ADB 5743 CDX med 8 tunere og T-We for Canal Digital kabel-tv

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 7 1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 132
    Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

ADB 5743 CDX med 8 tunere og T-We for Canal Digital kabel-tv

I løpet av 2013 kommer Canal Digital med en ny High End HD pvr for kabel-tv. ADB 5743 CDX. Med hele 8 tunere, og med mulighet til å ta opp 3 programmer samtidig. Resten til nye tv tjenester, som T-We.

Din side skriver:

Ny TV-hverdag for deg med kabel-TV fra Canal Digital - DinSide

Høydepunkter ADB 5743 CDX:
    Den vil ha hele 8 TV-tunere! Det gjør at du skal kunne ta opp tre programmer samtidig (dagens modell klarer to), samtidig som du ser på en fjerde kanal.

De øvrige tunerne er ganske enkelt dedikert til andre oppgaver: En vil blant annet sørge for at den elektroniske programguiden (=EPG) alltid vil være oppdatert, mens en annen vil være reservert LiveTV, slik at du unngår opptakskonflikter.

Med flere TV-tunere er det også mulig å sende TV-signaler til flere steder i huset, blant annet til nettbrett. I praksis skal du få innhold og EPG på alle skjermene i huset, fjernstyring av opptak via alle enheter, og ikke minst mulighet til å flytte TV-sendingen fram og tilbake mellom nettbrettet og TV-en. Merk deg dog at denne multiskjermvisningen fortsatt er på planleggingsstadiet, og ikke vil bli rullet ut i første omgang.

Dekoderen tuner for øvrig også inn på kanalen over og under den kanalen du ser på, og tanken her er at det skal gjøre zappetiden langt raskere enn før. Hvor raskt det går i praksis må vi likevel komme tilbake til.

Dekoderen er Wifi-kompatibel, og støtter ulike nettjenester, i tillegg ti dagens Canal Digital Go og WiMP-funksjoner. Blant annet er YouTube bekreftet på plass ved lansering.

Endelig ser den bra ut, og takler RF-signaler! (Foto: Øyvind P)
    Fjernkontrollen ser ikke bare langt bedre ut enn før: Den er også programmerbar, har LED-diode for varsling av dårlig batteri, og kanskje viktigst av alt: I tillegg til IR-signaler støtter den også RF-signaler.

Nå kan du med andre ord putte dekoderen i et skap, samtidig som den fortsatt kan betjenes med fjernkontrollen.

NB: Hvis du allerede har kjøpt dagens «gamle» ADB-dekoderen trenger du heldigvis ikke å få panikk: Den nye softwaren vil selvsagt fungere på denne også, det du går glipp av er altså ekstrafunksjonene nevnt over.

Den nye tjenesten T-We:

Ukesarkiv! Dette er imidlertid et ordentlig gullkorn. Her vil ganske enkelt Canal Digitals kabel-TV-kunder kunne finne livesendingene hele 7 dager tilbake i tid. Planen til Canal Digital er å ha så mye innhold som mulig fra alle TV-kanalene her, og per dags dato er 30 kanaler allerede på plass.

Men merk deg at hva som blir tilgjengelig i siste instans blir opp til kanalene. Her kan det altså bli et skille mellom de kanalene som har mye egenprodusert innhold, som forhåpentligvis vil legge ut alt, mot de som kjøper det meste av innholdet og må ta høyde for rettighetsspørsmål.

Merk deg også at ukesarkivet vil være i den samme kvaliteten som live-TV-sendingene, dette er nytt med den nye programvaren, som altså slipper å ta høyde for buffring.

Denne funksjonen er for øvrig også forklaringen på hvorfor harddisk-størrelsen på 500 GB anses tilstrekkelig. Dette er en funksjon i hvert fall undertegnede har savnet.

TV-arkiv: Dette kommer altså i tillegg til ukesarkivet, og det blir her opp til de enkelte TV-kanalene å bestemme hvilket innhold som skal være tilgjengelig. En del av dette innholdet vil være gratis, men her er det også rom for betalt innhold. Typisk vil dette være dramaserier og tidløst innhold. For eksempel innhold fra Canal Plus play, eller Nissene på låven. Vi vet lite om prisene, men på demonstrasjonen var det i hvert fall brukt 9 kroner per episode.

T-We TV arkiv:

Aftenposten om T-We og nye ADB 5743 CDX:

Canal Digital fornyer seg - Aftenposten

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har hørt noe om når dette kommer i 2013? Vært stille etter annonseringen i september 2012.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer samtidig som Tivo på Canal Digital i Norge. Oh wait..

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Canal Digital lanserer en ny generasjon med digitale dekodere" Og T-We:

Kundenytt side 2-5:

Kundenytt Kabel-TV Q1 2013

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant. Takk for info. Får håpe dette snart kommer på plass slik at det blir mulig å bestille den nye HD-PVR boksen samt ta i bruk noen av tjenestene. Det står at det blir lansert "i løpet av året" i nyhetsbrevet, men dette kan jo strengt tatt bety desember 2013 så vi får vel bare smøre oss med tålmodighet...

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har hørt noe om innbytteordning eller ligenede for oss(meg) som antagelig ikke trenger, men nok vil ha en slik boks selv om jeg allerede har 5720?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørte fra CD kundeservice at de ville komme med en ny dekoder om en måneds tid (min gikk istykker nå), og at det ville komme ett tilbud til oss som er kunder fra før

Regner med at det er denne de snakker om

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ETA starten av oktober er beskjeden jeg fikk idag.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og jeg fikk min splitternye ADB 5743 kabel-TV dekoder i går morges.

Sålangt har den funket brillefint, og jeg bare elsker å kunne ta opp 3 samtidige kanaler og se på en vilkårlig 4.kanal. Ikke noe mer opptakskonflikter :-)

Mitt sammenligningsgrunnlag blir evt. GET sin HDPVR som jeg har hatt i noen år nå. Borettslaget vårt bytter i disse dager fra Coax hos GET til fiberlinje hos Canal Digital
    (hvilket vel også er noe av forklaringen på at vi har vært heldige og er blant de første til å motta ADB 5743 dekoderen ).

Kjapp i responsen på menyer o.l er den også. Dog mistenker jeg at funksjonaliteten som ble beskrevet på et tidspunkt hvor 2 av de 8 tunerne skal til enhver tid tune inn kanalen over og under den kanalen man står på i øyeblikket slik at det skal gå lynraskt å zappe opp eller ned i kanallista - ikke er implementert ennå, for det tar som vanlig litt tid å skifte kanal.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og jeg fikk min splitternye ADB 5743 kabel-TV dekoder i går morges.Sålangt har den funket brillefint, og jeg bare elsker å kunne ta opp 3 samtidige kanaler og se på en vilkårlig 4.kanal. Ikke noe mer opptakskonflikter :-)Mitt sammenligningsgrunnlag blir evt. GET sin HDPVR som jeg har hatt i noen år nå. Borettslaget vårt bytter i disse dager fra Coax hos GET til fiberlinje hos Canal Digital(hvilket vel også er noe av forklaringen på at vi har vært heldige og er blant de første til å motta ADB 5743 dekoderen ).Kjapp i responsen på menyer o.l er den også. Dog mistenker jeg at funksjonaliteten som ble beskrevet på et tidspunkt hvor 2 av de 8 tunerne skal til enhver tid tune inn kanalen over og under den kanalen man står på i øyeblikket slik at det skal gå lynraskt å zappe opp eller ned i kanallista - ikke er implementert ennå, for det tar som vanlig litt tid å skifte kanal.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk min ADB 5743 kabel-TV dekoder for nøyaktig 1 uke siden.

(postet om det her for 5 dager siden,men den postingen ser ut til å forsvunnet ut i intetheten i forbindelse med forum-oppgraderingen).

Sålangt er jeg svært godt fornøyd med dekoderen. Responsiv navigering i menyer. Nå har jeg kun en HDPVR dekoder fra GET å sammenligne med.

Borettslaget vårt har akkurat byttet fra COAX hos GET til fiber hos Canal Digital - hvilket er en av grunnene til at vi er blant de første som har fått ADB 5743 dekoderen.

Aller mest fornøyd er jeg med muligheten til å ta opp 3 programmer samtidig og se på en viklårlig 4.kanal samtidig. Nå er det i praksis slutt på opptakskonflikter.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk min ADB 5743 kabel-TV dekoder for nøyaktig 1 uke siden.(postet om det her for 5 dager siden,men den postingen ser ut til å forsvunnet ut i intetheten i forbindelse med forum-oppgraderingen).

Sålangt er jeg svært godt fornøyd med dekoderen. Responsiv navigering i menyer. Nå har jeg kun en HDPVR dekoder fra GET å sammenligne med.

Borettslaget vårt har akkurat byttet fra COAX hos GET til fiber hos Canal Digital - hvilket er en av grunnene til at vi er blant de første som har fått ADB 5743 dekoderen.

Aller mest fornøyd er jeg med muligheten til å ta opp 3 programmer samtidig og se på en viklårlig 4.kanal samtidig. Nå er det i praksis slutt på opptakskonflikter.

Newcomer RamGuy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen idé om når denne vil bli tilgjengelig for satellitt / parabol kunder? Eventuelt om den vil bli det i det hele tatt? Og hva er egentlig forskjellene fra dagens ADB 5720SX? Er ganske dårlig med informasjon ute syntes jeg.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RamGuy Vis post
    Noen idé om når denne vil bli tilgjengelig for satellitt / parabol kunder? Eventuelt om den vil bli det i det hele tatt? Og hva er egentlig forskjellene fra dagens ADB 5720SX? Er ganske dårlig med informasjon ute syntes jeg.
    Det står jo en del i første innlegget da..
    8 tunere, 3 opptak samtidig + se på en 4. kanal. Selvom det ikke er implementert i første omgang, er det også interessant at man kan streame kanaler til andre TV'er eller nettbrett. Spennende tuner dette her.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den nye PVR-en er til salgs på Canal Digital sine sider nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan noen av dere som allerede har den svare på om tekst-tv blir med på opptak på denne? Det gjorde det på Sagem HD-PVR, men ikke på ADB. Problemet er at Canal Digital nå blokkerer DVB-tekst på TV2 og henviser til å bruke tekst tv på side 222, men det blir ikke med på opptak og ikke på timeshift.

Både Sagem og Dreambox klarer dette helt fint, så det er uforståelig at ADB ikke klarer det.

Newcomer ConCon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestilte den nye PVR dekoderen i natt, så blir spennende å se hvordan den oppleves kontra min nåværende Sagem...

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I forhold til Sagem er det som natt og dag, dog har jeg bare forrige gen ADB, men kjenner ikke behov for å oppgradere p.t.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jadajada Vis post
    Kan noen av dere som allerede har den svare på om tekst-tv blir med på opptak på denne? Det gjorde det på Sagem HD-PVR, men ikke på ADB. Problemet er at Canal Digital nå blokkerer DVB-tekst på TV2 og henviser til å bruke tekst tv på side 222, men det blir ikke med på opptak og ikke på timeshift.

Både Sagem og Dreambox klarer dette helt fint, så det er uforståelig at ADB ikke klarer det.
    Ja, det der med TV2 er veldig irriterende, jeg har stilt min ADB (den gamle) til hørselshemmet. Tidligere ble det som sagt automatisk tekst på både live sendinger og opptak, nå må jeg bruke den gamle Sagem boksen for og få det til. Skulle ikke forbause meg om blokkeringen er en del av den nye avtalen med TV2, for teksten forsvant vel omtrent samtidig som Zebra og de andre drittkanalene kom tilbake.

Newcomer Wilford sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Sted
    Porsgrunn - Telemark - Norge
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke TV2 HD gått over til innkopiert tekst?

Side 1 av 7 1 2 3 4 5 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •