Gode løsninger for trådløs Anolog distribusjon til flere TV'er?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Gode løsninger for trådløs Anolog distribusjon til flere TV'er?

Hei

Jeg har i dag store problemer med den analoge signalkvaliteten fra min "KabelTV-inngang". Jeg har 4 soverom og en stue i en stor leilighet. Jeg har en TV i hvert rom, og ønsker å forbedre signalkvaliteten. Kablingen er gjort i serie i dag, fra inntaket på det ene soverommet, en avstikker til stua, og så videre gjennom de 3 andre soverommene. De første uttakene viser gode signaler, og deretter så går det jevnt endover til praktisk talt ubrukelig på de to siste rommene.

Jeg har forsøkt med en billig signalforsterker i det andre rommet, og dette hjalp noe en stund. Nå er det ille igjen. Det er mulig denne forsterkeren rett og slitt ikke virker lenger. Men uansett om jeg skaffer en ny, så vil ikke det være godt nok for det siste rommet. Kanskje to av rommene.

Hva er mine valg her? Finnes det forsterkere som er langt bedre enn disse billige sakene på Class Ohlson? Eller fines det trådeløse produkter her som jeg hvertfall kan bruke mot 2-3 av TV'ene? Jeg er avhengig av en løsning som distribuerer alle signalene, så hver TV kan stå på de kanalene de vil. TV'ene kan nemlig bli brukt flere om gangen.

Håper noen eksperter har noen tips her!

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,884
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av MrHaugen
    Hei

Jeg har i dag store problemer med den analoge signalkvaliteten fra min "KabelTV-inngang". Jeg har 4 soverom og en stue i en stor leilighet. Jeg har en TV i hvert rom, og ønsker å forbedre signalkvaliteten. Kablingen er gjort i serie i dag, fra inntaket på det ene soverommet, en avstikker til stua, og så videre gjennom de 3 andre soverommene. De første uttakene viser gode signaler, og deretter så går det jevnt endover til praktisk talt ubrukelig på de to siste rommene.

Jeg har forsøkt med en billig signalforsterker i det andre rommet, og dette hjalp noe en stund. Nå er det ille igjen. Det er mulig denne forsterkeren rett og slitt ikke virker lenger. Men uansett om jeg skaffer en ny, så vil ikke det være godt nok for det siste rommet. Kanskje to av rommene.

Hva er mine valg her? Finnes det forsterkere som er langt bedre enn disse billige sakene på Class Ohlson? Eller fines det trådeløse produkter her som jeg hvertfall kan bruke mot 2-3 av TV'ene? Jeg er avhengig av en løsning som distribuerer alle signalene, så hver TV kan stå på de kanalene de vil. TV'ene kan nemlig bli brukt flere om gangen.

Håper noen eksperter har noen tips her!
    Analog???? Garbage in----garbage out. Det går ikke an å skjøte på ei pølse...
    Men en ny oppfinnelse har kommet: Digitale tv signaler...:-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Analog, ja. Jeg er ikke interessert i å betale for digital TV for mine leietakere så sant de kan se det mest nødvendige via analoge signaler. Ungdom ser sjelden på direktesendt TV i dag uansett.

Dekoder fordelt på flere TV'er som benyttes samtidig er etter hva jeg har skjønt ikke trivielt, og langt fra gratis om det skulle fungere.

Derfor ser jeg på løsninger som jeg nevnte.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •