidt jeg vet, har tilsvarende problemer. Jeg har byttet kabler, fjernet routere, forsterkere og dratt ut kontakten av kjøleskapet, men problemene er de samme. Jeg har hatt CAM i tven, og driver nå og forsker med en ekstern dekoder for å se om det er samme problemene der. Har ikke kommet fram med noen konklusjon på det enda.

Noen som har vært borti noe lignende?

Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har nå prøvd ulike dekodere, en annen tv og har byttet programkort. Ingen av delene løser problemet.

Har funnet ut at det går svært tynne kabler her i borettslaget (mini-coax). Er disse mer utsatt for påvirkninger utenfra enn vanlig coax? Mener at dette problemet oppsto i høst, kan det ha sammenheng med Canal Digitals forandring av frekvenser?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •