ADB 5743 CDX med 8 tunere og T-We for Canal Digital kabel-tv - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 7 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7
Viser resultater 121 til 132 av 132
    Active
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    316
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av John P. Vis post
    Jeg så det kom en stor software-oppdatering for et par dager siden, vet ikke om det kan ha noe med det å gjøre.
    Canal Digital Kabel har ikke hatt oppdatering siden tidlig i juni. Har du satelitt dekoder?

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mooze Vis post
    Canal Digital Kabel har ikke hatt oppdatering siden tidlig i juni. Har du satelitt dekoder?
    Nei, jeg har kabel. For noen dager siden, da jeg hadde restartet boksen med knappen på baksiden, kom det opp et skjermbilde der den lastet ned noe - det tok en stund og det var en 'progress bar' der som telte antall prosent lastet ned opp til 100. Jeg tok det som en selvfølge at det var en oppdatering, men når jeg ser i innstillingene til dekoderen, står det at siste oppdatering er fra juni, som du sier. Så jeg vet ikke hva dette var da. Kanskje den la inn kanaler på nytt?

Uansett - boksen har fungert igjen siden jeg skrev innlegget, så jeg får krysse fingrene.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Muligens litt off-topic, men vet noen om denne dekoderen fungerer med LGs Magic remote? Kjøpte nettopp LG65UF850V, og den forrige hdpvr dekoderen til Canal Digital får jeg ikke til å fungere med magic remote..

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    13,847
    Takk & like
    Nevnt
    30 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om ikke, så kan du i hvert fall bruke fjernkontrollen til CD (ADB5743) til å styre TV-en.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det på tide at det kommer fjernopptak til denne dekoder. Alle andre har det unntatt Canal Digital kabel TV.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. jeg er ganske ny her på AVforum. jeg lurer på om noen har opptaget/lagt merke til følgende?

Jeg har en dekoder (ADB HD PVR 5720-CDX) det er den tuneren som CD hadde å kom etter Sagem tunerne. Så fikk jeg nå tak i en (ADB 5743CDX) å mit problem er følgende.
    Jeg har en 4-5 år gammel LG flat skjerm. En av di få tv skjermer med bra lyd! Når jeg bruker den først nevnte tv tuneren er lyden klar å fin men bra diskant å nøytral mellom bass. Lett å høre på!
    Så bytta jeg til (5743CDX) tuneren som er en nyere å bedre tuner. Men da fik jeg merkbart dårligere lyd! Lit mere mellom bass dur å ikke så klar å fin diskant. Altså ikke så klart å behagelig å høre på men lit mere anstrengende å lytte på. Jeg har godt inn i skjerm innstillinger å tv tuner innstillinger å fant ut at den nye tuneren ikke har så bra lyd men mere slitsom å ikke så klar å fin lyd!
    På NRK1 ble lyden litt mørkere med litt mere mellom bass dur å ikke så åpen å fin lyd å ikke så bra å klar diskant Som (5720-CDX) tuneren har!
    Dette er veldig skuffende at det kommer ny tuner der nesten alt er bedre en forgjengeren men som ikke har noe bra lyd! Ikke rart skjermer låter så dritt om tuneren ikke har bra lyd!
    I noen tester av ADB 5743CDX tuneren står det at lyden er ganske lik på denne å forgjengeren! Hvordan han di skrive dette?
    Er det noen andre som har opplevd dette?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    13,847
    Takk & like
    Nevnt
    30 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har akkurat samme lyd på 5720 og 5743. Enten er det feil på dekoderen din, eller så har du satt opp lyd via HDMI feil? Hvilken innstilling har du brukt i dekoderen. Sammenlikne oppsettet på de to dekoderne. Er det likt, er det feil på dekoderen din?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    777
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er dette en brukt dekoder? Er det kjørt Factory reset på den? Er på en del kanaler valg mellom Dolby Digital og PCM Stereo, samt noen globale innstillinger - uten at jeg husker detaljene i farta.

Active
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    316
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SKROTKALLE Vis post
    Hei. jeg er ganske ny her på AVforum. jeg lurer på om noen har opptaget/lagt merke til følgende?

Jeg har en dekoder (ADB HD PVR 5720-CDX) det er den tuneren som CD hadde å kom etter Sagem tunerne. Så fikk jeg nå tak i en (ADB 5743CDX) å mit problem er følgende.
    Jeg har en 4-5 år gammel LG flat skjerm. En av di få tv skjermer med bra lyd! Når jeg bruker den først nevnte tv tuneren er lyden klar å fin men bra diskant å nøytral mellom bass. Lett å høre på!
    Så bytta jeg til (5743CDX) tuneren som er en nyere å bedre tuner. Men da fik jeg merkbart dårligere lyd! Lit mere mellom bass dur å ikke så klar å fin diskant. Altså ikke så klart å behagelig å høre på men lit mere anstrengende å lytte på. Jeg har godt inn i skjerm innstillinger å tv tuner innstillinger å fant ut at den nye tuneren ikke har så bra lyd men mere slitsom å ikke så klar å fin lyd!
    På NRK1 ble lyden litt mørkere med litt mere mellom bass dur å ikke så åpen å fin lyd å ikke så bra å klar diskant Som (5720-CDX) tuneren har!
    Dette er veldig skuffende at det kommer ny tuner der nesten alt er bedre en forgjengeren men som ikke har noe bra lyd! Ikke rart skjermer låter så dritt om tuneren ikke har bra lyd!
    I noen tester av ADB 5743CDX tuneren står det at lyden er ganske lik på denne å forgjengeren! Hvordan han di skrive dette?
    Er det noen andre som har opplevd dette?
    Nei. Har byttet flere tv'er og ikke fått noen endring på lyd. Forsøk dette: se på f.eks. NRK1 HD og trykk "Options" på fjernkontrollen til 5743. Se om du får et valg mellom Dolby Digital eller ikke. Prøv å veksle mellom de to lydvalgene dersom du fikk opp et valg. Evt. en anne kanal der du får denne muligheten. Dette er de to samme innstillingene du kan sette som default i innstillingsmenyen for dekoderen.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mooze Vis post
    Nei. Har byttet flere tv'er og ikke fått noen endring på lyd. Forsøk dette: se på f.eks. NRK1 HD og trykk "Options" på fjernkontrollen til 5743. Se om du får et valg mellom Dolby Digital eller ikke. Prøv å veksle mellom de to lydvalgene dersom du fikk opp et valg. Evt. en anne kanal der du får denne muligheten. Dette er de to samme innstillingene du kan sette som default i innstillingsmenyen for dekoderen.
    Ok. Beklager sent svar. jeg har selvfølgelig prøvd dette uten at dette hjalp noe. jeg har prøvd alt men ingenting får lyden bedre. som jeg skrev har jeg den nyeste pvr tuneren som ikke har så bra lyd å forgjengeren som har bra lyd. Begge er testet på samme tv skjerm med samme hdmi kabel å nøyaktig samme innstillinger å jeg har prøvd alle innstillinger. jeg kan ganske mye om lyd å er opptatt av bra lydkvalitet. jeg hører forskjell på om lyden har støy, forvrengingeller andre ulyder. lyden ut av den nyeste tv tuneren til CD kann sammenlignes med en veldig billig cd spiller å forgjengeren mot en litt bedre å dyrere cd spiller.

Som jeg skrev er det andre også som har rapporterer dette til CD kunde service.
    Folk nå i dag er ikke så opptatt avhvordann lyden er bare det kommer lyd. Mange Folk nå i dag har heller ikke så bra lyd utstyr at di kan høre dette så lett å mange tv skjermer nå i dag har ganske elendig lyd å det blir ikke bedre om tunere ikke har så bra lyd kvalitet.

Kan jeg spørre dere hvordan hifi/tvlyd anlegg dere har/bruker? Merke modell.
    Sist endret av SKROTKALLE; 07-29-2016 kl 19:52

Newcomer Woodstock sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ADB 5743 CDX med 8 tunere og T-We for Canal Digital kabel-tv

Oppdatert: Fungerer plutselig igjen. Problem var uansett ikke relatert til T-We boksen, siden jeg fikk samme problem på PS3. :-)

--
    Er det en DD5.1 bug på ny software som ble lansert i går? På absolutt alle kanaler (inkl. Cmore og Viasat-filmkanalene) som sender DD5.1 får jeg kun 2.0 lyd selvom DD5.1 lydspor er valgt - senter og bakhøyttalere er ute av funksjon. Virket fint frem til i går. Bare hos meg?

Sent from my iPad using Tapatalk
    Sist endret av Woodstock; 12-10-2016 kl 22:37

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,
    er det flere som har problemer med dekoderen etter siste oppdateringen nå i desember? Vet at de har meldt om å sette opp serieopptak og slikt på nytt,
    men dette er noe annet.
    Jeg har et relativt irriterende problem,
    og det er at ofte når dekoderen skrus på så forsvinner lyden av og på hele tiden, og det det kommer "artifakter" i bildet.
    Dette går ikke over uten å skru av og på strømmen på baksiden. Utrolig irriterende når den har fungert smertefritt i flere år.

Side 7 av 7 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •